Az Uber Google akar lenni

Ha csak az elmúlt hetek, hónapok híreit nézzük, a laikus számára is egyértelmű, hogy a jármű-automatizálás fordulóponthoz érkezett: sok-sok év tesztjei után már látszanak az eredmények, és belátható közelségbe került a vezető nélküli autók olyan szintű fejlettsége, hogy már érdemes a hatóságoknak is eltöprengeni azon, hogy mikor kapják meg az ilyen járművek a forgalomba hozatali engedélyt. (Az első, valószínűleg még félautonóm járművek minden bizonnyal 2020 körül – vagy még hamarabb – megjelennek a közutakon, ha a trendet tartósnak tekintjük.)

Ám ezeket a fejlesztéseket vagy a gazdag vezető autógyártók végzik, vagy pedig néhány olyan hihetetlenül tőkeerős vállalkozás, mint a Google. Épp ezért némileg meglepő a friss hír, hogy az indulása óta támadások alatt álló vállalkozás, az Uber is ide helyezi nem kevés bevételének egy részét. De amerikai források szerint ez történik, és a cég szóvivője, Trina Smith megerősítette a sajtótudósításokat – valóban szeretnének saját autonóm járművet létrehozni. Ez az igen nagy pénzt termelő, önkéntes sofőrökre alapozó vállalkozás szintugrását jelentené: maradna az okostelefonos alkalmazás, ám a hívásokra már nem humán sofőrök jönnének, hanem szoftverek által vezérelt autók.

A gyakorlatilag világszenzációt megszellőztető Pittsburgh Business Times szerint az Uber kísérleti autója még valójában csak fél-autonóm, ugyanakkor rendelkezik a továbbfejlesztés lehetőségeivel.

Az mindenesetre figyelemre méltó, hogy a világ egyik – vagy talán A – legtekintélyesebb robotikai fejlesztőműhelye, a Carnegie Mellon Egyetem tanszéke beállt mögéjük, és hosszú távú fejlesztési megállapodást kötöttek az Uberrel.

Azóta történt

Előzmények