Eltűnt egy rakás zene a TikTokról, középszerűségbe süllyedhet a platform

Nem tudott megállapodni a TikTok és a Universal Music Group, így rengeteg népszerű zene tűnt el a platformról, amely az AI-fejlesztésekkel sem halad jól.

Liang Rubo, a ByteDance vezérigazgatója a héten egy céges találkozón kijelentette, hogy azt kockáztatják, hogy középszerűségbe süllyednek, mivel egyre több a kihívójuk és az AI-fejlesztésekkel sem állnak olyan jól.

A középszerűség felé mindenesetre egy valami már most meglökte a platformot: nem tudott megállapodni a Universal Music Grouppal, így egy rakás népszerű zene tűnt el a TikTokról.

A tárgyalások végleg kudarcba fulladtak a két fél között, így szerdától már nem érhetőek el a Universal zenéi. A TikTok elkezdte lenémítani az összes videót, amelyben a világ legnagyobb zenei cégének tartalmai szerepelnek.

A Universal szerint a TikTok nem volt hajlandó megfelelően kompenzálni az előadókat és dalszerzőket, megvédeni az emberi művészeket az AI káros hatásaitól, továbbá tenni valamit a felhasználók online biztonságáért. A Universal azt követelte, hogy a többi közösségi platformhoz hasonlóan díjazzák a művészeket. Most ugyanis csak a teljes bevétel 1 százalékát költötték erre, pedig a zene az élmény alapvető része az appban. Azt is mondják, hogy a TikTok hagyta elszaporodni az AI-generálta dalokat, ami nem csak szerzői jogi aggályokat vet fel, de a művészek jogdíjait is felhígítja. Gyakori gondnak látják a problémás tartalmakat, a szexuális jellegű csalásokat, hamisításokat. Ha törölnek is valamit, azt emberek milliói látják addigra.

Nem csak a Universal osztott ki azonban komoly mondatokat: a TikTok szerint a Universal kapzsi, a művészek érdekeivel nem foglalkozik, és otthagy egy platformot, ami több mint 1 milliárd embert ér el. A közösségi platform szerint minden más kiadóval a művészekre koncentráló megállapodást írtak alá, a Universal viszont csak magára gondol.

Novemberben a TikTok még azzal kampányolt, hogy a kiindulópontja lett a slágereknek és a feltörekvő előadóknak. Szerintük a TikTok segít zenét felfedezni és kapcsolódni az előadókkal. A cég szerint a felhasználóik szeretnek fizetős zenei streaminget is használni, így az előadók is jól járnak.

A Universal másképp látja: szerintük a TikTok a világ egyik legnagyobb és legértékesebb közösségi platformját a művészek hátára állva építette fel, és még mindig azt várja, hogy legyenek hálásak az ingyen promócióért.

Elemzők szerint a Universal nem sokat vesztett, nagyjából 109 millió dollárt, amit könnyedén visszahoz más appokon keresztül.

A felhasználók közül azonban sokan háborognak, hogy hová lettek a kedvenc és új zenéik, egyesek már mennének is a rivális Instagram Reels irányába.

Azóta történt

Előzmények