-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kropi
tag
Nem tudom mennyire speciális az esetem, az összefoglalóban nem találtam rá megoldást.
Rendeltem egy árút dec. 26., pirosat. Január 12. ír, hogy piros nincs csak ezüst. Azonnal visszaírok, hogy azt nem kérem. S közben látom, hogy jan. 8. "Shipment cancelled". Pénzt viszont még azóta se kaptam vissza. Mi a teendő ilyenkor? A topik gazda leírását elolvastam a "dispute"-val kapcsolatba, de ott nincs olyan opció mint amiről fentebb írtam.
Ebben kérném segítségeteket.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
Én most is fotóval indítottam a vitát, hogy meleg fehér ledet kaptam hideg fehér helyett. Írtam hogy ha akarja visszaküldöm de csak ha állja a postát. Ali egyből full refundot ítélt, visszaküldés nélkül. Lehet, szerencsém volt.
Jester
-
Topikgazda
A pénz nem jár vissza ilyenkor automatikusan. Az a bejegyzés azt jelenti hogy amilyen azonosítóval útba indították azzal megszakadt a szállíítás, de a szállítási védelmi idő az megy tovább.
Normál esetben ilyenkor írni kell az eladónak hogy ezt látod és rákérdezni hogy újból elküldi-e, ha igen akkor adja meg az új azonosítót, ha nem küldi el újra akkor meg mi legyen a megoldás. Van aki egyébként szó nélkül újraküldi és látod a régi nyomkövetési számot áthúzva és az újat beírva, ekkor persze nem kell írni neki, hiszen megoldotta a problémát. -
-
Topikgazda
Igen, menni kell egy dispute-nak csak ahogy láttad ha azt választod hogy nem kaptad meg nem lesz épkézláb indok, vagy nem enged választani, mert hogy szállítva van. Az pedig hogy azt jelölöd hogy megérkezett csak valami gond van azt meg az eladók nem fogadják el.
Ha visszaküldést választasz akkor jön elő az hogy választható hogy nincs rá szükséged, ez még használható lenen ha az eladó ezt megbeszélve el is fogadja, csak jöhet az hogy az AliExpress meg visszaküldést ír elő hogy megkapd a pénzed.
Teljesen rosszul szervezték át a dispute indok rendszerét.
A javaslatot hogy mit tegyél nem lehet egyértelműen meghatározni és ha nem is kommunikál veled az eladó akkor még rosszabb is a szituáció.
Az biztos hogy a dispute amíg megy szállítási védelem az visszavonható és lehet más okkal újat nyitni, tehát lehet próbálkozni, hogy mi jön be. -
Topikgazda
válasz Jester01 #46509 üzenetére
Többször írtam már nem ezt az idővonalat kell nézni, ez nem szokott pontos lenni. Az Orders,
Refund & Disputes és ott az adott tételnél a Status oszlopban a View details ha ilyesmi látszik akkor visszakaptad a pénzed: -
Topikgazda
Igen, neked kell valamit csinálni, mert ennek a szállítás megszakítva dolognak ehhez nincs köze.
Ugye alap a 75 nap szálltási védelmi idő, úgy 10 nap körül eljut az ottani kicserélő központig, de ott a vámoskok bvagy a logisztika valamiért nem engedik ki, a logisztika beírja hogy megszakadt a szállítás és megy vissza az eladóhoz. Az kijavítja azt ami miatt nem nem továbbították és újból elküldi, mert bőven benn van a szállítási védelmi időben.
A példám szerint 10 nap előre, stop, 10 nap hátra, 1-3 nap vacakol, újból 10 nap előre ez még csak 33 nap és van 42 nap ideérni.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz UzziVp #46513 üzenetére
Te kezdeményezted vagy az eladó? Szerintem egyikőtök sem és én erre a lehetőségre írtam hogy nem lehet.
Az köztudott hogy az AliExpress szokta emelni a szállítási védelmi időket (pl.: 11.11 ha náluk COVID lezárás akkor azért, kínai újév ünnepnapjai miatt)
Főleg azért teszi mert a pénzt ők kezelik ez alatt az idő alatt és az az érdekük hogy minél kevesebb legyen a dispute.
Nem az eladó érdeke, mert ő csak ennek az időnek letelte után kapja meg pénzt, szerinted minek hitelezne a vevőinek akár 3 hónapig?
A két dolog egy kicsit eltérő, én másról írtam, ez pedig egy másik szituáció.[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Múlt héten rendeltem lengyel raktárból egy elektromos fogkefét 4db pótfejjel együtt. Ma megjött a csomag,viszont a pótfejek helyett egy UV fertőtlenítőt csomagoltak mellé. Maga a fertőtlenítő valamivel drágább,de nekem a pótfejek jobban kellenének. Csomagkat kibontottam (hátha alatta van a pótfej),plusz a drága postázás végett sem szeretném visszaküldeni. Érdemes lehet felvenni velük a kapcsolatot? Csak mert sajnos lassan az akciós pótfejek is elfogynak,lengyelektől azt már nem is tudnám berendelni. -
Topikgazda
válasz UzziVp #46519 üzenetére
Akkor hülye. De nekem más információm volt két másik eladótól.
De szerinted akkor hogy is legyen az hogy volt egy hivatalos időnövelési menüpont, ami eltünt, tehát nem kezdeményezhető az időnövelése. Én erre írtam, hogy megszűnt nekünk, az eladókra vonatkozóan pedig az alapján indultam ki amit ketten is írtak.
Lehet könyörögni az eladónak üzenetben hogy emelje, ezt írod te lényegében. De ez nyilván neki nem kötelezettsége, mert csak egy könyörgési üzenet.
Az egyik eladó nem reagál rá, a másik eladó azt mondja nem lehet, a harmadik azt írja hogy emelte, de ebben nincs logika mert magával is kiszúrt, de hát vannak ilyenek, így elfogadjuk hogy ő emelte és ezen felül az AliExpress akkor emel amikor épp valamiért úgy gondolják.De ha az eladó kérés nélkül emelgethet az megint csak egy pofátlan húzás, ez volt a korrekt dolog ami ebben az AliExpress helpben látható, a mi jogunk elvonása inkorrekt magatartás, hasonlóan a hülye dispute ok átszervezéshez hasonlóan.
Akkor ha megnyugtat így fogalmazom, mert akkor ez lesz a pontosabb:
A szállítási védelmi idő hivatalos emelési menüpontja, linkje számunkra megszűnt. De az eladó, ha akarja emelheti, ezt külön üzenetben kell tőle kérni, amit vagy teljesít, vagy nem, nem kötelezhető rá.
És megmaradt még az, hogy az AliExpress emelheti, ha olyan a helyzet, de ezt nem kérhetjük, központilag csinálják.Ezek amelyek a képen láthatóak akkor tegnap, ma történtek? Nem 10-e előtt.
[ Szerkesztve ]
-
UzziVp
tag
Nem én kértem hogy emelje, teljesen más szitu van, eu-ból rendeltem, erre Kínából küldte el. Ezzel kapcsolatban levelezek vele, közben emelte a védelmi időt. Csak jelezni akartam hogy lehet emeltetni ezek szerint, de inkább töröld a hozzászólásaimat, nehogy más megtudja.
A mai nap történt.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
válasz UzziVp #46521 üzenetére
Miért törölném? Pont jó tapasztalat, hogy annak ellenére hogy mi nem kérhetjük már ezt hivatalos úton, az eladóknak meghagyták az önkényes emelési lehetőséget.
Az két eladó akkor nekem nem mondott igazat. És te is megerősíted hogy kérés nélkül csinálta.
Az hogy nem a megadott helyről küldi az pedig sérti az AliExpress szabályait, ezt viszont nem törölték ezzel az emeléssel azt a szankciót is el akarná kerülni, de remélem honorálni fogod a pofátlanságát.
De a legbosszantóbb az hogy beállítja hogy szállítva és azután nyögi be hogy nem lengyelből vagy csehből küldi. Ilyenkor már nem lehet élni a vásárlástól való elállási joggal, mert még a kínai fogyasztóvédelmi szabályok szerint is ehhez joga van a vevőnek.
Kénytelen vagy végig várni a szállítást és megint egy az eladóra kedvező módosítással csak akkor reklamálhatsz az eltérő szállítási mód miatt ha azt választod hogy visszaküldöd.
Ha csak pár $ díjkülönbözet van és azt kérnéd vissza akkor is.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
nekem egyébként úgy tűnt, hogy a vásárlói oldalon lévő időnövelés form csak annyit csinált, hogy küldött egy üzenetet az eladónak azzal, hogy "please extend buyer protection time by X days". Amit az vagy figyelembe vett, vagy sem. A form gondolom azért kellett, mert sokan nem tudták még ezt az egyszerű mondatot sem értelmesen megfogalmazni
[ Szerkesztve ]
-
UzziVp
tag
Természetesen jeleztem neki hogy így fizetni fogok adót.
Erre linkelgeti nekem más vevő trackingjeit, hogy ők nem fizettekVagy 2 hete vagyok túl egy hasonló eseten. Akkor azt írta ali chat hogy ne én nyissak dispute - ot hanem írjak nekik és ők "megnyitják".
Plusz költség volt az eu-s szállítás, később ér ide, adót fizetek.
Elég szar helyen van a nem megfelelő postai mód vitaÍrtam még az eladónak hogy PayPalon visszafizetheti és akkor nem veszem át a csomit, mert ő azt szeretné, hogy ne vegyem át és akkor visszamegy hozzá, és dispute - ban vissza adja a pénzt,ami rám nézve lenne negatív az alinál....
Hétfőn válaszol hogy PayPalon visszautal e...Jelentem majd ezt is ali felé mint a többi ilyen eladót.
-
Topikgazda
válasz azbest #46524 üzenetére
Eredetileg tényleg az volt a funkciója hogy a vevő dönthessen hogy hagyja lejárni a vásárlói védelem ezen részét vagy nem és kér rá időt, ami nemcsak az ő érdeke, de legalább az ő döntése aminek volt megfelelő könyvelése is.
Ez a lehetőség a feladási időnél továbbra is élő, vagy hagyod letelni a processing time-ot és visszakapod a pénzed vagy emeled az időt.
Egyáltalán nem vevő barát megoldás az hogy nincs ráhatásunk erre, főleg olyan szituáció esetén mint ami UzziVp-nél is van, eleve átverték a szállítási hellyel és a rövidebb vásárlói védelmi időt, amelynél hamarabb lehet dispute-t indítani felemelik a duplájára. -
Jakuu
őstag
Nem mindig szur ki magaval az elado, ha emeli, hiszen nem egyszer tortenik meg az, hogy full refoundot megkapja a vevo es utana a termeket is kipostazzak. Ilyenkor rengetegen nem veszik fel a kapcsolatot az eladoval, hogy figyu megis megjott a termekem es visszautalom a penzt.
A lenyeg az, hogy kozos megegyezessel emeljen, ne sajat elhatarozasbol.
Mindenesetre azert a vevonek jobb volt, amikor sajat maga tudta bepipalni a vasarlas oldalan, a vedelmi ido hosszabitasat, ami megszunt.[ Szerkesztve ]
-
mekex
tag
December 25.-én rendeltem 4 darab 20 cm szalagkábelt. Január 14.-ig nem történt semmi, amikor megjelent a "Shipment cancelled". Berágtam, hogy az eladó törölte a szállítást anélkül, hogy szólt volna és egyből dispute-ot nyitottam. Aztán utánna olvastam, hogy állítólag az Aliexpress csinálja néha a "shipment cancelled", ha az eladó nem küldte el nekik az árút. Még az is közrejátszott a gyors dispute nyitáshoz, hogy teljesen új vagyok az Aliexpress-en. Ha 3 hétig nem csinált semmit az árúval, akkor nálam az az eladó megy a fekete listára. Nem fogom újra elküldetni vele, minek? Van ezernyi más bolt is ahol árulják. Amúgy az Aliexpress azzal indokolta a döntését, hogy már nem ért volna el az áru. Habár én már kaptam 1 hét alatt is árút Kínából, tehát elvileg megérkezhetett volna.
[ Szerkesztve ]
-
mekex
tag
Mivel hirtelen felindulásból nyitottam a dispute-ot, csak utólag írtam az eladónak, hogy adjon magyarázatot. Nem válaszolt egy napon belül, azt olvasom a topikban, hogy néha kell egy hét a válaszra. Meg hétvége is van most.
Mit javasolsz, adjak negatív véleményt a jellemzésben? Van értelme negatívot adni? Úgy gondoltam várok egy hetet és ha nem válaszol jó indokkal, akkor negatívot adok neki. -
Jakuu
őstag
Azert nem kell mindig kapkodni. Eleve van 6-9 ora idoeltolodas. Van amikor pont ugy esik, hogy a hetvege is beleesik. Ha meg belefer az idobe es par nap van a vedelem lejartaig, akkor erdemes meg varni a reakciora. Nagyon sokszor nem az eladon mulik a szallitas kesedelme. A legkorrektebb eladoknal is elofordul ilyen neha.
-
Topikgazda
Ha szállítás megszakad még mondjuk Kínából való közvetlen induláskor, mert vám mondjuk nem engedi ki és vissza küldik, az még belefér a szállítási védelmi időben hogy pótolja a hiányosságot és újra küldi, ez nem az hogy te újraküldeted.
Az azért ritkán van hogy miután már elindult megszakad a szállítás, de pl amikor lezuhant és kiégett egy török postagép az AliExpress azoknak akiknek a gépen volt a motyója automatikusan benyomta a cancel shipment és azt is hogy mehet a dispute, mert ugye ami elégett azt nem igazán pótolják, vagy mire megtörténne az nagyon sok idő, egyszerűbb volt sztornózni az összest mint egyenként vacakolni minden vevővel és eladóval.Többször előfordult hogy tőlem tudta meg az eladó, mert a logisztikai részt azt nem mindig ők intézik, szóval kell azért idő hogy ő is körbejárja a dolgot.
Nem tudni hogy mennyire az ő hibája, nem igazán kellene így negatív értékelést adni. Ha vámosoknak volt rossz napjuk, akkor miért az eladót szívatnád?[ Szerkesztve ]
-
user112
senior tag
Sziasztok!
Október 23.-i rendelésem 5 nap múlva lezáródik.
Küldött valami üzenetet, hogy nincs neki, ezért visszamondtam 11.11-én. Ezt válaszolta:
"friend, pls don't worry ,the order has been sent out as you didn't cancel the order ,we contacted other buyer to cancel the order then sent out your order, hope you can recieve it soon"
Nyomkövetés nincs: Parcel is still in transit, no worries, we will delivery it to you as soon as possible.
Nyissak vitát? -
Tiberiusz
csendes tag
Sziasztok. Már nem előszőr vásárolok Ali-n, de eddig mindig 40$ alatt voltam. Elolvastam a vám és áfa segédletet, és az volna a kérdésem, hogy szeretnék venni az autóba egy LUFi XF Revolution OBD eszközt és ennek az ára 29 ezer forint (90$).
A szóban forgó termék: [link]
Sajnos Európában sehol sem találtam meg. Van annak esélkye, hogy ezt nem fogják meg a vámon és nem kell rá áfát fizetni? Ha fenn akad mennyi lesz ennek a végösszege?
Segitséget előre is köszönöm.
Üdv -
dragonfx
veterán
rendeltem egy 5 águ csillárt megjött.ok.de se hálozati káberé csak 10 drot log ki.én nem vagyok villanyszerelő.
nekem ez így használhatatlan.max ha egy szakembernek fizetek kösse be.
ezt igy leirtam dispute.ba.elutasitották.mondvan majd segit az eladó alixpress nekem.emailben.
eddig nem történt meg.
egy nyomorult bekötési rajz ábra kapcsolási semmit nem küldtek.
a terméknél sincs semmi.
szerintetek van esélyem ebből visszanyerni valamit?
így erre hivatkozva akár felét is?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Topikgazda
válasz Tiberiusz #46540 üzenetére
Mindent vámolnak, áfáznak. Az összeg attól is függ hogy mikor érkezik ide, párszáz forint eltérés lehet a mostani árfolyamtól ha februárban érkezik.
Te kifizeted a 90 $-at azzal az árfolyammal amit a kártyakibocsájtód az napra meghatározott, akkor legyen 29000 Ft.
A 96,93 $ (mert ennyi az ár a szállítási költséggel) a vámolási árfolyammal most 28803 Ft ennek 27%-a 7777 Ft, mivel posta hozza nekik van 3500 Ft eljárási költségük.
Így az aibe kerülneked: 29000 Ft+ 7777 Ft+ 3500 Ft = 40277 Ft -
Topikgazda
válasz dragonfx #46541 üzenetére
Ha a termék leírásnál nincs színkódos bekötési minta, akkor keresd meg ezt más eladónál talán lesz rajz. Vagy 5 ágú csillár bekötése Google keresés.
Lehet hogy app vagy böngészőn üzenetben ment a segítség.
Ilyenre nem igazán indítunk dispute-t.Én semennyit nem adnák vissza ilyen dispute-ra, de nem sértésként írtam.
Meglehet oldani a rejtvényt hogy melyik színű tartozik egybe. Multiméter vagy elem dróttal és zseblámpa izzó dróttal segít. -
petymek
senior tag
válasz dragonfx #46541 üzenetére
Ettől sztem nem kell kétségbe esni. Egy csillárt eleve szakembernek van kizárólag joga felszerelni. A 10 ér, fázis+nulla X 5 ág. Egy szakembernek kb 2 perc egy szakadásvizsgálóval megmérni, melyik az izzó fenék érintkezője, amire a fázis megy. A maradék nulla vezető. Ehhez nem kell kapcsolási rajz, nálunk sem. Amennyiben a csillár nem kettős szigetelésű védővezető is kell.
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
-
Tiberiusz
csendes tag
válasz Gézengúz #46546 üzenetére
Van Nonda ZUS is, de nem adja vissza az élményt a mobilon bohóckodás, az infotainmet rendszer meg másra kell és nincs a közvetlen látótérben. A reakció ideje sem ugyan az, mint a vezetékes közvetlen kapcsolattal, nem beszélve, hogy folyamatosan fejlesztik és rengeteg dolgot beolvas amit egy sima 10$-os nem tud. Arról nem beszélve, hogy láttam ilyent élőben működni és elég mutatós, ráadásul nekem Hondám van amihez igen jól illesztették.
Üdv.
Tiberiusz. -
petymek
senior tag
válasz UzziVp #46548 üzenetére
Nem, nem az. Ennek nem csak olyan eredménye lehet, mint otthon elrontani az ételt. Tudod hány lakés tűz van "a haverokból, akik
jártasak"?Egyébként a villamosságtan automatika tantárgy, a csillár bekötést másik órán tanítják
Ne dobd ki régi fejegységed! Eladó PX5 Coreboard/SOM, upgradhez.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs