Megtiltanák a Tesla Autopilot megnevezést Németországban

A hatóság szerint az autóvásárlókat megtéveszti az autonóm járműre utaló márkanév.

Egy német szövetségi közlekedésfelügyeleti hatóság (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA) levélben szólította fel a Teslát, hogy az országban forgalmazott, vezetéssegítővel ellátott autóiknál a szoftvert ne az „Autopilot” márkanévvel hirdessék, ugyanis ez megtéveszti a vásárlókat, hiszen ez a rendszer teljes vezetői felügyeletet igényel.

Ez nem az első alkalom, hogy Németországban – és máshol is a világon – a termék elnevezését kifogásolják: mint nemrég beszámoltunk róla, a német szövetségi közlekedéskutató intézet (Bundesanstalt für Straßenwesen) szakemberei egy friss tanulmányukban arra figyelmeztetnek, hogy a Tesla vezetéssegítő rendszere, az Autopilot kiemelten veszélyes, használata kockázatos – ez a vizsgálat nem teljes körű teszt, de az eddig megjelent előzetes szövegben ők is kitérnek a megtévesztő névre.

A Tesla továbbra is azzal védekezik, hogy a vállalat mindig is egyértelműen figyelmeztette a vásárlókat arra, hogy nem autonóm rendszerről van szó, hanem egy olyanról, mely csak folyamatos felügyelettel használható, akárcsak a repülőgépek robotpilótája. Ezt az érvelést a KBA nem fogadja el, mivel szerintük az átlagfogyasztó technikailag nem elég tájékozott ahhoz, hogy különbséget tudjon tenni. Épp ezért a Tesla megkeresésével párhuzamosan az Autopilotot használó ügyfeleket is levélben figyelmeztették a helyes használatra.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Tesla

Azóta történt

Előzmények