Bajosan rajtolt a DirectX 12, SSD-megbízhatóság

Éledezik a Nintendo és a DX12, csökkenő GPU-piac

Újabb hét, és egy újabb gyártótól búcsúzunk virtuálisan. Régóta tudni lehet már, hogy a nagymúltú japán cég, a Sharp nagy bajban van, és csak idő kérdése volt, hogy meddig vív haláltusát, és fogadja el a felvásárlására vonatkozó ajánlatok egyikét. Nos úgy tűnik, a megállapodás megköttetett, így a cég egy tajvani óriás kezébe kerülhet, akinek nagy tervei vannak.

Hogy mit hoz a jövő a Sharpnak, azt korai lenne találgatni, de a felvásárlás nem jelenti törvényszerűen a márka végét, elég ha csak a Philips példáját nézzük, bár tény, hogy ott sem egyszerűek a birtokviszonyok. Mindazonáltal a márkanév él, és bőven van vele kapcsolatos terv, mint például a HDR támogatása a legolcsóbb tévék szegmensében már az idén, a 3D-támogatás leépítése vagy éppen tévéik játékkonzolként való bevetése.

Tulajdonképpen a Philips piaci elmozdulása érthető, hiszen a konzolok eddig is nagy népszerűségnek örvendtek, és most még nagyobb szerephez juthatnak a virtuális valóság révén. Ennek kapcsán a Sony most egy olyanérdekes beviteli eszköz koncepciójával rukkolt elő, amit a Nintendo egyik régi ötlete ihletett, mely vállalat szintén egy új konzolon dolgozik, ami a pletykák szerint már hardveresen is képes lesz felvenni a versenyt az Xbox One-nal és a Playstation 4-gyel.

Logikus, hogy a Nintendo is ebbe az irányba mozdult, hiszen egyre nagyobb az erőfeszítés a gyártók részéről, hogy biztosítsák játékaik elérhetőségét több platformon is vagy így, vagy úgy. Ez egyrészt megvalósítható streaminggel, ami lehet felhős vagy helyi, és előbbire a Sonynak van megoldása, a Playstation Now, de hamarosan megoldják a Playstation 4 játékok streamelését konzolról PC-re és Mac-re is. A másik megoldás pedig az adott játékok portolása egy másik platformra. Ebben az új API-k, mint a Vulkan és a DirectX 12 megjelenése és használata a legnagyobb segítség, és úgy tűnik, a gyártók nem veszik félvállról a kihívást.

A Microsoft egyértelmű bizonyítékot szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy a DirectX 12-vel kapcsolatosan is beindult a gépezet, hiszen az Xboxról szóló rendezvényen külön előadást szántak a PC-nek és a DirectX 12-nek. Eközben megjelent a Windows Store első exkluzív DirectX 12-es játéka, ami sajnos elég bajosan kezdett, de ennek okára is fény derült, ami megint csak az bizonyítja, hogy a Microsoft kőkemény specifikációkat szab, amiből nem enged.


[+]

A hardvergyártók részéről nem volt igazán nagy mozgolódás, jöttek új GeForce és Radeon driverek, néhány új központi egységgel bővült az AMD asztali termékflottája, illetve egy újabb Socket AM1-es SoC-ot is piacra dobott a vállalat. Egy új szabvány és egy új specifikáció is napvilágot látott, amelyek közül az első a VGA-kat és kijelzőket érintő DisplayPort 1.4 , míg a másik az SD 5.0, mely az új generációs SD memóriakártyákat definiálja.

Zárásként a statisztikák szerelmeseinek a GPU-piac múlt év végi alakulását, illetve a Google SSD-ket érintő tapasztalatait, a hardverrajongóknak pedig az utolsó oldal videós hírösszefoglalóját ajánljuk figyelemébe.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!