- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Windows 11
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Az nem baj, hogy te szereted. Szíved joga, sokan mások is szeretik. Megvan a varázsa és közvetlensége.
Azt érzem túlzásnak, hogy akik szeretik az MF-t azok úgy tekintenek az AF-ra mint egy fölösleges, értelmetlen és rosszul működő fícsörre. Annyi, hogy el kell fogadni, hogy a többség igényli az AF-t és aki szereti a manuálisat, egyesek ott is kénytelenek belátni a hátrányait. Illetve nehezen emésztem, hogy egy ilyen drága cucc költségvetésébe miért nem fér bele egy AF? Ki lehet azt kapcsolni, ha nem tetszik.Abban igazad van, hogy túlzás leszarozni. Az a saját agylövésem, hogy a túlárazott dolgokat, amik ráadásul sokszor nem követik a kort szeretem kritizálni. Lépjenek már! Mondjuk úgyse vagyok leica célközönség.
-
sebgutkopf
őstag
A nagylátó már be van jelentve és a gyártósorokon van:
http://www.sony.hu/product/ddl-wide-angle-lenses/sel-1018A fényerős zoom jövőre jön
A 35/1,8-ban nem vagyok biztos, hogy érdekel. Egyrészt elég közel van az 50-eshez, ha még egy fix felé hajlanék, akkor a 35-ösnél nagyobb látószög kéne. Mondjuk a 24-es
Szóval az idei 3 új obit lehet, hogy passzolom és a jövőre érkező G-s zoom lehet az én babám. Ha megfelel az elvárásaimnak, akkor még ha drága, akkor is. -
sebgutkopf
őstag
Persze a tipikus rumor olvasók, aki hümmög rajta és valójában sose volt az obi célközönsége. Bejelölik vadul, hogy érdekelné egy 50/1,2-es zeiss obi, de abba sose gondolnak bele, hogy egy olyan 2000 usd-be kerülne és sose fogja megvenni. Azért ikszelik. Meg a sok ezer dolláros csoda obikat, hogy kéne.
Egy ilyen obinál, ha az átfogása megfelel, akkor igen tisztában vagyok vele, hogy az 300k huf lesz, de azért cserébe legyen benne pár ED és aszférikus lencse is. A zeiss-ért azért nem adok ki annyit, mert úgy érzem egy fixet nem tudok annyira kihasználni, hogy nekem megérje.
A G-s zoom ha mondjuk 18 mm-ről indulna, akkor már azért se adnék ennyit, csak akkor, ha 16mm-ről rajtol. Ajánlom a sonynak, hogy onnan induljon!Ezért tartom mellének a fuji féle 18-55 2,8-4-et, mert 18mm-ről indul. Míg a pana 12-35 már jó, de nincs mögé nekem való váz. A gh3 az egyetlen, ami gondolkozóba tud ejteni, de az meg talán túl magas kategória (meg méret).
Egyébként rájöhetnének már néhányan, hogy az a nyamvadt zeiss rétegobi és kár volt megvenniük. Dobálhatnák fel sorban e-bay-re, de még mindig nem akaródzik senkinek, pedig adtak el belőle bőven.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1357 üzenetére
A 35-ösben egy vonzó dolog valóban van. Mégpedig, hogy végre tettek bele ED és aszférikus lencsét is. Ezek alapján képminőségére nem kéne panasznak lenni, sőt az 50-estől jobb képminőséget várok tőle. A végén még rábeszélsz
G-ből viszont a 40mm végre nekem rövid. Egy 16-80 lenne az álom, de ha azon múlik a 16-50-el is beérném. 50 alatti véggel viszont nálam kiesne. Felőlem akár fix F4 is lehet végig, ha 2,8-ra nem futná. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1359 üzenetére
Van 16-osom, ez a második. Korábban még a nex3 kithez lévőm hozta az általános vacak képet, de amit az 5n-hez adtak dupla kitben ez más. Vagy egy sokkal jobb darab, vagy az 5n művel vele csodát, de sokkal jobb. Persze ez se az álom képminőség, de nem kell f8-ig rekeszelni az éles képért, főleg a sarkok jobbak. Valaki szerint kifogtam egy jobb darabot.
