- PHP programozás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Invitel (TV, internet, telefon)
- Milyen NAS-t vegyek?
- Windows 11
- Max
- Nehezebb lesz a dolga a Temunak Európában
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Milyen routert?
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
-
IT café
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HardSanyeee
őstag
Sziasztok!
Biciklire keresek jó minőségű lámpát, ebben szeretném a segítségeteket kérni. Félig meddig átolvastam a topikot és látom sokaknak a Convoy S2+ jött be, azonban közel ugyanennyi fórumtárs írta, hogy az a szembejövőt elvakíthatja, így nem 100%-os megoldás. Viszont nem igazán találtam a fórumban alternatívákat az említett lámpára, ami kialakításban, súlyban, teljesítményben és árban is hasonló tudású lenne. Esetleg létezik ilyen?
Illetve ha mégis az S2+ -ra ”kényszerülnék”, akkor azt szeretném kérdezni, hogy mekkora gyakorlati különbség van a 2,1 és a 2,8 amperes példányok között? Főleg fényerőre és akku időre gondolok. Az előbbi változat eléggé le van akciózva GearBest-en, bár az utóbbi változat is csak 2 dollárral drágább jelenleg.
Előre is köszönöm!
-
HardSanyeee
őstag
benfolds, Tony21: Köszönöm a válaszokat, meggyőztetek
-
HardSanyeee
őstag
Az első minőségi lámpa (S2+) vásárlásom után az akku vásárlás rejtelmeibe is bele kellet merülnöm és több információ van ezekről kis eszközökről, mint hittem, így ismét a segítségeteket szeretném kérni.
A button top és a flat top akksik közül mindkettő belemegy az említett lámpába? Van valami technikai különbség a kettő között, azon kívül, hogy máshogy néz ki a végük?
A védett aksik milyen védelmet nyújtanak egész pontosan? Azt olvastam már, hogy az S2+ -ba eléggé szorulnak a védett akksik, szóval azok kiesnek a körből.
A végtelenségig ajánlott Pana akkunak ezen változatát néztem ki a lámpába, jó lesz bele, vagy van jobb ár / érték arányú alternatíva? Védett is érdekel, ha mégis van olyan, ami bele megy.
-
HardSanyeee
őstag
válasz HardSanyeee #31194 üzenetére
Erre valaki tud okosat mondani / ajánlani?
-
HardSanyeee
őstag
Tudtommal elég nagy egy bicikli kosár, szóval fél tippként én ilyen emelőt tudok ajánlani. Esetleg egyből kettőt venni és egymásra szerelni őket, bár az már érdekesen nézne ki Bár szerintem némileg drága a cucc, találtam kb 1 dollárral olcsóbban is, de az csak 31,8-as kormányra jó.
Esetleg az első villára rögzíteni a lámpát valami ilyesmivel? Sajnos menet közben nem lehetne kapcsolgatni a lámpát, de legalább nem lenne útban a kosár.
[ Szerkesztve ]
-
HardSanyeee
őstag
Van még egy ötletem, de az némileg elborult
Egy ilyennel, vagy egy ilyennel felfogatni a lámpát a kosár aljára, úgy hogy a tartó (és a lámpa is) a kosár alatt lenne. Tehát ugyanúgy kéne használni, mintha a kormányon lenne, csak épp fejjel lefelé. Nem tudom, hogy a kosár rácsszerkezete milyen sűrű, az beleszólhat a dologba. Csak a biztonság kedvéért kéne a lámpára egy karpánt is, amit oda kell rögzíteni a kosárhoz, hogy ne essen le a lámpa, ha esetleg a rögzítés éppen nem tartaná meg azt (rossz útminőség, vagy hasonló miatt).Edit: Megelőztek
[ Szerkesztve ]
-
HardSanyeee
őstag
Rendeltem S2+ -hoz csíkos lencsét és ma végre meg is érkezett. Az lenne a kérdésem, hogy a lámpafejből a drivert simán csak ki kell csavarni valami csipesz szerű eszközzel, vagy forrasztani is kell? Látok forrasztás nyomokat ott, de tippre azt mondanám, hogy csak a drivert érinti a forrasztás, a lámpatesthez nem ér hozzá, de azért biztos ami biztos alapon rákérdezek, nem szeretnék elrontani semmit
-
HardSanyeee
őstag
Személyes tapasztalat alapján sajnos el kell, hogy keserítselek némileg. Én eddig négyszer rendeltem GB-ről, háromszor ajánlottan holland postával, egyszer pedig simán ingyenes kiszállítással. Az ajánlottak közül mindegyik megjött 2 hét alatt, az ingyenes szállítású csomagra viszont közel 2 hónapot kellett várni. Eleve a rendelés után 3 héttel adták fel a postán a csomagot, tehát már az elég lassú volt.
