iPod-tulajdonosok perlik az Apple-t

Amerikai vásárlók egy csoportja azzal vádolta meg az újabban már nem is Mac számítógépeivel, hanem sokkal inkább iPod zenelejátszóival azonosított cupertinói vállalatot, hogy az pontosan tudta: hibásak az iPod nano első szériái, mégis – a felhasználókra hárítva a termék becserélésnek költségeit – piacra dobta a készüléket szeptember elején. A hitelkártyányi méretű, az adatokat flashmemórián tároló modell kezdetben lelkes fogadtatásban részesült, ám hamarosan ellepték az internetes fórumokat a panaszok, melyek szerint a lejátszó kijelzője rendkívül könnyen karcolódik és tönkremegy.

A csalódott vásárlók most Kaliforniában csoportos pert indítottak a cég ellen. A panaszosok azt állítják, hogy a kijelzőt óvni hivatott műanyag a korábbi modelleken jóval vastagabb és ellenállóbb volt, ezért olyan sérülékeny az új nano. Ráadásul – áll a beadványban – az Apple ennek tudatában volt, mégsem ismerte be a hibát, és azt tanácsolta az elégedetlenkedőknek, hogy vásároljanak olyan kiegészítőt, amely megvédi a kijelzőt a túlzott karcolódástól.

A perben felperesként megnevezett vásároló elmondta, hogy szeptemberben vett magának egy nanót, ám annak kijelzője rövid idő alatt annyira összekarcolódott, hogy nem lehetett látni a megjelenített információkat. Az Apple akkumulátorhiba miatt végül becserélte a hibás lejátszót, ám a cserekészülék kijelzője sem volt különb, mire a panaszos visszaküldte a gyártónak a lejátszót. Ennek 25 dolláros költségét, az eredeti készülék árát és kártérítést követelnek most a vállalattól mindazok, akik csatlakoztak a beadványhoz.

Az Apple egyelőre nem kommentálta a hírt. Korábban a vállalat elismerte, hogy az egyik beszállítótól rosszabb minőségű alkatrészek érkeztek, de – amint akkor állították – mindez az eladott iPod nanók mindössze 0,1 százalékát érinti. A beadvány szerint a hibát a gyártó nem orvosolta, sőt az arra utaló hozzászólásokat eltávolította honlapjáról.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények