Az egyik hazai alternatív telekommunikácós vállalat, a Business Telecom Nyrt. a honlapján megjelent közleményben tájékoztatja ügyfeleit, hogy a Magyar Telekom Nyrt. szolgáltatói területén (körzetszámok: 1, 22, 23, 26, 34-37, 42, 44-49, 52-54, 56, 59, 69, 72-79, 82-85, 87, 92-94, 96, 99) nyújtott lakossági és vállalati ADSL, vezetékes telefon és IPTV szolgáltatások nyújtását a Business Telecom Nyrt. 2015. január 15-i dátummal megszünteti oly módon, hogy lehetőséget biztosít a fenti szolgáltatást igénybe vevő előfizetőinek a szolgáltató váltásra.
Érintett körzetek: 1, 22, 23, 26, 34-37, 42, 44-49, 52-54, 56, 59, 69, 72-79, 82-85, 87, 92-94, 96, 99
(forrás: Business Telecom)
A váltás során az ígéretek szerint a felhasználók nem tapasztalnak majd kimaradást, a szolgáltatás folyamatos lesz. A szerződéssel rendelkező IPTV ügyfeleket átveszi a Magyar Telekom, a többieket a Vidanet Zrt. Január 15-ig a szerződéses jogviszony a BTellel áll fenn, így a keletkező költségeket a cég felé kell megtéríteni.
Az átállással kapcsolatban csakúgy, mint tavaly, az érintettek írott formában is kaptak megkeresést, ezzel kapcsolatban a Business Telecom egyeztetett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, Média- és Hírközlési Biztos Hivatalával, „hogy az előfizetők hiteles, gyors, minden részletre kiterjedő részletes tájékoztatást” kapjanak. Az elmúlt pár hónap történései alapján (volt, hogy a brókerek nem tudtak faxolni, volt, hogy a tőzsdéről tiltották ki a céget, de a legmegdöbbentőbb talán az, hogy 1 milliárdot követelt a Magyar Telekom, vagy az, amikor lekapcsolták az áramot a szolgáltató szervertermében) nem sok kétség fér hozzá, hogy a tetemes tartozás miatt kényszerült a vállalat feladni a Magyar Telekom szolgáltatási területén élő ügyfeleket. A témával kapcsolatban akadtak kérdéseink, ezeket eljuttatjuk a BTel, a Magyar Telekom és a Vidanet illetékeseinek is.