Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz jhos910 #18045 üzenetére

    Emlékszik még valaki a MÜSZI reklámra? A világ egyik leghatásosabb reklámja volt, ami megelőzte a korát. Bejött a faszi, csettintett, és azt mondta: „MÜSZI”. Egy egész ország törte rajta a fejét, mi a fészkes fene lehet ez, és mire megtudták, már annyira beivódott a köztudatba, hogy gyakorlatilag kiirthatatlan mém lett.

    Pedig nem volt benne kifejtve semmi, a plusz infó is csak annyi volt, hogy „szoftver, kötvény”, de akkoriban a 80-as években senkinek fingja sem volt arról (a szakembereken kívül), hogy mi az a szoftver, a kötvényről meg csak annyit tudta, hogy valami imperialista métely, a reklám mégis tette a dolgát.

    Ez pontosan megfelel annak, amikor egy hirdetésre csak a kulcsszót tesszük, meg néhány kiegészítő infót olyan piciben, hogy ne terelje el a figyelmet a fókuszpontról.

    Azt nem értik sokan, hogy a Photoshop kezelése egy szakma. De emellett a grafikai tervezés egy másik szakma, ami magában foglalja a tipográfiát, ami egy harmadik szakma, meg a reklámot, ami egy negyedik szakma. Tudhat valaki vérprofin retusálni, meg absztrakt cuccokat, sosem volt dolgokat létrehozni, ahogyan tudhat valaki helyesen írni és szövegszerkesztőt kezelni. Ebből még nem következik, hogy egy reklámot meg tud szerkeszteni, amin minden egyes esetben súlyos pénzek sorsa múlik! Legyen szó akár egy rendezvényről (koncert, party, kulturális közhasznú szirszar), vagy egy üzlet hirdetéséről (árucikkeket kívánunk értékesíteni). Ez a tudás nem a szent Grál, nincs eltitkolva a szabadkőművesek által, meg lehet találni a tananyagot, és meg lehet tanulni. Csak sokan ezt már nem hajlandók meglépni. „Tudom én kezelni a Photoshopot, 10 éve Photoshopolok!” – és azt hiszi, ez a dolgok teteje. Aztán elkezd weboldalt csinálni, és mindenféle koncepció híján van, még odáig sem jut el, hogy az elképzeléseit egy papírra felvázolja, sakkozzon a layouttal, rendszerezze a logikailag egybetartozó információkat stb.

    Nem! Tanul egy új dropshadow tutorialt, aztán rögtön rá akarja erőltetni mindenre. Az egyik doboz ezért dudorodik, a másik be van horpadva, ha harmadiknak a csücske kunkorodik, a negyedik meg tanszparens. És csodálkozik, hogy szar. :O És minél tovább faragja, annál rosszabb lesz, mert nem ismeri a tervezési szempontokat, amiknek meg kéne felelni, csak találomra nyomkodja a gombokat, hátha kijön valami jó belőle. Persze elméletileg lehetséges, ahogy az is, hogy ha egy majmot leültetünk az írógép elé, és végtelen időt bocsátunk a rendelkezésére, akkor meglehet, hogy véletlenül lepötyögi Sexpir összes műveit, csak a dolognak elképesztően kicsi a valószínűsége.

    És direkt a téma iránt érdeklődőknek létrehozunk egy topikot, ahol ezeket a dolgokat meg lehet beszélni, és még csak meg sem találják.

    A másik meg tényleg a sörért és perecért dolgozó ifjúság üzletromboló hozzáállása, ami kiakasztó. Gondolom, ha a szakmában marad, és ő is fog 10 éven át száraz szakmai elméleteket magolni, hogy még jobbá válhasson, akkor ő is elvárja majd, hogy az erre fordított idő kamatostól megtérüljön. Aztán majd akkor ő lesz az öreg róka, és az ő árait fogják leverni az ifjú titánok, akik e mellett még a szakma megítélését is rombolják a kontár munkájukkal. Mert ha a megrendelő ránéz egy összevissza hányt „dizájnra”, azt mondja: minek fizessek ezért? Ezt én is meg tudom csinálni. – és valamilyen szempontból igaza lesz.

    Igazság szerint sokkal jobban járna a megrendelő is, ha kész template-eket használna, ha már nem akar fizetni a hirdetésért vagy a webdizájnért, mert azok legalább meg vannak tervezve normálisan. Csak át kell írni a szöveget, meg megváltoztatni a színeket, a képeket kicserélni saját fotóra és kész. Össze van rakva. A gyerek meg hadd szórakozzon a torrentoldal GUI-jával – azoktól lehet még rosszul lenni fizikailag! :(((

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák