Bár brit hálózatát épp zsugorítja a HSBC, a bank nemrég titokban tartott összegért vásárolt virtuális ingatlant a The Sandbox nevű, online játékvilágban – ezzel nyitva a metaverzum felé.
A digitális nyitástól azt remélik, hogy megnyerik a sportok, e-sportok és játékok kedvelőit. Innovatív márkaélményeket ígérnek a virtuális világban. A fizikai bankfiókok bezárását eközben azzal indokolják, hogy az ügyfelek az online tér felé mozdulnak.
A HSBC egyébként csak a második nagy bank, amely népszerű metaverzum-platformba fektet, korábban a JPMorgan már bevásárolta magát a blockchain-alapú Decentralandbe. Ott virtuális plázában nyílt társalgó, Jamie Dimon digitális portréjával – az ötlet szükségességét azzal indokolták, hogy az emberek évi 54 milliárd dollárt költenek virtuális termékekre, kétszer annyit, mint zenére. A virtuális ingatlanokat ugyanakkor gyakran NFT formájában lehet megvásárolni (ennek persze lehetnek még súlyos következményei).
A HSBC által favorizált metaverzumban a felhasználók virtuális földeket vásárolhatnak, avatarként sétálhatnak, játszhatnak és találkozhatnak másokkal.
A Heineken virtuális világban főzött, virtuális söre
Míg sokan a jövőt látják a fenti példákban, addig másokat teljesen felháborítanak az effajta, nonszensznek tartott befektetések. A Heineken nagy újítása is erősen megosztotta az embereket.
A Heineken ugyanis a napokban egy, a Decentralanden tartott bemutatóján a vendégek virtuális sörrel koccinthattak, digitális ételeket fogyaszthattak, és találkozhattak a márka képviselőinek virtuális avatarjaival.
A Heineken ugyanis útjára indította első virtuális sörét, a Heineken Silvert, amely március 17-től a vállalat virtuális sörfőzdéjében, a Decentraland digitális platformon belül is megtalálható. A különleges A-élesztőt A-pixelekre, a mezőkön szüretelt komlót pedig virtuális, NPC-k által termesztett bináris komlóra cserélték. A virtuális sörfőzési folyamat egészét a Heineken sörfőzőmestereinek digitális avatárjai felügyelik.
A termékinnovációnak mondott újdonságot a Heineken virtuális sörfőzdéjében mutatták be, ahol a vendégek másodpercek alatt megismerhették a sörkészítés módját, miközben pixeles homárt és kaviárt fogyaszthattak. Virtuális nagykövetek és virtuális művészek tették továbbá színessé a bemutatót.
Bram Westenbrink, a Heineken márka globális vezetője azért egy kis önkritikát is gyakorolt: "A Heinekennél hiszünk abban, hogy a kapcsolattartás ugyanolyan elengedhetetlen az emberi léthez, mint a víz vagy a levegő. Tudjuk, hogy a metaverzum szórakoztató módon hozza össze az embereket, azonban világos, hogy ez nem a legkézenfekvőbb hely egy új sör megkóstolására. Vadonatúj virtuális termékünk bemutatójával mintegy görbe tükröt mutatunk magunknak és azoknak a márkáknak, akik olyan innovációkkal ugranak fejest a metaverzumba, amelyeket a legjobban a való világunkban élvezhetünk. Szeretnénk egy kicsit viccet csinálni ebből, és mindenkit emlékeztetni arra, hogy a valóságban semmi sem helyettesítheti a sör frissítő ízét, még az új, virtuális Heineken Silver sem." - A valóságos, kézzel fogható, Z-generációnak szánt Heineken Silvert már elérhetővé tették a hazai kiskereskedelemben.