Budapesten eltemették a CD-t

Tegnap a budapesti Erzsébet téren látványos külsőségek mellett eltemették a CD-t: „élt 30 évet”, írták a kompaktlemez koporsójára. Az esemény egy új magyarországi zeneszolgáltatás, a március eleje óta már működő Muzzia bevezető reklámkampányának része volt.

A Muzzia egy olyan Spotify-klón, amelyet az üzemeltetők a kelet-európai régióban remélnek befuttatni. Az oldal mögött álló MUZZIA Hungary egy németországi anyavállalathoz tartozik, amely úgy gondolta, elsőként a magyar piacon próbálja ki magát. Amint a kft. sajtósától megtudtuk: a fejlesztésben magyar alvállalkozók is közreműködtek.

(Fotó: Erdei Krisztina)
(Fotó: Erdei Krisztina)

Az oldal számítógépen böngészőben, illetve mobiltelefonon, tableten appon keresztül streamelve hallgatható zenéket kínál. Egyelőre a katalógusban több mint 13 millió dal található, ezek oroszlánrészét a négy nagy kiadó – a Warner, a Sony, a Universal és az EMI – istállójához tartozó zenészek munkái adják. Nagy Ágnes Klaudia lapunknak azt mondta, a repertoárt folyamatosan remélik bővíteni, gyakorlatilag minden hazai és számos kisebb külföldi szereplővel tárgyalnak. „Ha sikerül új partnerekkel megállapodni, arról a Facebook-oldalunkon be fogunk számolni” – mondta.

A számok a kifejezetten streamingre optimalizált, HE-AAC tömörítést használó Dolby pulse formátumban érhetők el a Muzzián, 128 kbps minőségben. Ez a formátum a cég állítása szerint 256+ kbps bitrátájú mp3-fájlok minőségének felel meg, miközben negyedakkora méretű fájlokat jelent.

Az oldalon – akárcsak a nemrég Magyarországon is megjelent Deezerben – lehet előadóra, számra, albumra keresni, valamint „gyári”, előre összeállított lejátszási listákból és tematikus netrádiókból válogatni. A játszott dalokból saját listákat is lehet készíteni, ezek 10 ezer számig offline is hallgathatók, de csak a Muzzia iOS-re és Androidra elérhető appjával. Ez egyébként több számítógépre, eszközre is telepíthető, ám egy regisztrációval egy időben csak egy készüléken hallgatható a zene.

A bevezető akció keretében teljes funkcionalitás mellett 30 napig ingyenesen kipróbálható a Muzzia, amúgy a szolgáltatás havi előfizetési díja 1250 forint. Egyelőre bankkártyás fizetésre és átutalásra van mód, de tervezik a mobilfizetés bevezetését is.

Azóta történt

Előzmények