- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- SUSE Linux
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Microsoft Excel topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Hálózati / IP kamera
- Max
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Közeledik!
GGGG -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz haarmaan #2224 üzenetére
Az ilyen évenkénti frissítés szerintem is a szokásos technikai update-et jelenti. Nem feltétlen rossz ez csak nem úgy kell rá tekinteni mint új gép, hanem a nex5 2013/14-es kiadása (evo4). Szerintem ez még nem fog új AF rendszert kapni.
Valószínűbb, hogy a hiper szuper valóban jó PD-AF-et először az új teljesen tükör nélküli A vázak és a FF nex hozza el először és akkor a nex-ek majd a jövő évi update alkalmával kaphatják meg az új af technológiát.rumor by seb
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz VANESSZA1 #2231 üzenetére
Az általános és sokoldaló tájkép és épület fotózáshoz a 18-55-ös obi megfelelő eszköz és tőle jobbat csak nagyon drágán lehet beszerezni. Ebben a témában valóban saját magadat érdemes továbbképezni mind kompozíció, a gép beállítása, illetve én erősen javaslom, hogy raw-ban fotózz (vagy raw + jpg) és a nyers képeket te magad hívd elő. A raw feldolgozással a nex-ek fehéregyensúlya és színtónusai rögtön a helyére kerülnek.
A másik témád, tehát emberek, család természetes környezetben való fotózására (akár beltérben) nagyon jó lehet egy fényerős fix objektív, ami normál vagy porté gyujtótávval rendelkezik. Ezekkel nagyon jól el lehet választani az embereket a háttértől, illetve a nagy fényerő miatt lakásban és zárt térben is vaku nélkül lehet fotózni. Attól függően, hogy csak embereket, vagy a környezetükből is akarsz-e valamit a képre komponálni szóba jöhet a 50/1,8 vagy a 35/1,8-as sony obi. Ezek mind élességre mind színvisszaadásban túlmutatnak a 18-55 kitobjektív képminőségén és mindkét obi rendelkezik képstabival is.
Ahol viszont szűk a tér és egész épületet akarsz a képen megörökíteni, ott továbbra is szükséged lesz a jelenlegi 18-55-ös objektívedre.Összefoglalva:
Még mielőtt nagyon elkezdenél pénzt költeni, először tanulj, és szokj rá a raw-ban való fotózásra és azok feldolgozására. Egy új világ nyílik meg vele. -
sebgutkopf
őstag
válasz VANESSZA1 #2235 üzenetére
Ha már úgyis van PS-ed, akkor annak az Adobe Camera Raw pluginja alkalmas a feladatra. A raw feldolgozó felülete azonos a Lightroom-al lévén ugyanaz a szoftver. Bármelyik rendelkezésedre áll használd nyugodtan, ezek a legjobbak. A jpg konverziót, illetve a jpg-be elmentést is ezekkel a progikkal tudod megtenni, sőt tedd is meg és a jpg-eket nézegesd.
Szerintem egy kényelmes megoldás a raw + jpg rögzítés beállítása, mert a jpg alapján tudod válogatni a képeket gond nélkül, hogy egyáltalán mivel akarsz foglalkozni és mi a kuka, majd az arra érdemeseknél már a raw fájlt is előveszed.
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2246 üzenetére
Ezek a paraméterek szerintem hamarabb valósulnak meg a nex7 valamelyik reinkarnációjában. Kivéve a felbontást ott már vissza nem lépnek, de az AA-t valóban akár el is hagyhatnák.
Nekem a legfontosabb az lenne továbbra is, hogy a nex7 utóddal együtt a 16-80-at is bejelentsék. Most újra 80-as végről beszélnek. Jajj de szép lenne visszakapnom a ZD 12-60 átfogását és persze a képminőségét is szeretném.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #2252 üzenetére
A full frame nex ahogy vizionálják az ára miatt nem lesz tömegtermék. Kiadnak hozzá kapásból 2 zeiss obit, meg a váz is kb az rx1 árán jön, tehát nem kell hozzá üveggömb, hogy a megmutatjuk, hogy tudunk ilyet is mondandón túl néhány erre sokat áldozni hajlandó ember hobbija lesz.
-
sebgutkopf
őstag
A ló nem könnyű téma főleg, ha egyszínű barna, vagy fekete a ló. Kontraszt hiányában nem sok támpontot adsz vele a gép AF-ének számára. Élességet szerintem a lovasra állítva több sikerrel lehet megoldani mint a lovon.
Illetve ha canonnal a sportot C-AF módban fotóztad, akkor abban kétségkívül jobb egy dslr, mert a milc-ek C-AF-ben még mindig gyengék. Talán a tovább fejlesztett szenzor pd af már jobb lesz, de egyelőre a mostani (2012-ben bejelentett) generációk még nem tudják kiváltani az igazi követő fókuszos dslr-eket. S-AF-ben viszont azok is pontosak, de ez lovas témában nem biztos, hogy boldoggá tesz. -
sebgutkopf
őstag
Ez igaz a nikon 1 AF-ben jó, ellenben másban meg csalódást keltet.
Tudom, hogy már unalmas ezredjére, de én akkor sem bírom megbocsátani a nikonnak az 1" szenzort. Én hibám, mert emiatt sokszor már eleve számításba se veszem. Ha aps-ct hoztak volna ki ezzel az AF-el, akkor ma lehet nikonos lennék nex helyett.Más: A rég várt minőségi zoom obink a mai infók szerint a változatosság kedvéért 16-70 átfogással szerepel. Már hallottuk ezt is, de legutóbb 80-as véggel, most megint 70. Mindegy is a lényeg, hogy jó legyen azon a 10mm-en már csak nem fogunk összeveszni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Ugyan van az 5n-ben C-AF és AF-tracking is (ez utóbbi több féle módon is aktiválható akár témára bökve is), de sport fotóra egész egyszerűen az 5n kontraszt af-je nem elég gyors. Nincs ezen mit szépíteni. Nekem is 5n-em van tudom mire jó és mire nem. Ha mozgó témát fotózok, akkor inkább S-AF előre valahova és akkor lövök, vagy a mozgó témán egy állítás és azonnali expó, de a valódi követéshez még 2013-ban is szükség van a PD-AF-re. Remélhetőleg az újabb generációs sony féle szernzor pd-af-ek már lesznek elég jó, ha már az A mount is milc lesz.
-
sebgutkopf
őstag
Mostanában néha fotózom is nem csak obit várok:
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Remélem jövő héten tiszta vizet öntenek a pohárba. Most kicsit kezdenek összekavarni új obi témában. Eddig baromira vártuk a zeiss 16-70/4-et. Most meg a jövő hétre mellette azt írják, hogy jön egy 18-105/4 G-s PZ obi is. Nem tudom, hogy ez utóbbi igaz-e, de így már kicsit hisztizni kezdek, hogy eddig semmi normális obit nem hoztak ki, most meg egyszerre kettőt is, amik közül nehéz dönteni. Mire vártak eddig?
Ami jobban zavar, hogy a két obi a jelentős átfedések miatt némileg egymás helyettesítő modelljének is tekinthető. Persze a PZ verzióból arra lehet következtetni, hogy az inkább a videósokat célozza, de őszintén az átfogása igen kedvelt a fotósok körében is ráadásul F4-es fényerővel és a G jelzéssel elég jól használhatónak tűnik az is. -
sebgutkopf
őstag
Ja a ló másik oldala.
Nagy árkülönbségre a két obi között nem számítanék. A "G" betű árát mindig megkérte a sony.
Igazából azt sose értettem, amikor van a sonynak a saját G szériája (olyan mint canonnál az L), akkor miért szórakoznak a külön Zeiss vonallal. Főleg annak tudatában, hogy jó néhány sony-zeiss obi ahogy a nevén is látszik valójában sony. Számomra a G jelölés is elég bizalomgerjesztő. Nem érzem, hogy a saját égisze alatti zeiss obik felsőbb rendűek, vagy jobb képminőséget adók lennének. Ami pedig valós zeiss obi az más téma az nem a sony saját döntése.Arról még nem szóltak, hogy képstabival hogyan áll a két jövevény, illetve a méretük milyen lesz.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Az is belejátszhat a végtelenen túltekerésbe, hogy azért ezek az obik akármilyen modernek, nem patikamérlegen nm pontossággal készülnek. Ha koppra lenne kiszámolva a gyárban, akkor akár gyártási pontatlanság miatt lehet, hogy mondjuk az obik 30%-a nem tudna végtelent. Ha némi ráhagyással gyártják és túl lehet tekerni, akkor nincs gond az elektronika megoldja a többit, a lényeg, hogy nincs fizikai akadálya a végtelenre állításnak.
Maga az obik megadott gyujtótávja is kerekített érték a valós ettől bizony gyakran eltér, de ezt se leellenőrízni se észrevenni nem fogjuk. Ilyen szempontból hasznosabb adat a gyártótól a látószögek megadás a végállásoknál a gyujtótáv helyett.
-
sebgutkopf
őstag
Gondolj csak dslr-eknél gyakori front/back fókusz problémákra. Külön a végpontokra kell obi sorozatszám alapján korrigálni a gép - obi párosokat. Szerinted mi az oka?
Persze a pd af szernzor helyzetének a pontatlansága is benne van a pakliban, de mivel obinként eltér az eredmény, ezért ott is kell lennie valami bibinek.
-
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2340 üzenetére
Hétről hétre egyre nexesebb vagy.
Ahova az ember fényerőn fotózva témát tesz ott kellően éles nyitva is a 35-ös. De videózni fényerőn kemény dolog, az oka pedig igen egyszerű, a nagyon pici élesség tartomány, tehát könnyen kimozog a téma az élességből és nehéz lekövetni. 2,8-on már sokkal könnyebb vele videózni.
-
sebgutkopf
őstag
Ez a frontlencse méret egy érdekes dolog. Egyrészt eddig szinte az összes nex obi szűrőmenete 49mm volt fényerőtől és mérettől függetlenül (kivétel a 18-200). Nem tudom milyen trükkök vannak az obi tervezésben, de fura, hogy ugyan ugyanaz a szűrőmenet mégis a 24mm-es zeiss frontlencséje sokkal nagyobb mint a 35/1,8-asé, ami szinte apró, pedig azonos fényerejűek. Jó az 50/1,8 frontlencséje a legnagyobb az tiszta, de az is egy 1,8-as obi. Most egy 70/4 végálláshoz (+20mm, de 2 1/3 Fé sötétebb) ezek után olyan sokkal azért csak nem kell nagyobb. Valószínűleg elég az 55mm.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Egyre érdekesebben alakul. Úgy néz ki a zeiss a bejelentés után nem sokkal valóban megvehető lesz, nem kell 2014-ig várni, hogy ténylegesen kézbe vegyük.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2372 üzenetére
Ez valóban egy béna programja a vázaknak. Úgy vettem észre, hogy mindegyik váz törekszik legalább f4-ig szűkíteni a rekeszt. Ezt először akár iso3200 árán is kikényszeríti. Ha megvan ez a szűkítés utána csökkenti csak az iso-t. Valószínűleg erről a fura felprogramozásról még pont a 16/2.8-as obi tehet. Egyébként obi függő S móddal ezt igazán megoldhatták volna, hogy más obival ne az iso-t piszkálja, sőt lehet, hogy én eleve tág rekeszt akarnék.
Az M mód alatt auto iso lehetősége nekem is hiányzik. Jó néhányszor szerettem volna ezt a funkciót (amit pl az Oly már 2007-8-ban már rég tudott). -
sebgutkopf
őstag
A 20-as állítólag sokkal jobb mint a 16-os. Viszont a teszteken kívül én senki tulajdonában nem láttam. Előtét nem tudom, hogy fel megy-e rá. Az obi átmérője és szűrőmenete azonos, tehát nem reménytelen.
A 20-as mérete alapján talán poén, de képminőségben el tudom képzelni, hogy a sigma 19-ese jobb és még olcsóbb is, cserébe nagyobb.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2392 üzenetére
Egyetértek. Akik eddig szimpatizáltak a nex vázakkal, azt mindig a nex6 és 7-es formaterve, funktiói és kezelése miatt volt. Ez a két váz a rendszer izgalmas vonala. A mi ki 5-öseink igen jó ár/teljesítményűek és kompaktak ami mellett már tudják a sony féle videózás esszenciáját.
De nézzük a jó oldalát. Olyan nagy a váz, hogy biztosan nincsenek benne agyon zsúfolva az alkatrészek, így valószínűleg nem fog a gép túlmelegedni videó közben.Ellenben ami jobb hír, hogy a zeiss zoom már szeptember végétől a boltokban lesz a sógoroknál.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2394 üzenetére
Mondhatni kár, hogy belső zoom-os. Ilyen áron G-s obi ilyen átfogással és fényerővel igazán izgalmas. A mérete viszont nálam kizárja. Na jó a 16mm kezdő miatt eleve a zeiss indul jobban nálam, de bakker egy G zoomok mind igen bitangok szoktak lenni képileg és ahhoz képest ár/teljesítményben jobb lehet a zeiss-nél.
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2395 üzenetére
Úgy néz ki ez az új belépő szenzor, de számomra nem világos, hogy hova szánják. A nex7 vonalba a 24-es utódjának valami még nagyobb felbontás is elképzelhető (minek?), míg a elég kedvelt 16-os lapkát használó vázak utódjában vajon mi lesz?
Az iso100-16000-ből arra következtetek, hogy zajban az új 20-as lapka nem jobb mint a 3 éves 16mp-es. Vagy valamit még tudnak rajta reszelni 1 év alatt, amikor majd a nex6-ot cserélik? Mondjuk a pd-af-et is rá kell majd műteni.
Most úgy gondolom, hogy majd amit ősszel bejelentenek A bajonettes vázakat és ha lesz közöttük már tükör nélküli szenzor pd-af-el az lesz a nex6 utód szenzora. -
sebgutkopf
őstag
Olyan nagy a váz, hogy biztosan nincsenek benne agyon zsúfolva az alkatrészek, így valószínűleg nem fog a gép túlmelegedni videó közben.
kieg: Még azt el tudom képzelni, hogy ez az első fázisa annak, hogy a dslr formát és A bajonettet használók számára egy hidat adjanak az E mount irányába. Illetve tesztelik vele, hogy elfogadják-e a vevők E mount-ot más jellegű célra. Ha bejön, akkor számomra az lenne a logikus, hogy a sony idővel elfelejtené az A mount-ot és csak az E maradna. Lévén E mount köré tud FF gépet építeni, kis nex-et és dslr formájú nex-et is. Miután eltűnik az A-s vázakból a tükör, mert annyira bíznak a szenzor pd-af-ben, onnantól én nem igazán látom értelmét a kétféle foglalat fenntartásának.
Szóval szerintem ez a váz a puhatolózást szolgálja. Belépő dslr helyett, bár szerintem kéne bele a szenzor pd-af.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2483 üzenetére
Néhányszor szó volt már erről az obiról, de sose zeiss kontextusban. Piacképesebb lenne a logo nélkülsima sony-ként oss-el, ahogy az összes "normális" sony obi. Úgy még el is gondolkoznék rajta, hogy a 16-70 mellé érdekesebb lenne mint az 50-es.
Inkább nem leszek telhetetlen és a zoom-ra koncentrálok, azt értelmesnak tartom és hamarosan elérhető is lesz. Egész annyira, hogy ha sokkal később jelenne meg itthon, akkor alkalom adtán akár a sógoréknál venném meg. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2504 üzenetére
Illetve most már tudjuk, hogy mit pakoltak ki az A3000-hez.
Egy dolog nekem nem tiszta. Az rendben van, hogy a manual obikkal lesz AF, de annyira a canon/nikon üvegekről beszél a csóka, hogy nem tudok elmenni mellette, hogy rendben felrakjuk lesz AF, de a modern obikon nincs blende gyűrű. A rekeszelést hogyan oldják meg, van olyan adapter, ami tudja, de AF-t nem visz át? Ilyenről nem tudok.
Szóval elsőre számomra ez csak arra megoldás, ahol van blende gyűrű, tehát a régebbi obik.Még egy dolog nem áll össze nekem, de itt lehet az ismereteim hiányosak. Az obiban a fókuszálás során megteendő lencse mozgások nem eltérőek? Gondolok arra, hogy egy tele obinál többet kell mozogni mint egy rövidebb obinál. Meddig elég a 18mm mozgás?
A szenzor mozgatás felhasználható arra, hogy növeljük az obi kihuzatát és egy normál obit alapból fizikálisan közelpontra tekerve a szenzor mozgatással kissi makró felé elmenjünk? -
sebgutkopf
őstag
Szerintem ez a másik márkától átcsábítás csak azoknak szólhat, akik már eleve a sony felé kacsintgatnak, de bizonyos meglévő obija hiánya miatt nem vált. Ennek ellenére, amit az előbb leírtam az alapján nem igazán látom én se az átcsábítást.
Valószínűbb, hogy itt ugyan egy technikai újdonságról van szó, ami mögé a rumor készítők többet álmodnak mint a valóság. -
sebgutkopf
őstag
válasz rumos14 #2518 üzenetére
akárhogy is, k-ra rá kell állni az E-mount obikra a következő időszakban. a klasszik alpha vázaknak pedig sztem befellegzett. asszem időben szálltam ki...
Egyszerűen ez a logikus. Nem is értettem, amikor kijöttek az új fejlesztési irányok (minden full mirrorless PD AF-el), minek mondogatták szándékosan, hogy nem nem marad az A mount az E mellett csal azt feljebb pozicionálják. Ezekkel az A-s jelölésű E vázakkal a feljebb pozicionálás az E bajonettel is megoldott. Egyszerűen nincs további értelme az A mount-nak. Csak idő kérdése mikor dobja be a sony az A mountnál a törölközőt. Ezzel szemben nem értem mienk hoznak ki A-ra obi frissítéseket ahelyett, hogy E-re csinálnák meg őket.
-
sebgutkopf
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- OTP Bank topic
- Formula-1
- Milyen notebookot vegyek?
- Gyúrósok ide!
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Mobil flották
- További aktív témák...