- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Az AI miatt vehetnek sokan új iPhone-t
- Windows 11
- Kék halál (BSOD)
- Milyen routert?
- Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Malibutomi #34551 üzenetére
Ezzel nem értek teljesen egyet - itt nem arról van szó, hogy hogyan lehet a Vegával minél jobban bányászni, hanem arról, hogy az architektúra / felépítés mire teszi alkalmassá, és ebből az egyik aspektus a bánya.
However, you da bossPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
És ezzel rögtön azt is leütöttük, hogy egy olyan problémára reagálnak, ami jelenleg niche, és nem várják meg, hogy akut legyen. Ez nagyon derék, viszont eközben az akut "problémára" is kellene valamit tenni (azért az idézőjel, mert igazából nem tartom a következőt ténylegesen problémának, viszont lenne rá piaci igény). Egyre inkább látszik a hozzáadott értéke a 100+ Hz-es frissítésnek, és a 4K-nak is - ezek ráadásul egymástól függetlenek. Mikor lesz olyan teljesítmény, ami az AAA játékok nagyobb részét 4K-ban 100 FPS fölött tudja futtatni? Ezt a kérdést nem fogod megoldani caching optimalizációval, ehhez szimplán brute force kell.
(#34590) lezso6:
Az órajel-emelés pedig ugye legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek.Messze nem a legegyszerűbb, viszont a legjobban skálázódó. És a chip optimális frekvenciatartományán belül a leghatékonyabb is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #34891 üzenetére
Sajnos semmit, ez egy NUC teszt, eleve a video teljesitmenye nehezen izolalalhato (kb. feluton 960 es 980 kozott), es ehhez nem tudjuk a tenyleges orajeleket. RX 470nel szemben kellene megnezni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35091 üzenetére
Ha a 4x16 CU teljesítménye nem hasznosul, akkor ott van valami szűk keresztmetszet. Vagy az SE-k, vagy a ROP-ok, vagy a memória, vagy valami az egész chip infrastruktúrájában.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Malibutomi #35139 üzenetére
Koszi az eddigieket
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Cathulhu #35285 üzenetére
A "jó része" azért nem éppen a jó része. Valószínűtlen, hogy pár százmilliónál több tranyó ment el a low level változtatásokra, úgyhogy a teljes chip méretének tükrében ez nem jelentős.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35368 üzenetére
c) opció, nem volt kifutás a VRAM-ból. Addig nem lehet ítéletet mondani a dologról, amíg nem látjuk valós játékban, kereskedelmi forgalomban kapható hardverrel.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35379 üzenetére
Én itt még nem tartok. Egyelőre azt szeretném látni, hogy működik a gyakorlatban, és jelentős hatása van. A 8809G-cel elvileg ki lehet próbálni, mellérakva egy 4GB-os és egy 8GB-os 570-et.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35381 üzenetére
Nagyon keves effektnek van jelentos hatasa a vram fogyasztasra. szamit a felbontas, az msaa/ssaa, meg a texturaminoseg. Utobbival lehet varazsolni, 4k mellett pl.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
-
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy nevezed, a GT 1030-at akkor sem fogja limitálni 20-25 FPS-re a 2400G, amikor más kártyákkal meg 70 FPS fölé megy. Nem is értem, hogy jut eszedbe ilyen égbekiáltó zöldséget leírni...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Jack@l #35540 üzenetére
Szerintem ezek az első valóban használható APU-k - pont azért, mert az 1030 teljesítménye körül mozognak. Játékokra koncentrálva továbbra sem nyernek sem ár / teljesítményben, sem fogyasztás / teljesítményben, viszont most már nincsenek is számottevően lemaradva, teljesen reális low end alternatívák.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Jack@l #35543 üzenetére
Ha tudod, hogy mivel akarsz játszani milyen beállítással, akkor nem lesz kevés a 2200G. Az megjelenéskor is azt írtam, hogy niche termék, de végre adott niche-ben teljesen értelmes. Lesz ez még jobb, csak lassan.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35572 üzenetére
Nem akarom a komplett regényfolyamot feldolgozni, de megragadta a szemem a Fiji + 10%. Az hol látszik? Nekem az utolsó benyomásom, hogy c2c a Fiji és a Vega kb. egyforma.
Amúgy az órajellel kell számolni, minden bizonnyal eszik némi tranzisztort az is.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #35576 üzenetére
Köszi, ez nem volt meg. Miután a nagyobb különbségek az új játékokban jellemzők, a 10% egy része jó eséllyel driveres eredetű, ill. van, ahol a Fiji a memóriával küzd. De valamennyi előrelépés valóban van a launch-hoz képest.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #36416 üzenetére
A válasz minden bizonnyal igen, még csak nem is a driver oldja ezt meg, hanem a scheduler. A kérdés igazából az, hogy mennyire rugalmasan használhatók párhuzamosan eltérő adattípusokra a feldolgozók.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37029 üzenetére
Azért nehéz nagyon ez a kérdéskör, mert a Kaby Lake G-ről eddig normális "laboratóriumi" tesztet nem láttam. Ami ehhez legközelebb áll, ott az RX 570 előnye játéktól függően 20-40%, ami ideális esetben a számítási kapacitások közötti különbséget mutatja, legrosszabb esetben pedig annak a felét. Ráadásul azt nem tudjuk, hogy a pGPU valahol throttlingolt-e.
A fentiek arra utalnak, hogy egyes szituációkban elég az RX 570-nek a backend (vagy legalábbis annyira elég, mint a Vega GH-nak), máshol meg súlyosan fáj. Ez lehet a sávszélesség miatt is (ebben csak 10%-kal van a Vega GH előtt), és persze lehet az oka a ROP is. Sajnos analitikus eszközökkel ennél messzebb nem megyünk, mert kellene pár (jópár) kontroll-mérés. Meg eleve labilis az egész amiatt, hogy nem tudjuk a tényleges órajeleket, ami 10-15%-kal simán elhúzhatja a számokat.
Másik irányból közelítve. Anno azt számolgattam, hogy a Hawaii chip egy kicsit túl van tolva ROP-pal, kb. 56 lenne neki az optimális. Ekkor az RX 580-ra kb. 46, az 570-re 41 ROP jön ki - a Vega GH-ra pedig 31. Ehhez képest a 64 az meglehetősen overkill - valószínűleg ezért van, hogy a GH és a GL közötti különbség gyakorlatilag a számítási teljesítménnyel fut együtt.
Az NVIDIA annyiban más, hogy náluk a ROP-ok color fillt teljes sebességgel csinálnak, míg blendinget féllel. Ezért eleve alacsonyabb ALU : ROP arányra van szükségük - emellett gyanítom, hogy területhatékonyabbak a ROP-jaik, és könnyebben dobálóznak velük.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37037 üzenetére
Szerintem az RX 470-ben kb. jó lehet a MEM : ROP arány, ott legalábbis még nem fogja vissza a memória a kártyát nagyon (check: 4GB vs 8GB, a +20% memória alig hoz pár % extra sebességet). Ebből következően a 480 már elbírna több ROP-ot is, de azért nem +50%-ot. Szerintem egy RX 580 kb. ideálisan tudna teljesítni 48 ROP-pal és 10Gbps sebességű GDDR5X-szel - hozzávetőleg 20%-kal gyorsabban.
(#37036) Petykemano: volt olyan pletyka is, hogy a GCN esetében SE-nként 16 ROP a maximum. Nem tudom, mennyi a valóságtartalma.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz FollowTheORI #37116 üzenetére
Ja. Aztán lassabb kesz, mint az NVIDIA RTX-szel
Egyébként persze, hogy fasza, csak kicsit merész dolog olyan kártyát kidobni, amin a játékok 1% überfasza, 99%-a meg szar...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37209 üzenetére
A GameWorks pedig direkt olyan kódot használ, ahol kijönnek a Kepler limitációi, így nem csoda, ha a Witcher 3 ilyen szinten szarul fut rajta.
Azért döbbenetes, hogy Abu konteos marhaságai milyen mélyen beették magukat a köztudatba
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37221 üzenetére
Witcher 3 what? Mérést mutass pls, mert ez így ugyanaz a levegőbe beszélés, ami korábban ment a témában. No offense. Eddig még senki nem mutatott ilyet, viszont 2 perc alatt lehet találni olyan mérést, ami azt mutatja, hogy a Geralt hajának bekapcsolása nem okoz nagyobb FPS-dropot a Kepleren, mint a Maxwellen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37223 üzenetére
Valóban, a Maxwellen 35.7%-ot romlik a sebesség, míg a Kepleren 36.1%-ot. Tényleg több Szerintem kevered a GW hatását azzal, hogy a Witcher 3 egyszerűen gyalázatosan fut a Kepleren.
Még egyszer, a Gameworks nem lassítja jobban a Keplert, mint a Maxwellt. Az tény, hogy a Keplerek (különösen a GK110-esek) rosszul öregedtek - ennek szerintem nem csak / elsősorban az ALU-felállás az oka, hanem a vérszegény pixel-kapacitás (is). Szóval hagyjuk a legendákatPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37227 üzenetére
Arra a Project Cars-ra gondolsz, amiben nincs GW? Ráadásul az idézett teszt brutálisan CPU-limites, sok minden nem derül ki belőle.
