A Microsoft képviselője kedden bejelentette, hogy két eljárást kezdeményeznek cybersquatterek (a doménnevekkel haszonszerzés céljából visszaélők) ellen, akik felhasználták a vállalat termékeinek nevét, hogy online hirdetésekből húzzanak hasznot.
A redmondi cég képviselője közölte, hogy az elmúlt években gomba módra elszaporodtak azok az illegálisan regisztrált doménnevek, melyek a Microsoft védjegyként funkcionáló szlogenjeit vagy hibásan írt márkaneveit tartalmazzák. Ezekre a megtévesztő oldalakra az ügyeskedők aztán hirdetéseket helyeztek el, s mivel az illegálisan használt nevek megnövelték a látogatottságot, végeredményben törvénytelenül jutottak többletjövedelemhez, mert a reklámokért a kattintások száma után fizetnek a hirdetők. Az ilyen oldalak a felhasználók tévedéseiből és tájékozatlanságából élnek meg: például, ha a keresőbe a „freemsnhotmail.com” kifejezést gépelik be, amikor valójában a Microsoft Hotmail szolgáltatását keresik. „Ezek az internetes földfoglalók annyi nevet gyűjtenek össze, amennyit csak lehet, majd a pay-per-click hirdetéseknél használják fel őket” – nyilatkozta Aaron Kornblum, a Microsoft jogi képviselője.
Az Internet Identity, egy internethasználatot monitorozó cég szerint naponta több mint 2 000 olyan domént regisztrálnak, amelyik tartalmazza valamelyik Microsoft védjegy nevét, s a nevek 75 százalékát professzionális doméngyűjtő vállalkozások védik le.
A Microsoft szerint ezek a névbejegyzések megsértik az 1999-es fogyasztóvédelmi törvényt (Anticybersquatting Consumer Protection Act), mely 100 000 dollár büntetéssel is sújthatja azokat, akik haszonszerzés céljából létező védjegyekkel azonos, azokhoz hasonló vagy azokból származtatott neveket regisztrálnak. Erre a törvényre hivatkozva a Microsoft keresetet nyújtott be három magánszemély ellen, akik együttműködve összesen 324, a Microsofthoz kapcsolódó doménnevet regisztráltak. Emellett beperelnek egy kaliforniai személyt is, aki 85 ilyen név birtokába jutott.
A Microsoft kezdeményezése a csalók ellen irányul, s nem az online hirdetéseket szolgáltatók ellen, akik mint közvetítők játszottak szerepet ezekben az ügyekben (pl a Yahoo!, a Google vagy épp a Microsoft hirdetési részlege). A Yahoo! és a Google szóvivőinek bejelentése szerint vállalataik egyetértenek a konkurens eljárásával. A Microsoft sürgeti a felelősség kérdésének tisztázását, s elvárja az érintett online hirdetőktől, hogy információkkal segítsék az ügyek kivizsgálását.
A Microsoftnál betelt a pohár
- Kapcsolódó cégek:
- Microsoft
- Yahoo! Inc.
Azóta történt
-
Szeretne sokat keresni a Microsoft
A Microsoft Live Search keresője túl van a béta kettes fázison, s ringbe szállt a Google és a Yahoo! keresőivel szemben.
Szoftver 12
Előzmények
-
Google: nem trükközünk a reklámokkal
Az Outsell Inc. szakértői szerint nem valós látogatottsági adatok alapján kasszíroz többletbevételt a Google.
Közösségi média 0
Percről percre
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs