- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- SUSE Linux
- Windows 11
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz HollyBoni #6565 üzenetére
Az eleve 1x11-es rendszerek spéci lánctányérral és fogsorral készülnek, hogy a láncvonal változását nagyjából semlegesíteni tudják. A lánctányér fogai sokkal nagyobbak, szélesebbek, más típusú lánc kell hozzá, és a váltó görgői kompenzálják a láncvonal változását. Itt magyarázzák Sramék.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #6572 üzenetére
A tömeget nem mondanám előnyének, jellemzően több differencia van egy 2 tányéros és egy 3 tányéros rendszer között, mint egy 9-es és egy 10-es fogsor között. Különösen, ha az így lecsökkent áttételtartományt egy nagyobb fogszám-differenciával rendelkező hátsó sorral kompenzáljuk, ugye. De mondjuk, hogy egy súlyban vannak kb. az azonos kategóriájú motyók, ha a komplett rendszert vizsgáljuk.
Ami előnye lehet (bár ezek miatt nem érzek leküzdhetetlen késztetést a cserére ):
- nem tudsz vele keresztbe váltani, minden fokozat elérhető mind a 2 tányérról.
- áttétel tekintetében is több a lehetőség arányaiban, bár ez elsőre furán hangzik. Egy 3x9-es rendszerben nagyjából 21 fokozat érhető el, és ebből 14-15 fokozatnak van értelme, ha az áttételt vizsgáljuk, míg egy 2*10-es rendszer esetében mind a 20 elérhető, és szintén 14-15 fokozatnak van értelme - ez természetesen attól függ, mekkora fogszámú tányérok vannak elöl és milyen fogsor hátul.
- kevesebbet kell váltani.
- a kisebb első tányért nehezebben vered oda, a kisebb fogszám-differencia elöl lehetővé teszi, hogy hátul kisebb kanalas váltód legyen, amit megint csak nehezebben versz oda, stb.Hátránya, hogy a végáttételek kisebbek lesznek általános esetben, így alacsonyabb lesz az elérhető max sebi, és nehezebb lesz mászni is vele.
Mindezen előnyöknek és hátrányoknak persze így általánosságban ellőve semmi értelme, mindig azt kell vizsgálni, hogy az adott rider által megcélzott felhasználáshoz passzol-e egy 2x10-es rendszer, vagy sem. Ha kistányéron szeret mászni, akkor nyilván nem, ha 44-es tányéron küldi síkon kónuszon, akkor megint nem, ha hegyről völgybe, durva mászások és ereszkedések tarkította etapokat nyom, oda kell a 3*9 simán, vagyis akinek szükgéges a nagy áttételtartomány, annak biztosan nem lesz megfelelő a 2x10-es rendszer.
A 2x10-es rendszereket leginkább Freeride, Enduro, All-mountain, Back Country felhasználásra tudom elképzelni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Teasüti #6604 üzenetére
Attól függ, mire. Outihoz nem értek. MTB esetében egy könnyű és közepesen drága FR/DH felni 650-660 gramm körül van, Enduro-ban ugyanez 540-570 gramm, AM 450-500 gramm, XC meg 400-440 gramm környékén. Persze vannak nehezebbek alacsonyabb vételi áron, és könnyebbek több pénzért; amiket írtam az a felső-közép kategória mondjuk.
Agynál attól függ, milyen kialakítású, milyen csapágyazással, mekkora, milyen tengellyel, milyen méretben, stb.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Egyetértek. A legrosszabb bringás a divatbringás. Mert bringával tekerni a romkocsmába az tök trendi. Zöld, lázadó, kúl, mintegy. Bringakezelés nulla, felszereltség nulla, de jól mutat. Szerintük. Járdapadkánál persze satu és pipiskedve emelik a bringát. Szombaton megyek át az Árpád-hídon Buda irányába, szép komótos tempóban (ez nálam olyan 16-18 km óránként), mögöttem az izgága hipszter, világmegváltó zöld, városi bringás arc tangapapucsban... Aztán a budai hídfőnél azzal a lendülettel, ahogy voltam csavartam le jobbra, és ugrottam bele az uszkve 20 méteres lépcsősorba, ahogy szoktam, városi arc meg azt hitte arra van előre. Visszamentem aztán hozzá, ő azt mondta jól van, de szerintem fájt neki az arca, ahogy kinézett.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Vasinger! #6925 üzenetére
Igen, az út megy egyenesen tovább, de le szoktam vágni, és a híd alatt bekanyarodva tekerek tovább dél felé. Srác a margitszigeti felhajtón jött fel, aztán jött végig mögöttem némileg duzzogva a szembejövő forgalom miatt. Aztán ahogy én lecsavartam jobbra a lépcső felé, valamiért jött utánam. (A kényelmes tempómban az első pihenőt még simán áthúzom pedálból így a lépcsősor közepére érkezem, kényelmesen ívbe téve a gépet.) Nem is értettem mit szeretett volna csinálni, vagy mire gondolt, amikor utánam jött, tekintve, hogy a járda tök egyértelműen egyenesen halad tovább. Az arca rosszul nézett ki, mert persze se sisak, se semmi. Visszamentem, kérdeztem jól van-e, hívjunk-e mentőt vagy valami, de azt mondta rendben van, rendben lesz, csak elfogyott az út.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz fi:zi'k #6930 üzenetére
Az igaz, 180/180 mm út, 17 kg, 2.5-ös extra lágy keverékű gumik.
Nem láttam, milyet taknyolt, csak hallottam a nagy csörömpölést. Mondjuk most sem vágom, miért kellett ~40 centire a hátsó kerekemtől tolnia végig a hídon.
dqdb: mondasz valamit.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Bati0501 #6944 üzenetére
Lépcsőn bármivel le lehet gurulni, ha bírja a gép kereke, de az nem túl érdekes. Ellenben ahhoz, hogy szépen ívbe tudd rakni egy lépcsősoron az ugrást, az már jobb móka. Mondjuk egy nagyobb össztelóssal nyilván könnyebb, mert, ha nem is sikerül tökéletesre, a ballonos gumik és a telók simán kiegyengetik az elcseszettebb ugrásokat is. Ilyesmire gondolok.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A hídról jó a rálátás a lépcsőre, ha kihúzódsz jobbra a korláthoz és kiállsz a nyeregből. Plusz, ahogy ráfordulsz, már végig belátod a lépcsőt és akkor még mindig van bő 5 métered, ami alatt kényelmesen megállsz egy 18-20-as tempóról. Gyakran járok arra, sosem volt gond, nyilván nem ugrok a gyalogosok közé.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz HollyBoni #7850 üzenetére
DH maratonon előfordulhat, de itthon és a környező országok pályáin elég bénának kell lenni, hogy megsüss egy DH féket. A folyamatos fékezés DH/FR vonalon szimplán hülyeség. Fékezni akkor kell, amikor okunk van rá, nem csak úgy hobbiból, mert gyorsulunk. Persze ezek a gépek még aszfalton se nagyon gyorsulnak 60 fölé, onnan meg egy finom fékkarmozdulattal már 30-on vagy. Na, mondjuk outin, cross gépen azért nyilván másképp kell lejtőzni - az sokkal félelmetesebb szerintem.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A közterület-felügyelő hivatalos személy. Bárkire kiszabhat helyszíni bírságot, nem csak a kerékpárosra. Alkalmazhat kényszerítőintézkedést, igazoltathat, autósoknak büntető pontokat adhat, de akár elő is állíthat. Ilyen szempontból pont ugyanolyan, mintha rendőr büntetne meg.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz vendingo #7948 üzenetére
Nem. Van/volt Deore, Deore LX, Deore XT. Az SLX a Deore LX utódja.
De hogy teljes legyen a sor:
- Tourney
- Altus
- Acera
- Alivio
Aztán itt szétválik:
FR/DH-nál
- Hone
- Zee
- Saint
Trekkingnél
- Deore
- Deore LX
- Deore XT
CC-nél:
- Deore
- SLX
- Deore XT
- XTR#Vasinger 7950: ez elég régi táblázat, olyan 2004-esre saccolom.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz -=RelakS=- #8672 üzenetére
Ez milyen váz pontosan?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz -=RelakS=- #8674 üzenetére
Nyeregvázcsőre rögzíthető megoldás nem lenne egyszerűbb?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz -=RelakS=- #8676 üzenetére
Mindkettőt. Csomagtartó pl. 10 kg-ig: BBB BCA-03 RearRack; ezek meg sárvédők hátra.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Láttam nyeregvázcsőre szerelhető gyereküléseket, ahol úgy nézett ki a dolog, hogy ha leveszed az ülést, akkor csomagtartóként funkcionál. Ez pl. ilyen. Hogy gyártanak-e olyan csomagtartót, amit a gyerekülés konzoljára lehet rögzíteni, azt nem tudom, de elég sok rendszer van forgalomban, ezért feltételezem nehéz lenne pont az adott rendszerrel kompatibilis kiegészítőt találni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ha minden igaz, ez a 4 típus kapható Bellelliből (jobb oldalt - dönthető támlás, csomagtartós, csomagtartó nélküli, illetve normál csomagtartóra rögzített - neki a Clever kell):
Tehát 25% esélye van, hogy jól választott anno.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz fi:zi'k #8685 üzenetére
Milyen vázról van szó? Ennyiért max jó régi, lestrapált levegős telókból tudsz választani, amikre jó eséllyel költeni kell, hogy működjenek. Egy egyszerűbb, rugó+MCU-s villával, vagy egy régebbi olajos villával jobban jössz ki működé szempontjából. Egyébként nagyobb beépítési magasságú merevvilla nem jön szóba? Például egy P2-es Kona?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én nem mondtam, hogy jó a terminus technicus, csak Deicide-nek válaszoltam, hogy hogy szokták nevezni a fogaskoszorút. A lánctányér elöl van, a fogaskoszorú hátul. Ha a hátsó fogsorra (fogaskoszorúra, fogaskeréksorra) használod a "kifejezést", azt nem nagyon fogja senki sem érteni, legalábbis bringás körökben.
A "hajtómű" egyértelműen lánckerekek, hajtókar, középcsapágy. Inkább a "hajtás" körül szoktak viták lenni, de csak annyiban hogy a váltók beletartoznak-e vagy sem.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #8806 üzenetére
Pedaloman-t tudom ajánlani,mint Vasinger!, de előtte azért csörögj rájuk, hogy be tudják-e vállalni ilyen rövid határidőre (1300-kor nyitnak), pláne, ha vmi nem hétköznapi alkatrészre is szükséged lesz, mert rendszerint tele vannak melóval. Keresd Kicsi Sanyit vagy Balookát, és mondd, hogy én küldtelek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Nem, semmi se nem úgy van.
Fox villáknál az R azt jelenti, hogy a visszaút csillapítását tudod állítani, ez a Rebound. Az L azt jelenti, hogy lezárható a villa, ilyenkor nem mozog, ez a Lockout. A C a kis sebességű kompresszióállítás rövidítése, ez a Compression.
Először is, be kell állítanod a rugóerőt, vagyis a megfelelő nyomást. A bal szár tetején levő kupakot letekered, alatta lesz a szelep, normál, autószelepes csatlakozással. Belövöd a SAG-ot 15-25% közé, ízlés szerint. A SAG a villa beülését jelenti terhelés alatt. Tehát a 100 mm-es úttal rendelkező villába annyi levegőt fújsz, hogy ha ráülsz, 75-85 mm maradjon az útból. Ezt a legegyszerűbben egy kábelkötegelővel tudod csekkolni, mérni.
Közeítő értékek:
< 125 lbs. 45 PSI
125 - 135 lbs. 50 PSI
135 - 145 lbs. 55 PSI
145 - 155 lbs. 65 PSI
155 - 170 lbs. 75 PSI
170 - 185 lbs. 85 PSI
185 - 200 lbs. 95 PSI
200 - 215 lbs. 105 PSI
215 - 230 lbs 115 PSI
230 - 250 lbs. 125 PSIAztán akkor a jobb szár tetején állítod a visszaút csillapítását, ez a piros tekerő, 12 klikkentéssel. Ha megvan a megfelelő SAG, akkor a piros tekerővel beállítod mellé a neked megfelelő csillapítást.
Aztán itt találod a lockout kart, ami kék színű. (Ez utóbbihoz kapcsolódik még a jobb láb alján a blowoff -tekerentyű, ha az RLC változatról beszélünk. Ezzel azt állítod be, hogy mekkora intenzitású erőhatásra nyisson a szelep, vagyis oldjon a lockout, szintén 12 klikkentésed van. Ha jól látom, nincs kompresszióállítási lehetőség a telódon, szal nem RLC, hanem RL. (Az alacsony sebességű kompresszióállító tekerő a lockout kar alatt lenne.))
A kék kar a két végállás (lezárva és nyitva ugye) között a villa nagy sebességű kompressziójának szabályozására szolgál. Minél közelebb van az adott beállítás a lockout végálláshoz, annál nagyobb erő szükségeltetik a villa megindulásához, vagyis annál nagyobb a kompresszió.A hátsó tag beállításánál ugyanígy jársz el, mint a villánál. Beállítod a megfelelő SAG-ot, hozzá beállítod a neked megfelelő csillapítást, és kész is. A kék karral lezárod a tagot, illetve nagysebességű kompressziót állítasz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Vasinger! #8821 üzenetére
Marzo-nál is van egy-két teló, ami ugyan autószelepes, de kell hozzá egy giganagy adapter, mert egyébként nem hozzáférhető a szelep.
A SAG inkább a felhasználási területhez kötődik, plusz az egyéni ízléshez, stílushoz. XC, maraton telók esetében ez 10-20%, combosabb XC, AM esetén 15-25%, Enduronál 20-25%, Freeridenál 25-30%, DH-nál meg 30-40%. De mondom, ízlés kérdése, ki hogy szereti.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ferihegyen kellemes napsütés van egyelőre.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xbox Series X|S
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...