Ez most lehet önreklám, de a jövőbeni más obik felé nyitás miatt valószínűleg el fogom adni. Mondjuk annyi visszatartó erő van, hogy az enyém egy jobb darab, illetve vele nagyon kompakt a gép, ami néha jól jön. -
sebgutkopf
őstag
válasz ggf8600gts #1388 üzenetére
Önmagában fotó képminőségben nem lesz különbség egy nex5n illetve egy aps-c szenzoros canikon dslr között, főleg akkor, ha mindegyiken kit obijektívet használsz (azok között ráadásul elég jónak számít az 5n-hez adott 18-55 oss, bár most már a canikon féle újabbak se kutyaütők).
Észrevehető különbséget csak akkor lehet produkálni, ha magasabb kategóriás obikat veszel a gépre és itt nem a 100k-s árkategóriára gondolok, hanem a 2-300k régióra. Amelyik gépre ilyen obit teszel és meg is veszed, az fog jobb képet csinálni. Sokkal! Ha sose veszel ilyen drága obit, akkor ez nem fog perdöntő lenni.Egy dslr annyival nyújt többet mint egy milc, hogy jobb az AF-a, ami miatt sport fotózásra is alkalmas, illetve a több dedikált kezelő szerv miatt gyorsabb állításra van lehetőség, aminek szintén rendezvény, sport, ahol fontos a gyors beállítás váltás ott lehet belőle profitálni. Ilyen képességekkel igazából kielégítően csak a közép kategória és fölötte lévő dslr-ek rendelkeznek, a belépő dslr-eken nincs elég kezelő szerv, illetve a belépő dslr-en a kereső meglehetősen pici.
Milc előnye a dslr-el szemben, hogy jóval kisebb súlyt kell magaddal cipelned, miközben ugyanazt a képminőséget kapod. Mindez kisebb táskába fér bele, némely darabok kabátzsebbe, ami többször lehet nálad. A dönthető kijelzők nagyon jók, illetve, ha evf-et teszel a gépre (vagy van neki), azok képmérete mindegyik dslr kereső méreténél nagyobb. Viszont ne feledjük az evf és egy valódi optikai kép nem azonos, ebben megoszlanak a vélemények, hogy ki melyiket szereti, mindegyiknek van előnye a másikkal szemben.
Egy szó mint száz:
Akkor vegyél nex-et, ha Kit-ben gondolkozol és drága obikkal nem tervezed fejleszteni a rendszeredet, illetve nem akarsz sportfotózni (videózni lehet). Egy két fényerős fix obival (100k-ig), illetve nagylátóval, meg telével még ki tudod egészíteni a rendszert később, ha akarod. Profi 300k-s obiból jelenleg csak a 24/1,8-as zeiss van, tehát ezen a téren sokkal jobb a 2 nagy választéka ott van profi tele, profi porté, profi standard zoom obi.
Ha viszont az L-es obik, illetve a profi nikkor obik képminőségére vágysz és rászánod a költségvetést (fent említett darab ár), illetve sportot fotózol, amihez kell a jó követő af és sok tárcsás kezelés, akkor mindenképpen középkategóriás dslr-t vegyél. -
sebgutkopf
őstag
A 10-18 a héten elérhetővé válik tehát van. Itthon is elérhető lesz, most nincs árvíz. Illetve megint megfeledkeztél a 35-ösről.
A létező fix sor így néz ki csak sony sajátból:
16/2,8
24/1,8
30/3,5 macro
35/1,8
50/1,8zoom-ban pedig:
10-18
16-50
18-55
18-200
55-210Számomra is meglepő, hogy leírva mennyi van.
A fixeknél persze az érdeklődésből a 16 és 30-as kirakható, mert nem elég jók. Zoomból pedig még nincs fényerős, de a gyujtótáv le van fedni. A sigma a 2,8-as fényerővel fix létére nálam is partvonalon kívülre helyezte magát. Illetve nem mellékes, hogy a 35 és 50-es fixek, illetve az összes zoom optikai stabival rendelkeznek.
Hozzáteszem a 10-18 a nagylátó szeretőknek igencsak vonzó obi. Ennek megfelelő obi nincs más milc rendszeren. Vagy nem elég nagylátóról indulnak, vagy az egyetlen pana 7-14 árával messze a 10-18 fölé licitál. Nem tudom milyen a képe az fog dönteni a sikeréről.Más: hosszú hétvégén nyomtam egy jó kis modellfotózást. Az 50-es nagyon jól domborított, néha nagyobb látószög is kellett és belegondoltam, hogy a 18-55 helyett milyen jó lett volna olyankor 35-ös. Rákívántam. Lehet mégis egy olyannak lepem meg magam majd a névnapomra?
-
sebgutkopf
őstag
Az előző posztom felsorolása alapján talán az a legnagyobb hiba, hogy egyes fix obiknak a képminősége nem kielégítő, mondhatni annyi az egyetlen erényük, hogy van. Ezt nyilván a 16 és 30-asokra értem, na jó a 16-os kicsi is.
A nex nem egy profi rendszer, kérdés mikor jön rá, vagy rájött-e már a sony, hogy ha akar magának jövőt, akkor a profi szintet is ide kell behúznia és nem az slt-be. Szerintem több értelme lenne, ha az A mount obik frissítése helyett az e-mountra feküdne rá teljes gőzzel, vagy a full frame milc-re.De hát ez van mindenki a saját szemszögéből őt érdeklő szegmenst nyomná a fejlesztésben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1411 üzenetére
Az oly-ba elsősorban az endoszkóp biznisz miatt toltak pénzt. Bónuszként pedig elérték, hogy mostantól az oly is beállít a sony szenzort használók táborába (a vacak pana szenzorok helyett végre a legjobb szenzorok kerülnek az mft gépekbe), így az oly is bőven profitált, a sony-nak meg extra bevétel. Üzletileg jó volt nekik.
Obi fejlesztésben és tervezésben tanulhatna a sony az ZD obik legendájából, de ennek nem látom a mikéntjét hogyan valósulhatna meg a való életben. Akár bérmunkába is kiadhatnák az oly-nak, hogy tervezzen és gyártson nex-re obikat, de ilyen szerintem sajnos nem lesz.
Egyre jobban kívánom a 35-öst. Első nem baromi drága e-mount sony obi, amiben valami fejlettebb lencse technikai van. Azt várnám, hogy az 50-est is körbe rajzolja.
Remélem nem húzzák jövő őszig az új G bejelentését se. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1413 üzenetére
A 35-ösben még aszférikus lencse is van az ED-k mellett. A kevés croma egyébként sokat számít. Ha hiányzik a képről, akkor az egész kép kontrasztosabb, élesebb hatású, az élek pontosabbak és eleve a színreprodukció is jobb, teltebbek élettel teltebbek a színek. Amit eddig japán képet láttam a 35-östől nekem nem tűnt problémának a háttérmosás. Persze a való élet dönti el, de egy fix obinál könnyebb kellemesebb bokeh-t elérni mint egy zoom-nál.
Felőlem a sony obis bandát egy az egyben utcára is tehetnék, ha cserébe az Oly gyártaná a nex obikat is.
A tanulás lehetőségének a valószínűségét tippelni se merem. Valaki tovább gondolta a tulajdonszerzés lehetséges további hatásait, leírta, majd az sony rumor oldalra is kikerült. Nem lehet tudni van-e valóság alapja, vagy csak egy leírt álom. -
sebgutkopf
őstag
válasz ggf8600gts #1416 üzenetére
Jó döntés. Amit meg azóta tudunk, hogy az 5r-ben lévő szenzor képminősége és érzékenysége nem változott az 5n-hez képest. A pd-af persze ott van benne, de annak sebessége még ki tudja milyen, de fog az még gyorsulni. Az elkészült képekben és videókban viszont nem tud többet az újdonság sem.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1423 üzenetére
Bizony, ezen a közgyűrű soron nincs elektromos jelátvitel, így az 50/1,8-al nem jó, 1,8-on makrózni nem poén, de élesre se tudnál állítani. Ez csak manuális obikkal használható. De legalább nem drága.
Mondjuk a makró az a téma, ahol nem kell félni a manuális állítgatástól. -
sebgutkopf
őstag
Nyitva persze, hogy nem a világ. Ezért is írtam, hogy én tuti F4-en próbálnám, mert az a rekeszelés már drámaian javítja a képminőséget és 1 FÉ-t iso-ban simán tud még a szenzor kompenzálni a rekeszelésért cserébe. 5,6-ot már elég szűk.
De ne feledd ő fotót csinálna 16Mp-en és azt a képet méretezné le full hd-ra, tehát nem 100%-os nézetben pixel peepel, hanem komoly leméretezés történik. Ott pedig F4-en simán megfelelhet neki a pancake. Talán még teljesen nyitva is. A szélek olyan méretben nem vészesek csak a sarok. -
sebgutkopf
őstag
Nem tudom milyen iso-val dolgoznak ilyen esetben. Ha iso 3200 helyett kéne a rekeszelés miatt 6400-at választani, akkor valóban nagyon nem mindegy, de ha alacsonyabb érzékenységi régió is elegendő, akkor szerintem nem gond. Az a baj, hogy ilyet még nem fotóztam, így maximum tippelni tudok.
-
sebgutkopf
őstag
Úgy tűnik a sejtés beigazolódik és a 35/1,8 az első teszt szerint is kiváló darab:
35/1,8 test -
sebgutkopf
őstag
Exifet nézted? 1/60 sec-nél jobbra balra ingázó virágról (a képstabi a téma mozgásán nem segít) out of camera jpg. Ezen a képen ilyen beállításokkal csoda, ha éles képpont van.
A minta képek pedig akkor lesznek igaziak, amikor normális záridővel készülnek és én nézhetem raw-ból. Ezek nem tudom mit mókoltak vele.
Egyelőre a mért értékes tábláknak és a szövegnek jobban hiszek. A többi teszt meg majd vagy ráerősít, vagy rácáfol.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Így van pont ezért szokták mindig az első tesztképek alapján az összes vázat és obit fikázni, hogy milyen szar, aztán később derült ki, hogy ja mégse olyan hülyeség, amit írtak.
A tesztábra és studió kép nagy előnye, hogy az ellenőrzött beállításokkal pontosan készül el, nem befolyásolja a user error lehetősége. -
sebgutkopf
őstag
A tesztképek mind baromi lágyak, vagy inkább életlenek. Ha csupán ilyen lenne a képe visszavonom minden korábbi lelkesedésem az obi iránt, mert a minta képek élességéből nem tudom hol mutatták ki a mérési eredményeket, vagy mit szúrtak el. Ettől a 2,8-as képtől az 50-esem jobbat rajzol 1,8-on szóval nehezen hihető ellentmondás van. Szóval egyelőre maradok a szövegnél.
-
sebgutkopf
őstag
Nagyon találó a megjegyzés. Mivel az első eos-m annyira nem lett nagy dobás, de van canon obija az embernek, akkor használja nyugodtan nex-en.
Egész addig mehet ez a játék, amíg a canon észbe nem kap és elkezdi rendesen fejleszteni a M-jét.
Mondjuk 400-ért nagyjából azonos áron van mint az la-ea2, amihez szintén nem sok embernek van kedve. -
sebgutkopf
őstag
Na még néhány teszt és megnyugodhatok, hogy most se kell zsebbe nyúlni. Mehet a zsé a G obi feliratú dobozba.
Annak idején egyébként az 50-es esetén is téma volt, hogy a bokeh-ben erős a CA, igaz nem a zöld volt a téma. Aztán életben valahogy ez elenyészővé vált. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a nex6 ezt hogyan kezeli? Egyrészt a vázban lévő CA csökkenntés működött-e, illetve ismeri-e az obit. Gondolok arra hogy esetleg ront a valóságon a gép, vagy tényleg ilyen?
Minden tesztkép csak nex6-al készült és egyik se raw-ból lett hívva. Annyira még mindig nem jó a sony jpg. -
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1474 üzenetére
Megjelenés 2013-tól 2014-ig.
Na jó komolyra fordítva én remélem 16-tól lesz. A meddigre pedig szintén egy két változós kívánság listám van.
35-ös témában még én is reménykedem, hogy mire ideér azért valami változik, ha más nem valami normális oldal is letesztelhetné. Már egy slrgear-el is beérném, lehetőleg ne nex6-on.
-
sebgutkopf
őstag
válasz konyi79 #1477 üzenetére
Igen amazon.de-n rendeltem ilyenből 2 db-ot, mert 4 akkuval akartam utamra menni. Visszaérkezésem után az egyiket persze tovább adtam, mert most már nem kell ennyi akku. Az infochipje rendben van, az 5n megeszi, használja. Kapacitásban a gyárit nem éri el, de az elmaradás se drámai.
-
sebgutkopf
őstag
Nex6-al kapcsolatban én is azt hallottam, hogy még novemberben lesz itthon ráadásul akár a 16-50-el, nem csak 18-55-el.
Akár mennyire is kívánatos a nex6, addig nem jöhet szóba egy váltás gondolata számomra az 5n-ről, amíg nem jön az a G-s zoom. Mondjuk utána is csak talán, de úgy gondolom, hogy az elkövetkezendő év meghatározó lehet a nex-el való kapcsolatomban. -
sebgutkopf
őstag
Tulku most dörzsölheti a markát, te vagy az első canontól meghódított ember az ef konverterrel.
Ha az AF nem kritikus téma nálad, akkor a 350d hamar félre lesz téve a második sorba. A 16-os sony lapka a mostani canon szenzoroknál is jobb a régi 8 mp-es szenzorát pedig nagyon durván lelépi. A nex-ek raw fájljaiban elképesztően sok a tartalék, akár dinamikában, illetve zajban is parádésak. A jpg-et felejtsd el, vagy csak válogatásra használd, raw-ban éled a rendszer. Az iso3200 simán gondolkodás nélkül bármikor használható és vállalható kategória. Az auto iso is eddig tekeri, ha akarja had tegye nem lesz vele gond.
Arról mesélhetnél, hogyan funkcionál a hibrid af rendszere az 5r-nek. Nyilván elsősorban a kitobival. Illetve az EF konvertered az jelátviteles? Ha igen, akkor az ottani AF tapasztalatod is igen hasznos és érdekes lenne.
-
sebgutkopf
őstag
Nincs, és olvasni se olvastam, hogy valaki akarna ilyet csinálni. Az AF képes EF adapter első hírei még talán nyár elejére tehetők, hogy fejlesztik. Most egy ideje már létezik és elérhető. Egyébként elég drága, csak akkor éri meg, ha már van ilyen obija az embernek.
De neked miért kéne ilyen? A nex-se tud nef fájlokat köpködni, hiába csak egy betű a különbség.
Végül hány nikkor üveget tartottál meg? -
sebgutkopf
őstag
válasz Drótszamár #1500 üzenetére
Ez elég speciális igény, ilyen korlátba nem sokat ütköznek.
S módban esetleg? Te beállítod a záridőt, lehet auto iso és ad hozzá egy tág rekeszt. Ha túl hosszú záridőt állítasz be, akkor persze vagy rekeszelni kezd, vagy az iso-t csökkenteni magától. Nyilván nem olyan kényelmes, mint ahogy szeretnéd, hogy tág rekesz és a gép meg intézzen el mindent magától. A legjobbnak talán az A + kézi iso tűnik az adott célra.
Nekem gyanús, hogy olyan sötét fényviszonyoknál (kupakkal) a gép fénymérése már nem tud rendesen számolni normális expozíciós értéket, bár egy szándékos magas iso - hosszú záridő korlát is lehet a félautomata módokban.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Drótszamár #1503 üzenetére
Ugyan most nincs vihar szezon, hogy villámot lehetne fotózni én nyáron simán gépet feldobtam az állványra, kikapcsoltam a dark frame zajszűrést, manuálba beállítottam az expót és szépen nyomtam a 20-30 sec-es expókat folyamatosan, így két kép között alig volt lyukas, idő, amivel kimaradhattam volna bármiből. Az eredmény is meglett fogtam jó néhány jópofa villámot. Amire nehezebb felkészülni, hogy mi lesz a jó kompozíció, hol esz a villám, hogy minél jobban kitöltse a képet. Mondjuk az a legjobb, amikor egy képen több villám is elkapásra kerül.
-
sebgutkopf
őstag
Most írták valahol, hogy a 18-55 is kap valami újabb fw-t, amivel az 5r-en még fickósabban fogja magát tekergetni.
A téma követésre elvileg van egy af tracking funkció (az 5n-ben legalábbis van). Ha azt bekapcsolod, akkor egy nagyobb AF terület jelenik meg és ha az alatta lévő téma elmozdul, akkor a keret is követi és folyamatosan élesen is próbálja tartani. Ez az 5n-nek még kihívás, nem tudom az 5r-nél ez hogyan van. Ha kikapcsolod ezt a funkciót, akkor kézzel tapizva kapod a kisebb méretű spot focus keretet. Ezek szerint az 5r ezt már el is lövi, az 5n esetében csak kijelölöd, de neked kell az expó gombbal élesíteni a kijelölt pontra illetve exponálni is. Önállóskodásra nincs lehetőség, kár jó lenne, ha választható lenne, hogy valaki tapi focussal csak kijelölni akar, vagy élesíteni és exponálni is. Annyira vagyunk már nagyfiúk, hogy magunk is el tudnánk dönteni, mit akarunk.
-
sebgutkopf
őstag
Szerintem a filmes optikát kár ide keverni. Az amatőr, családi célra a valóságban használhatatlan, mert más a felhasználási körülmény. Filmen persze csak MF-van, de úgy, hogy a gép állványon, egy motor előre meghatározott program szerint tekeri a fókuszt egyenletesen a forgatókönyv szerint az előre meghatározott élességi pontról a másik előre beprogramozottra.
Ezzel szemben otthon szerintem te se tudod mondjuk a gyerkőcöt előre beprogramozni, hogy ütemre mikor hova ugrándozzon, mert neked épp abban a ritmusban melyik két élességi pontra van a csuklód "ráprogramozva".
Hobbista apukáknak kell az az AF.
Abban egyébként teljesen igazad van, hogy kevés fényeben egy fényerős obi nyitva a kis dof miatt természetes, hogy bajban van, ha gyorsan mozog a téma. Egy rövidebb obinak már sokkal könnyebb a dolga. -
sebgutkopf
őstag
Sose fog jönni hibrid fw az 50-esre, vagy csak mostanában?
Egyébként a jelenlegi obi kínálat mellett, aki használni tudja az 50-es látószögét, annak szerintem kötelező darab. A legjobb képminőségű elérhető árú obi a rendszerre, ráadásul fényerős is. Na meg az oss is jó benne. Nem sok érvet tudok ellene.
-
sebgutkopf
őstag
Te egy manuál zseni vagy, ezt mindig is mondtam!
Nekem ez nem megy, próbáltam többször. Lehet másként mozog a fiam (túl sokat előre hátra), ami miatt nem tudtam sose peakingel se követni. Úgy egyáltalán, amikor rájön a nyughatatlanság, akkor beltérben semmivel se lehet követni csak nagylátóval hiperfokálisra állítva.
Új hozzászólás Aktív témák
- NBA és kosárlabda topic
- Tenisz topic
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Gaming notebook topik
- Elnéztük a mai dátumot
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Diablo IV
- További aktív témák...