Vertigo18 fórumtársnak igaza van, ha nincs igazi tracking number, akkor sajnos nem lehet kideríteni, hogy hol tart éppen a csomagkézbesítési fázis. -
HardSanyeee
őstag
válasz jjeahh #34124 üzenetére
Általában ezt a tartót szokták ajánlani, mint jó ár / érték arányú lehetőség, viszont ha még biztosabbra szeretnél menni az extrém terep miatt, akkor én személy szerint ezt ajánlom. Drágább, mint egy átlagos lámpatartó, de szerintem könnyebben is szerelhető és stabilabb is. Viszont cserébe nagy
@ZolkoW: +1. Szerintem is kicsit el van túlozva ez az 'elvakítja a szembejövőt' téma. Nem arról van szó, hogy az autós (vagy akár egy másik biciklis) nem fog utána több tíz másodpercig látni semmit, hanem kb 5 másodpercig lesz egy kis zavaró fény a szembe sávban és annyi.
Amúgy nem lepődök meg, ha valaki inkább egy vakító Convoy-t preferál dedikált bicikli lámpa helyett, hatalmas lehúzás a bicikli lámpa biznisz. Pl amit linkeltél is, 13 ezer forintért 120 lumen? Ne vicceljünk már, fele ennyiért lehet venni akksival, töltővel, lámpatartóval együtt Convoy-t, 8-szor akkora fényerővel. -
HardSanyeee
őstag
Erről a képről ordít, hogy egy "a többi termék sz*r, a miénk jó" típusú marketing anyag része. Lejjebb irányítja az ember a "hagyományos" lámpáját és pont ugyanolyan hatást el lehet érni, mint ezekkel a csoda lencsékkel.
Persze, akinek van pénze rá, az vegye nyugodtan, csak durva, hogy milyen pénzeket elkérnek értük. Kicsit olyan érzésem van, mint a számítógép komponenseknél, amire ráírják, hogy "gaming" az egyből drágább. A lámpáknál úgy néz ki a "biciklis" jelzőért kérnek prémiumot.
-
HardSanyeee
őstag
Persze, nem minden a fényerő, meg a vetítési kép, amiket leírtál funkciók azok valóban hasznosak, csak szerintem szimplán nem érik meg a többszörös felárat.
@Clever0: Ez tény, EDC lámpát bárki vehet, biciklis lámpát meg "csak" az, akinek van biciklije, valamiből pedig kell a profit, szóval a cég szempontjából meg lehet magyarázni a magas árakat, a vásárlók szempontjából meg nehéz megérteni.
De tényleg mindenki azt vesz, amit szeretne
-
HardSanyeee
őstag
Sokszor előjön a Convoy S2+ kapcsán a melegedés, illetve a biciklis felhasználás esetén a "majd a menetszél lehűti" indok megnyugtatásként. Kíváncsi voltam, hogy a "gyakorlatban" valójában mennyire is hűt a menetszél. Igen, idézőjelesen "gyakorlatban", ugyanis csak szimuláltam a menetszelet egy ventilátor segítségével, tekerés közben némileg komplikáltabb lenne a mérés.
A mérés a következőképpen történt: Egy teljesen átlagos, 23 centi lapátátmérőjű ventilátort bekapcsoltam a legalacsonyabb fokozatra, a lámpát pedig 80 centi távolságra helyeztem a hűtéstől (szembe nézett vele, kicsit lefele döntve), majd 12 percig világítottam maximum fokozaton, ez alatt percenként mértem a lámpa fejét, majd fél óráig közepes fokozaton világítottam, ekkor 2 percenként mértem. A folyamatot megismételtem 40 centis ventilátor távolsággal is. A 80 és a 40 centis mérés között akksit cseréltem. Az eredmények képekben, a hűtés nélküli hőfokokkal együtt (azokat régebben mértem):(Néhol látszik, hogy picit pontatlanok a mérések, de az EKG alakjától azért szerencsére távol áll.)
Kérdés, hogy a 40 és 80 centis távolságok "sebességre konvertálva" mit is jelentenek. Én sacc per kb azt mondanám, hogy a 80 centis távolság legalább egy 20 km/h-nak felel meg, a 40 cenitis pedig kb a duplájának. De ezek tényleg csak nagyon körülbelüli értékek.
Remélem valakinek hasznos lesz ez a mérés -
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #34424 üzenetére
Méréskor a szobában 24-25 fok lehetett, a ventilátoron áthaladt levegő hőmérsékletéről viszont nincs információm sajnos.
Persze, ez olyan dolog, hogy függ az időjárástól is, a sebességtől is és a használt fokozattól is, ebből adódóan minden esetet megmérni lehetetlen. De rossz esetben is legalább egy 10 fokot tud hűteni a menetszél, ami nem rossz. Milyen jó lenne ilyenkor egy pár hűtőborda -
HardSanyeee
őstag
Ez valószínűleg csak annyit jelent, hogy volt kint a postás a megjelölt címen, de nem kézbesítette a csomagot (vagy nem voltál otthon kézbesítéskor, vagy eleve nem is volt nála a csomag), csak bedobott egy értesítőt, amivel el kell menned a postára. Ilyet nekem is írt már, ez szerintem normális, ne aggódj
-
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #35010 üzenetére
Én a legutóbbi vásárlásom során ilyet vettem, bár itt például olcsóbb, az elsőt csak azért linkeltem, mert ott több információ van a termékről Fent van GB-n is ha az szimpatikusabb.
Készítettem pár összehasonlító képet is.
Itt a tipikus 5 ledes, 2 lézeres hátsó lámpával és egy random no name 2 ledes fejlámpával van összehasonlítva.
Itt és itt pedig egy low módra állított S2+ x8-al hasonlítottam össze.Ha teljesen szemből nézi az ember közelről, max fényerőn, akkor vakít (persze nem annyira, mint egy S2+), de a biciklisek szeme úgyis kb 0,5 méterrel a lámpa fölött van, az autósoké még kb 1 méterrel balra, úgy pedig bőven elviselhető szerintem. 50%-os fényerőn szemből sem vakít, csak úgy meg nincs villogó üzemmód.
De őszintén szólva nem hiszem, hogy mellé lehetne nyúlni ezekkel a cob típusú ledekkel, terméktől függetlenül, elég tisztességes fényük van a hagyományos leddel rendelkező lámpákhoz képest (lásd: első összehasonlító kép)
-
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #35039 üzenetére
Megnéztem, elég korrekt minőségnek tűnik. Nem tartom kizártnak, hogy egy esést is túlélne. Bár nem tudom Te hogy használnád, nekem személy szerint közvetlenül a nyereg alá van felszerelve függőlegesen, szóval úgymond a nyereg felfogná az ütést. De eséssel kapcsolatos tapasztalatom nincs még
Ha esetleg ezt veszed, akkor egy jó tanács: A microUSB fedővel vigyázz, nagyon gyenge a rögzítése, én kb a nulladik másodpercben kitéptem (szerintem rossz oldalról akartam kinyitni), vehettem hozzá utólag gumis microUSB fedőt
-
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #35065 üzenetére
Igen, néha nekem is felugrik szponzorált hirdetés "hatalmas akciókról", amiken többszörös egy lámpa ára, mint akció nélkül kínai oldalakról
Valóban van belőle fehér változat is (meg kék is, nem tudom miért), de a vetítési képe miatt nem igazán fog vele látni az ember. Látszódni fog, az tény, de ahhoz meg drága úgymond, arra vannak jobb megoldások.#35045 BB9000: Még nem mértem meg konkrétan, de megpróbálkozok a dologgal, nem tudom mikorra fogok végezni vele.
-
HardSanyeee
őstag
válasz BB9000 #35079 üzenetére
+benfolds: Esetleg téged is érdekelhet ez
Sikerült megmérnem az lemerülési időket, a gyári adatokat nem hozzák, meg is lepődtem volna, de így is egész korrektek szerintem.
- 100%-os fényerő: 2 óra 40 perc [Gyári adat: 3,5 óra]
- 50%-os fényerő: 5 óra 20 perc [Gyári adat: 7 óra] (Őszintén szólva nem vettem észre, hogy pontosan mikor kapcsolt ki a lámpa, szóval egy +- 5 perc befigyelhet itt, de a 100%-os fényerő idejéből kiindulva akár reális is lehet a pontosan dupla akkora üzemidő)
- Szabályosan villogó üzemmód (100%-os fényerő): 5 óra 25 perc [Gyári adat: 11 óra ]
- Szabálytalanul villanó üzemmód (100%-os fényerő): 8 óra [Gyári adat: 10 óra]A töltési idő 2 órát vett igénybe, az akkumulátor kapacitást pedig inkább olyan bő 400 mAh-nak mondanám a megadott 600 mAh helyett (egy USB-s eszközzel mértem ez utóbbit).
100%-ról 0%-ra merítés alatt drasztikus fényerőcsökkenést nem véltem felfedezni egyik mód esetén sem, csökkent-csökkent, de nem volt olyan feltűnő.
A lemerülés közelségét nem jelzi sehogy sem, egész egyszerűen csak kikapcsol, amikor elfogy a szufla.Nagyjából ennyit sikerült lemérnem
-
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #37513 üzenetére
Pont nekem is volt ilyesmi gondolatom az utóbbi időkben, hogy kéne egy melegebb színű S2+ is szintén biciklizéshez, szóval rászántam magam és vettem egy 3B színűt, pont ma adták fel, remélhetőleg 2 hét alatt itt is lesz.
Ha gondolod készítek pár összehasonlító képet, bár a jelenlegi időjárást elnézve valószínűleg a közeljövőben csökkentve lesz a biciklizés mennyisége, főleg sötétedés után, szóval max itthonra marad az összehasonlítás.
Igazából a noname kínai csodákhoz képest még az 1A-nak is kellemes színe van, betonon jobban látszik hogy hideg fehér, fás környezetben kevésbé vettem észre. -
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #37554 üzenetére
Annyira sokat nem tekerek sötétedés után, szóval lehet hogy a hosszútávú tapasztalatom tényleg jó hosszú távú lesz De azért szerintem első benyomás alapján is lehet látni hogy melyik tetszik jobban az embernek, ahogy nálad is látható volt az S2+ és az X2 esetén.
#37547 Gargouille: Ne mondj ilyet, még a végén vennem "kell" egy 4C színűt is
-
HardSanyeee
őstag
válasz Gargouille #37587 üzenetére
Na jó, talán majd fél év múlva
Jobban belegondolva szégyent hozok a topikra, már február óta követem a bejegyzéseket, de még csak most rendeltem meg a második normális lámpámat
-
HardSanyeee
őstag
-
HardSanyeee
őstag
válasz benfolds #37959 üzenetére
Viszonylag sokáig kerestem normális teljesítményű hátsó lámpát (igaz "csak" Alin), de ennél kisebbet nem találtam, csak nagyobbakat. Legrosszabb esetben el lehet fordítani vízszintes állásba.
Az akksi védelem nem tudom mennyire komoly benne, de lemerítettem teljesen már kb 5 alkalommal és eddig mindig fel tudtam tölteni, az jó jel. Bár tény hogy bárminemű százalékos akksi állapot visszajelzés nélkül amúgy is ajánlott feltölteni hosszabb tekerések előtt. -
HardSanyeee
őstag
Rendeltem egy csomagot és van némi probléma a kézbesítési folyamatban. Kaptam hozzá TN-t, szóval láttam neten, hogy 6-án megkapta a magyar posta, ahogy azt is, hogy sikertelen volt a kézbesítés (szintén 6-án). Mondom oké, nem gond, láttam már ilyen üzenet ezelőtt, amikor csak egy értesítőt hagytak itt. Azonban most nem jött értesítő, a következő napokban sem, szóval ma bementem a postára megkérdezni, hogy mi a helyzet. Bemondtam a követési számot és mondja az úr a pult mögött, hogy ez kézbesíthetetlen volt a csomag és vissza lett küldve a feladónak... Mondom ez tök jó, csakhogy eddig már rendeltem abból a boltból 2x is (amúgy az FT-ről van szó) és mindkétszer ki tudták kézbesíteni. A postánál sok mindent nem tudtam már tenni, viszont itthon ránéztem arra a képre amit a FT fotózott a csomag feladásakor. Ugyan elég rossz minőségű a kép, de nekem úgy tűnik, hogy a 81-es házszám helyett csak annyi látszik, hogy 8, ugyanis az 1-es egybeesik egy vonallal... A történethez az is hozzátartozik, hogy 6-án volt egy nem fogadott hívásom egy ismeretlen számról (ezek után feltételezem a postától), de nem hiszem hogy a hívást nem lehetett volna megismételni (vagy SMS-t küldeni vagy valami). Szándékosan fizettem a szállításért, meg hogy gyorsabban érjen ide, erre ilyenen csúszik el a dolog.
Valakinek volt már hasonló esete, mit lehet ilyenkor tenni, kit kell cseszegetni, hogy ne küldjék olyan messze azt a csomagot?
-
HardSanyeee
őstag
válasz Janaboy #38375 üzenetére
Igen, valóban, bocsi, csak lámpa van a csomagban, meg pont a napokban volt szidva a FastTech, aztán valahogy idekerült a hozzászólásom.