Nem akarom ezt itt tovább fűzni, mert wrong topic, de továbbra sem láttam egyetlen példát sem a Kepler-kriplisítő GW állításokra. Az lehet, hogy a Maxwell megjelenése után az NVIDIA arra biztatta a partnerstúdiókat, hogy optimalizáljanak arra, és ez önmagában is fájt a Keplernek, de az egyébként nem éppen csúcsminőségű middleware-jük ebben nem tűnik bűnösnek.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz lezso6 #37354 üzenetére
Ennél jóval prózaibb a dolog - az nVidia nagyon sok munkát tett a Pascal fizikai architektúrájába a magas órajelek érdekében. Engem konkrétan meglepne, ha a két node között jelentős különbség lenne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
válasz Petykemano #37400 üzenetére
Valóban több 300-nál - olyan 370-380 körül van. Esetleg lehet, hogy ebben már van forgalmi adó is.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Shkiz0 #37476 üzenetére
De ha 3-4 hét múlva lesz elérhető, az aktuális piacra akkor is azonnal fog hatni várhatóan - szóval ha valakit nem is érdekel az 590, az alsóbb kategóriákban nézelődve is érdekes lehet várni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz sutyi^ #37500 üzenetére
A kulcsok "eltolása" szürkezóna, azt ne tekintsük univerzális előnynek. Az világos, hogy annak értéket jelent a csomag, aki megjelenés környékén megveszi ezeket a játékokat, vagy akár csak kettőt. Aki viszont nem, ott lényegesen kevesebb a bónusz.
Én nagy csodát ugyan nem vártam, de valami hardveres összecsomagolásra gondoltam a nagy lelkesedésből.(#37496) Petykemano: Gibbo bolt. Neki ez a dolga, és nála beleférnek ilyen szubjektív örömködések. Meg nem is volt ennyire szélsőséges.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #38174 üzenetére
Vissza fogja tartani. Kb. 1 hétig volt eufória körülötte, amíg széles körben ki nem derült, hogy alacsonyabb felbontásban számolja a képet. Azóta nem ömlenek a DLSS-t dicsőítő cikkek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Petykemano #38189 üzenetére
Egyrészt igen, másrészt igen, de nem Közérthetőbben: nagyon sok effekt nem a teljes felbontáson számolódik, és ennek a képminőségre minimális hatása van. Azonban ha magát a képet számolod alacsonyabb felbontáson, annak nagyon is van hatása, és az igencsak hit kérdése, hogy a rekonstrukció mennyire lesz jó - nem csak a sajtó által kiragadott esetekben, hanem úgy általában. A 4K gaming jelen pillanatban nem kevés zsetonba kerül, alig hiszem, hogy akik ezt a pénzt kicsengették, azok azzal a tudattal akarnak a gép elé ülni, hogy "3K"-ban renderel a cucc, de olyan szép mint a 4K, ha eléggé hiszünk benne.
Hosszabb távon biztosan maradni fognak ezek a fajta trükkök, de szükség lesz egy "gründolós" időszakra, amíg beépülnek a köztudatba és elfogadottá válnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az összeadott teljesítmény állandóan 99% körüli.
Hacsak nem rejtett AFR-t csinálnak (és a perzisztens adatok száguldoznak az interconnecten), akkor ez nem túl valószínű - szerintem +80-90%-os skálázódás már baromi jó eredmény lenne.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, az tűnik kézenfekvőnek - abból viszont aligha lesz 100%-közeli skálázódás.
(#38255) schawo: ez még most is megvan? Az elején számos ilyen tesztet láttam, aztán az idei év elején-közepén már olyanokkal találkoztam csak, ahol a HBCC hozott vagy közel semleges volt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz schawo #38303 üzenetére
Pont a széles tartomány a nagy előny a G-Syncnél. Nekem 50-75 Hz közötti monitorom van (gyári spec szerint a monitor 48-75 Hz-nek mondja magát ), és mind lefelé, mind felfelé jól jönne még 10-20 Hz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Az "értelmes" egy elég nehezen megfogható fogalom. Amiket én néztem, az mind 48-50-től indult és 75-ig ment.
(#38309) Pakmara: ez egyrészt csak az elején volt igaz, másrészt mellékes. Nem arról van szó, hogy emiatt vegyen valaki G-Syncet, hanem arról, hogy ebben a FreeSync kompromisszumosabb.
(#38310) schawo: ezt jó tudni. A magasabb Hz azért jó, mert hiába nincs fix 90-100 FPS-ed, amikor 75 fölé megy, ha rövid időre is, akkor azért az észrevehető.
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ASUS ROG STRIX 3080 10GB V2 White/fehér LHR
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- 2025.11.04. Garancia! MSI RTX 3080 12GB GDDR6X TRIO PLUS Videokártya! BeszámítOK
- EVGA RTX 3070 8GB GDDR6 FTW3 ULTRA GAMING Eladó! 125.000.-
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen