Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #27 üzenetére

    Nektek teljesen mindegy hogy van-e dugó a városban, zsúfolt-e vagy van-e parkolási probléma, szóval jó lesz az a lovasszekér, ólmosbenzin kombó.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • 8th

    addikt

    válasz Somatom #35 üzenetére

    Szándékosan provokál, ne pazarolj időt rá. :N

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #49 üzenetére

    "Magáncélú villanyautót pedig csak oszlopról, jövedéki adóval, vagy sziget üzemről engednék tölteni."

    Remélem beállsz a sorba, és nekiállsz telepíteni töltőket, hogy ezt biztosítani is tudd. A másik pedig az, hogy jelenleg a döntő többsé otthon napelemes rendszerrel rendelkezik, azt használja fel, és ugye ezzel a tiszta töltés is megvalósul, oszlopon nem, tehát annyira azért nem jó ötlet. De mivel jelenleg 250-350 Ft/kWh az ára, ezért akinek van füstölője, inkább azt használja, ami természtesen sokkal jobb, hiszen nyomatja a mérgező részeket az orrodba, gyereked, stb orrába. Hmmm....

    Szigetüzem: valóban, még több akkut gyártassunk, minden napelem mellé 2000000kwh-os akkupakkot. Persze nyilván ez is csökkenti a költségét, ami elvezet oda, hogy térjünk vissza az ejuró3-as normához.

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #51 üzenetére

    Persze, alapvetően én is biciklivel helyben, de a helyben mást jelent vidéken. Motor az gondolom lábbal hajtott.. :) Ha valaki rollert használ oké, de fizessen ő is azért, hogy aszfalt kerül a kereke alá. Látod, így is lehet ezt nézni.

    Jelenleg is tölt, és termel. De ha nem, akkor a szomszédok elhasználják. Kölcsönadom a szolgáltatómnak. Ő meg eladja. (hagyjuk már az ingyen tárolásos maszlagot)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #55 üzenetére

    Én sem rajongok sok dologért. Például a villanyáram összetételéért, vagy azért, hogy annyit fizetünk a gázért, mint senki más a kontinensen és még sorolhatnám. Mivel tervezhető a napelemek termelése, és az is, hogy mennyi a fogyasztás, ezért elhasználják. (szarul számolt termelés miatt rúgták ki az metszolg. vezetőjét - állítólag)
    Azért mert nem áll dugóban, gondolom nem is füstöl :) . Nekem is elég a jelenlegi hálózati kapacitás.

    A jelenlegi eu gyártók éppen pár évtizede befolyásolják a fogyasztást ( szar alkatrészek, egyre nehezebb járművek, manipulált fogyasztási adatok, ezek már meglévő befolyásolások)
    Jelenleg nem tudnak lépést tartani a kínai támogatott piaccal, ezért háborognak (meg későn léptek, meg pancserok mint kiderült) , mi meg segítjük is a kínaiak térnyerését, ugyanakkor háborgunk is ellene, olyan izéééé...

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #57 üzenetére

    Neked erőltetés hogy ne füstöljön a szomszéd a gyerekem tüdejébe, nekem nem az.

    Nem vagyunk egyformák, ha te azt akarod hogy lehessen füstölni tegyél érte. A magyar kormánypárt pl. nagy támogatója az ilyen baromságoknak, ha esetleg valahova tenni kéne az x-et...

    Mondanám hogy külföldön is tehetsz érte, csak ott még az értelem dominál, nem a baromság.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #60 üzenetére

    Geri megteheti, hivatalból viszik (nincs jogsi) és ha menőzni akar, biciklizik.
    Ha nem tehetik meg, akkor meg menjenek gyalog. Bicilkinek is van öko lábnyoma. Bocs, de ha nekem el kell mennem orvoshoz, kocsiba kell ülnöm, nem keró, nem roller és nem motor, tömegesen közlekedést meg ne is emlegessük.
    Az autósok által fizetett adóból készült utat használod, úgy, hogy semmit nem fizetsz érte. (van rendszámod, kötelező biztosításod, súlyadód?)
    Az a gond, hogy a fogyasztói társadalom nevű izé ezt hozta. A másik probléma, hogy a világ leg-leg gazdaságában nem tudjuk megfizetni az EV-t. Mondanám, hogy vidéken jobb a helyzet, mert kevesebb az autó, de több a kémény. Ami ebben az évben okádós volt, sokan a turis cuccot nem felveszik, hanem elégetik.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #57 üzenetére

    "Az átállásnak befolyásolás nélkül kéne történnie, ahogy anno a lovasszekér esetében."

    Ez egy ideális világban igaz lehetne, de egyáltalán nem olyanban élünk. És míg lovak évezredekkel ezelőtt is voltak, és évezredek múlva is lesznek szép számban, addig ez a kőolajról (gazdaságosan) nem elmondható...

    Nem csak az számít, hogy mit szeretnél, hanem az is, hogy mire lesz lehetőséged. Hiába szeretnél unikornishúst enni gleccsertúrázás közben, ha az unikornisok és a gleccserek is kevés éven belül kipusztulnak.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #62 üzenetére

    Nem érted. Van élet a fővároson kívül is. Orvoshoz menni 30km. Nem fontos, hanem létszükséglet. Fizetik, amikor oszlopon töltenek. Ha kimégy más országba tankolni, te sem fizetsz, csak más országban. Azok az adók olyan kedvezmények, amivel próbálták elérni, hogy csökkenjen az ország károsanyag kibocsájtása, ez nemzetgazdasági érdek. Ahogy a gyereknevelés is. Én, aki már max. unokázni tudok, miért tartsam el azt, aki 3-4-5 gyereket nevel és nem fizet semmi szja-t, egyéb kedvezményekről nem is beszélve. (nekünk mindent ki kell fizetni, de nekik miért nem?) Látod, seccperc alatt szembe lehet állítani valamit, valamivel (vagy kivel). Ha majd olyan mértékű lesz az EV, biztos, hogy törölni fognak a kedvezményekből, ahogy pl. a parkolásoknál is (kb. nem izgat a dolog)

    Szemléletváltásra lenne szükség, de amíg bele nem döglünk ebbe, a többség megint arra vár, hogy mások gondolkozzanak helyettük, mert hát mozgatni az agyat nem megy

    The Vége

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • hroberto

    veterán

    válasz Somatom #53 üzenetére

    Főleg, hogy nagyrészt éjszaka tölti az összes, mikor aztán rengeteg termel a napelem... :U

    Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R

  • Noukoum

    veterán

    válasz Somatom #80 üzenetére

    Elektromos motorokat raknak az autókba. Azért nem dízel vagy benzinest mert mindkettő őskövület.

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • SkyLine3000

    addikt

    válasz Somatom #89 üzenetére

    Például arra a két táborra gondolok, akik itt szájkaratéztak egtymással. Amíg az egyik fél teljes mellszélességgel kiáll az EV mellett, addig a másik pont az ellenkezője. Nem is azt írtam, hogy ellene van, csak egyelőre még sokan vannak, akik idegenkednek a villanyautóktől. Én sem fogok mostanában venni, mert nincs rá pénzem és még nem tudja teljes egészében kiváltani a belső égésű autókat. Túl hosszú töltési idők és ehhez képest aránytalanul rövid hatótávok. Biztos eljön az idő, amikor több alternatíva lesz és az EV is sokkal élhetőbb lesz. De ehhez még idő kell. Ha rohadt sok pénzem lenne és olyan városban élnék, biztos lenne egy városi használatra szán e-autóm. De egyelőre nem realítás. Ahol lakom, nincsenek nagy távolságok. A verda bent pihen a garázsban és szinte mindenhova gyalog, vagy bringával megyek.

  • SkyLine3000

    addikt

    válasz Somatom #91 üzenetére

    Én nem vagyok ellen olyan autózásnak, ami óvja a környezetet, csak még kissé gyerekcipőben jár a dolog. Idő kell neki, hogy kiforrja magát. Ez a fejlődés. Ahogy a nyomógombos "hordozható" Motorola telefontól eljutottunk a mai mobiltelefonokig, úgy az EV, vagy más alternatíva is fejlődni fog és sokkal élhetőbb lesz.

  • SkyLine3000

    addikt

    válasz Somatom #93 üzenetére

    Ha leírom, milyen verdám van, az EV tulajok sikítanak. :D Na jó, leírom. Skoda Octavia 1,9TDi 90 paci. Üresre járatva 1100-1200km hatótáv. Éves viszonylatban 4,5l átlag fogyasztás. 2004-es. Sokáig ingáztam hetente többször két város közt. Már nem kell. Évi kb 5-6e km-t megyek úgy, hogy ebben benne van egy évi Adria nyaralás, ami oda vissza kb 1300 km mindennel együtt. A világból kimegy, nem eszi az olajat, nem füstöl, költeni alig kell rá. Ilyen autókat már nem fognak gyártani soha. Ezek a mai 1,2-es turbó motorok meg maga a vicc kategória. Szétpörögnek és pillanatok alatt feladja a motor.
    A használtautók drágák, az újakról nem is beszélve, az EV meg pláne. Nem veszek mostanában semmit Erre az évi pár 1000 km-re. Fogalmam sincs, mit tudnék venni helyette. Mire eladósorba kerül, talán az EV kocsik is élhetőbbek lesznek. :D

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #95 üzenetére

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • cucka

    addikt

    válasz Somatom #95 üzenetére

    Azért nem gyárt szinte senki elektromos családi kombit, mert
    - a családos vevők suv-ot vesznek, ami pont ugyanazt tudja, mint egy kombi. Könnyebb beszállni, könnyebb berakni a gyereket, könnyebb berakni a csomagot, nagyobb a tér. Miért venne bárki mást?
    - az akkupakk kb 15 centit elvesz a belmagasságból, tehát ígyis-úgyis magas építésű lesz az autó

    Mittudomén, az elektromos Skoda Octavia kombit úgy hívják, hogy Enyaq. Ha az Octavia kombiba beletoldod az akkupakk magasságát, akkor megkapod az Enyaq külső méreteit.

    A linkelt MG5 és az Enyaq között 5 centi a különbség magasságban. Ha raknának rá pár fekete műanyag dekorációt, rá lehetne mondani, hogy suv.

    [ Szerkesztve ]

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #101 üzenetére

    Igen. Kombit kértél EV-ben. Ez az. Persze értem én, hogy ez nem octavia kombi, ami egyébként a maga nemében egy batár, de legalább nagy. Nézd meg miért nem gyártanak már az igényednek megfelelőt. Mert nem kell az embereknek. Anyuka rühelli, hogy a dereka leszakad, mire a gyereket ki-be pakolja. Aztán behuppan, majd kivágja a lábait, ha szoknyában van, még a tanga is kevés, hogy totál közelit láthasson az utca népe, hogy kodzsek vagy csubakka? (bocs a hölgyektől, de ez az igazság és elég gáz a többségnek)
    A zöldségesek biztosan jól kitudják használni. Nekünk nagyjából egyidősek a gyerekek, tudom milyen az ilyen autóba őket pakolni és tudom milyen az, amikor egy szuvszerű kocsiba betenni a hátsómat, majd kitenni a bal lábom és erőlködés nélkül kiszállni. Álmon volt egy sportverda, de azt mondtam, mikor még kitudtam volna belőle szállni, még nem volt rá pénzem, most meg kell valaki aki segít belőle kimászni. Kösz nem. De ugyanez a helyzet édesanyámmal, szereti a lagunát, de azt mondta, fiám, a másikkal gyere értem.
    Kína: nem kell pánikolni, csak a farokméregetés fog menni még sokáig. Látják, hogy a nato kombatilis fegyverek egy része is elég az oroszok ellen, tehát még idő mire elérik azt a szintet, és közben a másik meg semmit nem tesz.
    Legalább 1 ország lesz, aki gyarmatként beengedi őket az eu területére, legfeljebb gyártani is fognak itt és jön sok milllijó kicikinaidolgozni is. Az EU gyártók rohadtul elaludtak.

    Sebesség: minek rohanni? Ha használsz egy ilyet, nem fogod kitaposni a belét. Lagunával kint 110, ezzel 90. Nem spórolás, hiszen majdnem ingyen töltök, hála a szolgáltatónak, aki ingyen tárolja amit adok neki a nem létező akkupakkjaiban :) Nem érzem szükségét a száguldásnak. Néha még az is előfordul, hogy megyek 100-al, tényleg néha és néha elmegyek egy Tesla mellett, pedig az más kategória.

    Hely hátul: nézd már meg, hogy mennyien utaznak egy autóban átlag az év 300 napjában. Max. ketten. Hátul max a kutya.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Squirrel

    őstag

    válasz Somatom #7 üzenetére

    Eléggé ez a verzió a valószínű. 80 kw-os akkubol szerintem a 450 km is hátszéllel lejtőn lefele jön ki egy 2.5 tonnás (emberek, csomagok nélkül) dögből...

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #107 üzenetére

    Ja értem, akkor keress meg itthon egy vállalkozást, és ők megalkotják neked álmaid autóját, ev-ben. Létezik ilyen is. De gyanítom, hogy neked az sem jó.
    Jelenleg a súly nem kimondottan csak az ev-ket nyomja, hanem általában az autókat. Biztonsági berendezések, hő-és hangszigetelések, mert ha kint fingik egy légy, és 200-nál bent meghallod, akkor az ma a "fotelszakértők" szerint zajos. Ezt a fogyasztó elolvassa és magáénak teszi. Amiről Te beszélsz, az minden, de nem halk (koromnál fogva hidd el, van tapasztalatom).

    "Őskövület dízelből ilyet gyakran látok az utakon. "
    Igen, még. Én is látom őket, magam előtt 80-al száguldozva, kamion mögött, de legalább 1200km-t levezet egy seggel.
    Abban igazad van, hogy tömeges igény van arra, hogy ilyen kombik legyenek. Max. 1400kg önsúly, 800kg-os lakókocsit húzzanak, utazótempó 150km/h, 7 személyes (2 masszőr lány a menetközbeni élmény fokozására) beltérrel és lehetőleg 4,5l-es átlag fogyasztással. Remélem korrektül összefoglaltam az igényedet? ;)
    Ja és magyar fizetésekhez igazítva, max. 8 milla, 120 havi kamatymentes verzióban.
    GM igéri hogy majd gyárt többet, de őszintén, minek, amikor a többit is elviszik. Ez kb. ilonkamuszk esete a szájbertankkal. Amíg a többivel elvan, minek erőltesse? Van, de nincs. Lehet eladna belőle 20ezret egy év alatt, közel 5-10%-os marzson, addig a többiből, erősen akciós áron lényegesen többet ad el, magasabb marzson. Szerintem.

    Addig is, 15kWh fogyasztással, 30Ft/kWh áron számolva, az 450Ft/100km. Mennyi most is lityi benya/disel? (tényleg nem tudom) Évi kb. 20k km.
    Lagunám 5.5-6l körül eszik diselből. (Ha mondjuk 500 a disel, akkor 6x500= 3000 vs 450)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #111 üzenetére

    :))
    Neked megvan álmaid autója, tehát nincs szükséged másikra, mert az csak rosszabb lenne, hidd el.
    De legalább kettő elégedett ember van itt, egyik Te, másik én :)

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #114 üzenetére

    DE olvasok. Továbbra is azt mondom, megvan az álmaid autója. Nem tudsz jobbat. A gyártók saját maguk fojtották meg a belsőégésű autókat. Folyamatosan hazudtak, csaltak. Ezek után sírnak és lobbiznak tovább ezekért. Tudod a másik probléma, hogy engem, mint vásárlót is átvertek. Én örülnék, ha 3 éven belül 1 új belsőégésűt sem engednének piacra, semmilyen alternatív üzemanyaggal, mert ha ezt tényleg megcsinálják hipp-hopp, akkor eddig miért nem? Felelőssek azért, mert itt tartunk, ahol. A politikusokkal egyetemben, akiket megvettek kilóra (mondjuk a miénkkel szarul jártak) .

    Ahogy írtam is, itthon létezik cég, aki tud neked építeni olyan EV-t, ami megfelelne, persze a súlykorlátod, már eleve kizárja a teljes azonosulást. Ez kb. olyan, mintha azt akarná valaki, hogy átrepüljön a Holdra, üzemanyag nélkül.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #116 üzenetére

    Azt állítani, hogy a régi többre képes... :D
    Sok autó van, ha egyik sem megy, egy sem szennyez. Ha megy, szennyez. Hol van ráírva a kocsidra, hogy csak a szaharában közlekedik? De ha ott, akkor az már nem szennyezés? Azzal jön a másik tábor, hogy a töltéshez, gyártáshoz felhasznált energia, anyagok is szennyeznek, ami igaz, de az is igaz, hogy a füstülő mindenhol is szennyez.

    Lesznek behajtási tilalmak, idő kérdése. Egyéb korlátozások is lesznek. Idő kérdése. Lehet elbuknak a tervek pár ország miatt, a többi viszont korlátozhat ettől függetlenül. Kiszorítják saját törvényeik alapján.

    Marad a tömegkölekedés, nem kocsiba ültök, hanem vonatra pl.

    Figyelj, én értelek, ragaszkodsz valamihez, de nagyon, keresed a kifogásokat, nem szeretnék ebben továbbra is részt venni. Több, mint 20 évig volt olyan szakmám, ahol a kifogáskezelés alap volt, álmunkból keltve is, 3 havonta tréningelve, kamerás kiértékeléssel. :)
    Használd egészséggel a kocsidat.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #119 üzenetére

    Nem írtam sehol, hogy mindent kitiltanak. Első körben jönnek az eur5 alatti diselek, aztán a többi.
    Szerintem 2-4 éven belül rendezni fogják az álzöld rendszámúakat is.
    Tehát marad a ev mint bárhova is behajtható.
    Azt gondolom a vidéki kistelepülések tovább fogják húzni, de a nagyvárosok lépni fognak és onnantól már értelmetlen lesz engedni bárhol is. Nyilván ez nem 5 éven belül, sőt.
    Én köszi, tudok menni akkor is.
    De egy kifogásnak elment, bár Te is érzed, hogy ez gyenge volt :)

    Akkor még nem említettem, hogy már pereltek be városokat az egészséges élethez való jog megsértése miatt (levegőszennyezés) és ha rosszul tudom, nyertek is. Onnan már csak egy lépés a kormányok elleni keresetek.
    Mondjuk itt alapból agyonveretnék azokat, akik ilyet akarnának. Aztán kilépnénk az eu-ból. mert brüssszzzeeel

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #122 üzenetére

    "Ha nincs alternatíva, csak tiltás, az nem megoldás"
    De ezt jelenleg is alkalmazza a hatalom, semmi új dolog nem lenne benne. Ha a taxisokat hagynák, zokszó nélkül menne át a dolog.
    Dugódíj: nem érint a kérdés. De szerintem ez is csak egy bedobunk valamit, ami semmit nem fog megoldani dolog. Ha nem tudsz behajtani, az már gondolkodásra késztet.
    Az a baj, hogy egy ideig az ment az ellentáborban:
    - 2-3 év és szarrá megy az akku, hiszen a telefonban is így van (ez sem igaz)
    - amikor kiderült, hogy ez kamu, akkor jöttek azzal, hogy kiégnek (sokkal kevesebb a százalékos öngyulladás mint belsőégésűeknél, ráadásul változik a kémiájuk is)
    - aztán jött az hogy mire elég 2-300km (amikor napi 20-40km az átlagos táv)
    - mire elég a 400km
    - mire elég a 6-800km (aztán 800-1000)
    - a töltési időre nincs időm (de pisi-kaki.kv-ra egyébként van)
    - drága (még,, amíg kicsi a darabszám, de éppen a vezető márka nyomja le az árakat)

    Ezek közül mind lehetne akár valós érv is, hiszen 3-4 éve, ha valaki 2-400km-t vezetett naponta, egyben (!) annak a hatótáv probléma lehetett a váltásra, ma már nem.
    Aki nem akart "órákat" tölteni, az amikor 150-200-al tud tölteni, annak még arra sincs ideje, hogy pisi-kv.
    Kétségtelen, hogy itthon minden drága, mindenkinek is, mégis rohadt sok már az EV. De akinek sok mondjuk használtra egy 5-7m, annak 1,5 is sok lesz egy 20 éves autóra is sajnos.

    Tudod, én féltem tőle, aztán beleültem egybe, és kb. 600m-t vezettem, eldőlt a kérdés.
    2 év alatt visszajött a hagyományos és az ev közötti árrés. Ez tény. Ráadásul még nem is buknék vele, ha eladnám.
    De ha nyilvános töltő lenne csak, már más lenne a helyzet, ez is tény. Kedves MOL és MVM olyan árakon akar eladni, ami már szabadrablás ner módjára, nem is nagyon töltenek náluk. (250-350Ft/kwh, szemben egy kisebb szereplővel, ahol jóval 200 alatt vannak az árak)
    Kint nem tudom mennyi.
    Tehát ezért is mondtam, hogy neked megvan az álmaid autója. Jelenleg. Kérdés, mikor tesznek keresztbe és hogyan.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #124 üzenetére

    akkugyárakról vélemény? szükséges, anélkül nem lehet akkut tenni a kocsikba, az viszont, hogy hol és mennyi lesz, már érdekesebb
    amit előre lehetett látni: fő irány a gépkocsi gyártás, azonban az jelenlegi formájában biztosan átalakul, csökken a mostani formájában.
    így aztán jött a nagy felismerés: kell kiszolgáló ipari tevékenység, akkugyár.
    egyre nyilvánvalóbb, hogy nem fog pénz jönni az eu-ból, szerintem még jövőre sem, valahogy kompenzálni kell, ezért beengedünk mindekit, aki akkukat akar gyártani, ez ugye egyrészt kommunikálható, hogy új munkahely (nem nekünk, mert már nincs kit küldeni, tehát maradnak a jó migránsok) és milyen sok tőke áramlik be, ebben csupán az a bibi, hogy pl. a catl által benondott szám nagyobb része eszköz, gép, ez valójában nem számít az ország szempontjából. (éppen most jelent meg valami cikk is erről, nevet nem írok)
    ami nagyobb probléma, hogy ez az ország számára olyan mértékű vízhasználatot jelent, amibe szomjan döglünk, nem beszélve a sivatagi részeket.
    Tisztában vagyok vele, ha sok EV lesz, megváltozik a kedvezményi struktúra, de kisebb lesz a szennyezés is, remélhetőleg.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #127 üzenetére

    Juj. Ez már bocs, de ....
    Áramot tudunk importálni, termelni mással is, levegőt is?
    Van 2/3, aki kb. a 50%, nekik magyarázd, hogy eladják az ország vízkészletét azért, hogy újabb 1-2 évet kihúzzanak, hátha lesz valami...
    Nem sok más alternatív dolog van. Füstölünk mint állat, vagy teszünk ellene.
    Végső soron sós vízből is lehet előállítani ivóvizet, de levegőt ami tisztább?
    Bocs, parttalan lett és már offnak is off. Nekem fontos, hogy az unokám is tudjon egészségesen élni itt, másoknak nyilván nem annyira, sötétzödnek kiáltanak olyanokat, akik max. zöldebbek. Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak.

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tiédetis

    senior tag

    válasz Somatom #129 üzenetére

    sokkal kevesebbet, mint az általad favorizált (nem állítottam sehol, hogy nincs lenyomata, aki ilyet állít, az egyszerűen hazudik)
    jössz azzal, hogy víz, ami igaz, de éppen te írtad, hogy levegő nélkül hamarább kipusztulunk, mint víz nélkül. Te mondtad ki a lényeget, amit használsz, egy 300-as szög a koporsónkban, amit kínálnak pedig egy 100-as. (előbbit ha belenyomják, azt nem tudod felnyitni, egy 100-as nem olyan masszív, ha élni akarsz, kitudsz jutni)

    Én azt gondolom látom mind a kettőt, de Te nem, azzal védekezel, hogy nem dugóban mégy ki és utána nem városban füstölsz, amit ott összegyűjtenek és elzárják egy dobozba, amit hetente kilőnek a marsra.
    Továbbra is állítom:

    "Ez mutatja, hogy milyen sok a korlátolt elme aki gondolkodni sem tud, mert szereti ha helyette gondolkodnak."

    Továbbra is állítom, álmaid autójával közlekedsz és ezen nem is akarsz változtatni. Mert neked ez jó, a többiről meg nem veszel tudomást, oldja meg más.
    Béke veled! Jó füstölést.

    [ Szerkesztve ]

    A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom

  • Tschubi

    tag

    válasz Somatom #136 üzenetére

    Nincs ezzel semmi gond. És még azt sem mondhatom hogy a tiéd réteg igény. Veled együtt elég sokan nem tudják még használni a mostani elektromos autókat, vagy csak kompromisszumok árán. Ugyanakkor akkor sokaknak meg épp az elektromos a jobb, hiszen azért vannak előnyei is.
    A cikkben szereplő BMW, vagy bármely másik EV, ami 600+ LE-s (pl Tesla Plaid), nem arra való hogy a környezetvédelem zászlóshajója legyen. De a kategóriájában mindenképpen fejlődés.

  • 8th

    addikt

    válasz Somatom #136 üzenetére

    Viszont, az autó van értem és nem fordítva. Ezt az egyszerű alapvetést nem értik itt oly sokan. (Dehogynem értik csak, na ... ) Örülök, hogy ők lefedik a napi közlekedésüket az éjszakai töltögetéssel vagy hébe-hóba útközben egy rátöltéssel. Én nem. Ha dolgom van az ország másik végében akkor nem szeretnék másfél óránként lehajtani a pályáról és minimum félórát egy töltőnél elvesztegetni mert ennyi idő alatt lemerül a kocsi. Én nem városban autózom. Engem nem érdekel, hogy mennyit spórolhatok a dízelhez képest ha az időmmel kell fizessek érte. Az autó inkább a pénzem vigye mint az időmet. Előbbi pótolható, utóbbi nem.

    "Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #142 üzenetére

    Köszi! :R Jó lenne... de az a gáz, hogy fogalmam sincs hogy/miért, a régi Mazdán nincs Aux in (emésszük ezt meg). Ha lenne, akkor nem túlzottan érdekelne a BT, használnám a jacket, nekem gyakorlatilag tökéletes lenne.

    Korábban az LG V30-amat - egy másik régi Mazda 6-ossal - a jack kábelen keresztül használtam az FM transzmitterrel (már hogy a transzmitterre kötöttem jackkel). Aztán kipróbáltam BT-vel is, és mivel eleve viszonylag szar volt a hangminőség, ezért a BT már semmit se rontott rajta. Viszont mivel kényelmesebb volt használni, ezért leszoktam a kanócról.

    [ Szerkesztve ]

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

  • bteebi

    veterán

    válasz Somatom #144 üzenetére

    Külső antennás FM transzmitterről nem hallottam, köszi. Próbáltam annak idején normálisabb minőségűt keresni, de konkrétan nem találtam. Sehol. A legjobbak a 10-12k körüliek voltak, amik legalább fogadtak mindent (jack, micro SD kártya, 2 USB gyorstöltő). Nyilván gagyi rádió van bennük, és ez a gond, de antenna in/out csatlakozósat egyáltalán nem láttam soha, sehol. Pedig jó lehetett volna.

    Alternatívaként felmerült amúgy a fejegység cseréje (sőt, a hangszóróké is, hogy még jobb legyen a hangminőség), de valószínűleg most már <~1 évet lesz még meg ez az autó (bővül a család, meg amúgy is régi már), szóval most már nem érné meg.

    Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.

Új hozzászólás Aktív témák