Felhívtam a postát (meg a biztonság kedvéért előtte küldtem egy emailt is, hogy érezzék a törődést), azt mondta az ügyintéző, hogy talán vissza tudja fordítani, de annak díja van, mégpedig 950 Forint. Erős lehúzásnak érzem, főleg hogy Kínából 400 Forintért elhozták az országba... Na mindegy, ha szerencsém van, akkor nem kell az FT-nél is kunyiznom hogy küldjék már ki újra.
Leírtam, ha esetleg valakivel hasonló történik, hogy nem azonosítható a címe, akkor tudja mire számítson.
-
HardSanyeee
őstag
válasz Janaboy #38429 üzenetére
Végül pont került ennek az ügynek a végére és happy enddel végződött
A panaszlevelet és a telefonos ügyintézést 10-én (pénteken) intéztem, a követési szám alapján pedig 13-án (hétfőn) vissza is fordították a csomagot, 14-ére a postán volt, 15-én kora este pedig átvettem és nem kellett kifizetnem a 950 Ft-os díjat. Ez utóbbinak nem tudom az okát, hogy miért maradt el, de én aztán nem bánom. Szóval ebből a szempontból korrektül jártak el. Azt mondjuk nem tudom mire vélni, hogy ma (24-én) dobták be az értesítőt, hogy átvehetem a csomagot, ráadásul az van rajta, hogy 15-én történt meg az értesítés. Maximum poénből beviszem, hátha találnak nekem még egy lámpátMittuDomain_: Köszi a Lii-500 kupont Már sokadjára akciós az utóbbi időkben és most már nem tudtam ellenállni Legalább az F1 akcióknak ellen tudtam állni, az is valami
-
HardSanyeee
őstag
válasz HollyBoni #39245 üzenetére
Régebben némi szimulálással próbáltam letesztelni a menetszél hatását, itt találhatók az eredmények: [link]
Úgy tapasztaltam, hogy egy 10-15 fokot simán hűt a menetszél (x8-as S2+ -al tesztelve), ráadásul az M1 alapból 10 fokkal hűvösebb szélmozgás nélkül is, a hűtőbordák szellőztetése pedig még hatásosabb lesz, mint az S2+ esetén, szóval a hőmérséklettel nem lesz gond
Viszont, ahogy Zozz is mondja, pótakku ajánlott lesz 1 óránál hosszabb útra, vagy használd közepes fokozaton. Én is közepes fokozaton szoktam használni, bőven elég vak sötétben is (persze ez sebességfüggő is)
-
HardSanyeee
őstag
válasz HollyBoni #39270 üzenetére
Én is így kezdtem a biciklin történő világítást, egy Q5-nek nevezett zoom-os lámpával (hogy valójában Cree XPE volt-e vagy sem, az rejtély marad). Kb egyszer mentem vele vak sötétben, nekem az volt a véleményem, hogy ha (ezen van a hangsúly) normális volt az út minősége, akkor arra elegendő volt, hogy halványan lássam merre megyek kb 10 méter múlva. Viszont rossz minőségű, kátyús úton felejtős, nem látni elég hamar vele az úthibákat.
Ezért beruháztam egy x8-as S2+ -ra. Amikor bekapcsoltam a legalacsonyabb fokozatra (5%) és kb akkora fénye volt, mint a gagyi zoom-osnak maxon, akkor tudtam hogy ez a lámpa bőségesen elég lesz Azóta tudom, hogy nem hogy elég, hanem sok is, mert közepes (40%-os) fokozat felett nem használtam még, ezért a közelmúltban vettem egy x4-es változatot is részben a fokozatok miatt, részben pedig a színhőmérséklet miatt.
Szóval röviden tömören, nem fogsz csalódni
-
HardSanyeee
őstag
válasz Akasztott #40113 üzenetére
Szerintem ez a B3 vadi új lámpa, ezért nincs róla értékelés a GB oldalán, szóval így nehéz ajánlani, lehet hogy jó, de lehet, hogy vannak gyerekbetegségei.
Bár az "tetszik" a leírásban, hogy nincs hozzá akksi, de azért meg van adva, hogy hány óráig bírja szuflával
Amúgy a minimum fokozaton (1 leddel) a 150 lument kicsit soknak találom, az utat megvilágítani kevés (arra ott vannak az erősebb fokozatok), látszódni meg túl sok és egyben energiapazarlás.
-
HardSanyeee
őstag
válasz ZolkoW #40117 üzenetére
Eskü nem találom a 6000 mAh-s ajánlásra vonatkozó részt sem a leírásban, sem a képek között, sem a videóban Nekem akkor is furcsa így, még ha van is ajánlás, az áramfelvétel a low-med-high módok esetén szerintem hasznosabb info lenne.
Nem vitatom, hogy bizonyos esetekben jó a 150 lumen, a bajom annyi, hogy legalacsonyabb fokozatnak túl sok
Amúgy tényleg jónak tűnik, de részemről is szintén maradok a hengeres lámpáknál
-
HardSanyeee
őstag
válasz HollyBoni #40399 üzenetére
Én személy szerint nem ajánlom ezt a tartót, legalábbis nekem nem jött be. A biciklire felfogatása még okés, de a lámpa megtartása már necces dolog. Egyrészt látszik rajta, hogy a képen látható lámpa méretéhez lett készítve, ezért nem univerzális, (ahogy Te is tapasztaltad az M1 kapcsán) másrészt az említett lámpát sem tartja olyan stabilan gumis részek hiányában.
Annyira én sem kedvelem a bepattintós megoldást, bár van, működik meg stabil, csak nem szívesen erőltetem bele a lámpát.
Én ilyet használok, kicsit drágább az átlagos tartónál, de nagyon univerzális, állítható három méterben mindkét oldala, becsavarni is könnyű a "karnak" köszönhetően, és számomra azért is megfelelő, mert elég jól megemeli a lámpát a kormánytól, így kevésbé vannak útban a bowden-ek. Igaz, forgatható, ami hátrány általában, de nagyon stabilan tartja a beállított szöget. Gyári állapotban kicsit lötyög, de a két részt összefogó csavar meghúzása megoldja a hibajelenséget. Én ajánlom -
HardSanyeee
őstag
válasz HollyBoni #40976 üzenetére
Nekem is ugyanolyan villogóm van hátul, mint benfolds fórumtársnak, régebben írtam róla pár szót, a fényéről ITT, az üzemidejéről pedig ITT.
Amit írtál 5 ledes, AAA elemes lámpa az az, aminek valami iszonyat sok módja van (kb 7) és van benne lézer is? Ha igen, akkor pont lesz viszonyítási alapod, ugyanis a fényerő összehasonlítós linkemen az is szerepel a fotón
Egyébként elég frankó villogó, én is ajánlom
-
HardSanyeee
őstag
válasz HollyBoni #41005 üzenetére
Igen, ez teljesen más, mint amire én gondoltam, de úgy látom ebben is klasszikus dómos ledek vannak, mint az 5 ledes lézeresben, szóval ezt figyelembe véve szerintem be tudod lőni a fényét.
Lehet forgatni, igen, de nincsen "fix" szög a forgatás közben, úgy értem, hogy sehol nem kattan be egy stabilabb állapotba, hanem szabadon forgatható bármilyen szögbe.
A rögzítő gumin van 3 darab lyuk a megfelelő méret választásához, én a nyeregcsövön használom a középső lyukkal, elég stabilan fogja.
Nem tudom téged zavarni fog-e vagy sem, de a lámpa felfogója úgy van megcsinálva, hogy egy kb 10-15 fokot dől, így nem lesz teljesen párhuzamos a csővel, amire felszereled. Szerintem alapvetően nyeregcsőre tervezték, ami általában nem függőleges, hanem szintén dől valamennyit és a kompenzálás miatt került bele a lámpa tartóba is ez pár fok, hogy végeredményben függőleges legyen a villogó a nyeregcsövön.
-
HardSanyeee
őstag
válasz Czimby #41223 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy az F1 high módon "csak" 1,5 A-val üzemel, ezen az áramon (pontosabban 1,4 A-n) az S2+ is szintén biztonságosan használható bármeddig
Persze a 2,8 A-s S2+ esetén más a helyzet, ott már tényleg necces a max mód, de az F1 turbo (flare) módja is csak az időkorlátos visszalépés miatt biztonságos. -
HardSanyeee
őstag
válasz Akasztott #41430 üzenetére
Nekem van ilyenem (annyi különbséggel, hogy az enyémben 10 centis a rúd), annyira nem vagyok elájulva tőle.
Feleslegesen nagy átmérőjű a lyuk azon a részén, amit a kormányhoz kell rögzíteni, cserébe a "gumi" tömítésből (ami műanyag) egyből kettő van. És mivel elég keskeny a felfogató, ezért lehet szenvedni azzal, hogy a két tömítés a helyére kerüljön és ezzel egy időben az ember még csavarja is be a csavart. Ennek az lett a vége hogy a gyári tömítések közül a vastagabbat használtam és még itthon találtam egy szélesebb gumi tömítést hozzá, úgy már kivitelezhető volt a felszerelés.
Ezen felül a tartó rúd átmérője nekem picit kevesebbnek tűnik (22-23 mm), mint a szabvány kormány átmérő, így az általam használt lámpa tartó csutkára tekerve sem olyan stabil (persze tömítést mindig lehet alá tenni, de azért nemár). Esetleg ki lehet cserélni a rudat egy levágott kormánycső darabra, persze az nehezebb lesz, de legalább szabvány méret és akármilyen hosszúra vághatja az ember.
Szóval működik, csak némileg hackelni kell hozzá, de ettől függetlenül annyira nem ajánlom.
-
-
HardSanyeee
őstag
Ha már szóba jöttek a driverek, akkor a hozzáértőkhöz lenne egy kérdésem.
Miért nincs olyan driver, ami lámpán belül programozható? Kifejtem mire gondolok.A Biscottiban tök jó, hogy van 12 módcsoport, de azok sajnos előre be vannak programozva, muszáj abból választani, ami van. Tehát ebből a szempontból nem jobb, mint a 2 módcsoport, persze, nagyobb a választék, ez tény, de sajnos nem biztos hogy tökéletesen megfelel mindenkinek.
Programozhatóság alatt arra gondolok, hogy előre be lennének táplálva a világítási százalékok a driverbe (pl: 0,1; 1; 5; 10; majd tízesével egészen 100-ig), ahogyan a villogó módok is (SOS, flashing, beacon, battery check, stb), majd ezeket egy speciális menüben be lehetne állítani egyesével, hogy melyik kell a felhasználónak és melyik nem.
Gyakorlatban ezt úgy képzelném el, hogy a speciális módba belépve azonos időközönként villanna egyet a lámpa annyiszor, ahány világítási mód van összesen és amelyik villanás után a felhasználó benyomja a gombot, azt a módot aktiválja a lámpa, ami után nem nyomja meg a gombot, azt pedig nem. Tehát az első villanás jelentené a 0,1%-ot a második az 1%-ot, a harmadik az 5%-ot és így tovább.Konkrét példának Gargouille előző hozzászólása tökéletes, pl szeretnénk a következő felállást: 0,1%, 10%, 30%, 100%. Ekkor belépünk a speciális módba, a lámpa elkezd villogni majd megnyomjuk a gombot az első (0,1%), a negyedik (10%), a hatodik (30%) és a tizenharmadik (100%) villanás után, kilépünk a speciális módból és kész is.
Van technikai akadálya egy ilyen driver létrehozásának? És itt most első sorban a szokásos Convoy féle hardverrel rendelkező lámpákra gondolok (S2+, M1, C8, stb). Tudom, létezik ramping mód, ami minden fényerőre beállítható, de arról még nem hallottam, hogy az előbb említett lámpákra lenne olyan driver.
Persze most csak a driver programozható részének elvét írtam le, de lehetne bővíteni a funkció listát a szokásos finomságokkal: több külön programozható módcsoport, módmemória, fényerőléptetés irányának beállítása, stb.
-
HardSanyeee
őstag
válasz FBLLMAG #41921 üzenetére
Igazából, amit írtam, az csak egy megvalósítási példa volt, sokféle logika alapján el lehet képzelni ezt az ötletet.
Például olyat is lehetne, hogy két paramétert adsz meg egy lámpának: Hogy hány fokozat legyen és a max fokozat fényereje mekkora legyen százalékosan. Ez alapján beállítana egyenlő "távolságra" annyi fokozatot, amennyit megadtál, úgy hogy az legyen a max, amit megadtál. Szóval vannak opciók, csak megvalósítani nehezebb már
De amit ez a Manker tud, az is jó elgondolás.Igazából tényleg az lenne a király, amit az egyik előző hozzászólásban írtál, hogy PC-ről programozni a lámpát (persze nem több 100 dolláros áron ). Ha már kezd elterjedni az USB a lámpákon töltés céljából, akkor be lehetne vonni azt adatátvitel szempontjából is. Sajnos ez csettintésre nem megy, lámpa és PC oldalon is támogatni kell a programozhatóságot.
A Biscotti jó elgondolás, a programkódba belenézve lehet is variálni rajta, a problémám annyi vele, hogy a lámpára felrakás már komoly szerelést és forrasztást igényel. Ez az átlagember számára nem annyira egyértelmű feladat.Janaboy: Igen, volt egy ilyen sejtésem, hogy a memória az gond. Bár nem tartom elképzelhetetlennek, hogy azért ilyen szűkös a memória, mert nem kell több (legalábbis az alap driverhez), ha elterjednének a fejlettebb programok, akkor lehet hogy a gyártók hajlandóak lennének több memóriát tenni a NYÁK-ra. Elvégre csak 10-100 kilobájtos nagyságrendben gondolkodunk ha jól sejtem.
A másik probléma szintén jogos, az egyetlen egy gomb. Persze lehetne rejtett gombokat is tenni a lámpára, de az további bonyodalmakat hozna.Egy USB-s megoldás lenne a leguniverzálisabb szerintem, de az meg igen nagy munka
-
HardSanyeee
őstag
válasz gyapo11 #41923 üzenetére
Igen, így gondoltam, hogy ha működne az átvitel, akár USB-n, akár vezeték nélkül, akkor kész, de paraméterezhető programokat lehetne átvinni. Majd eldől hova fejlődik a firmware a lámpákon.
A #41994-es hozzászólásodra: Van olyan biciklis lámpa, ami lefele irányítja a fény nagy részét, például a Fenix BC30R, 1600 lumen, 130 dollár... Nos, szerintem "kicsit" drága, még akkor is ha csúcs szuper vetítési képe van, meg a többi extra funkciót is figyelembe vesszük.
De létezik 300 lumenes bicós lámpa is (másik gyártótól), alsó hangon 10-12 ezer forintba kerül itthonról beszerezve.
Ez azt hiszem megmagyarázza azt, hogy miért Convoy lámpákkal tekernek sokan a topikból, annak ellenére, hogy vakít valamennyire (bár erről már kifejtetettem a személyes véleményem régebben).ZozzV6: Ez az Andúril firmware elég okosnak hangzik. Kár, hogy ez viszont nem megy rá a Convoyokra.
-
HardSanyeee
őstag
Igazából sok mindentől függ, hogy ki milyen lámpát vesz, pl a bicó árától, a járt úttól, illetve a max sebességtől is. Akinek 50-100 ezres bicója van, az nem valószínű, hogy 25 ezres lámpát fog venni, de aki 50 km/órával száguld, vagy DH-zik, az valószínű, hogy a biztonsága érdekében megveszi ezeket a lámpákat.
Én személy szerint átlagban max 20-al megyek vízszintes terepen, oda elég az x4-es S2+. Elhiszem, hogy jó a Fenix, de egy átlag bicósnak bőven elég egy olcsóbb alternatíva is -
HardSanyeee
őstag
Szintén így jártam egy október végi rendeléssel, november 13-án megérkezett a magyar reptérre, utána pedig semmi...
Nyitottam ticketet, kétszer is leírták hogy kérdezzem meg a postán, hogy nincs-e náluk a csomag, én meg kétszer visszaírtam nekik, hogy nincs. És egyelőre nem igazán haladt előre az ügy, most azon vagyunk hogy a címemet egyeztessük, hogy jó-e.Amúgy nem tudom mennyire megbízható ez a CJAHAM, egy 4 napja feladott csomagomat meg nem találja meg a rendszerben...
-
HardSanyeee
őstag
válasz Zoli-bácsi #42124 üzenetére
-
HardSanyeee
őstag
Én már kutakodtam ez ügyben, sajnos nem jártam sikerrel. Úgy tapasztaltam, hogy alapvetően két lehetőség van: Cserélhető AAA elemes lámpa és beépített akksis lámpa. Találtam egy lámpát (Melian x6), amiben 18350-es akksi van, de nem úgy van kialakítva a ház, hogy cserélhető legyen, szóval az is beépített megoldásnak minősül inkább.
-
HardSanyeee
őstag
válasz ZolkoW #42215 üzenetére
Te milyen AAA elemes hátsó villogót használsz? Nekem is van, de nem vagyok megelégedve többek között a fényével sem, hátha megtetszik a tiéd.
(#42220) gyapo11: Jelenleg hogy van neked felrögzítve ez a hátsó lámpa? Én is gondolkoztam, hogy sima lámpára kéne hátulra is, de pont a normális felszerelhetőség az, ami gondot okoz a tervben.
-
HardSanyeee
őstag
válasz ZolkoW #42251 üzenetére
Köszi, utána nézek, hogy mit tud.
(#42258) gyapo11: Közben keresgéltem és találtam egy ilyet. Nem tudom, hogy feljebb tudod-e emelni annyival a nyerget, hogy ez odaférjen. Illetve kár, hogy senki nem rendelt még ilyet, így nincs róla vélemény.
(#42262) lugoka: Az Ebike bolttal az a baj, hogy kötelezően van szállítási díj, úgy meg már jobban járna egy (kuponos) S2+ -al (persze ugyanúgy kéne hozzá akksi + töltő + tartó egyéb forrásokból).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen