Tesztelik Szingapúr első autonóm, kereskedelmi buszjáratát

A három hónapos próba elemzése után döntenek a további lépésekről.

Az állam által is támogatott projekt következő fázisában Szingapúrban két útvonalon járnak a buszok, egyelőre tesztüzemben.

A mesterséges intelligencián alapuló technológiák fejlesztését célul kitűző kormányzati program részeként kialakított autonóm buszok a pilot keretében három hónapos próbaidőszakot teljesítenek, ez idő alatt a szakemberek gyűjtik az adatokat, tapasztalatokat, felmérik a gazdaságosságot, a megbízhatóságot, valamint a hatékonyságot.

A buszokat az ST Engineering fejlesztette ki, a térképes programot a GPS Lands vállalkozás biztosítja, és az SBS Transit, valamint az SMRT tömegközlekedési társaságok az üzemeltetők a Jurong-szigetre, illetve a Science Park 2 kutatóközponthoz vezető útvonalakon.

A projektet vezető konzorcium (Alliance for Action on Robotics – Afa) tegnapi bejelentésében közölte, hogy a pilot várhatóan április 30-án ér véget, és a folytatásról a tesztidőszak eredményeinek kiértékelése után döntenek.

A kutatóközpont és a városivasút-központ között hétköznapokon 10 és 17 óra között közlekednek a kisbuszok, melyek 7 méter hosszúak és 10 utas számára van bennük ülőhely, míg a Jurong-szigeti járat ebédidőben viszi az utasokat 10 megállót tartalmazó útvonalán a 12 méter hosszú, 26 ülőhellyel rendelkező járművekkel. Az utazni kívánók az első esetben az SMRT leánycége által fejlesztett Zipster nevű mobilalkalmazással jelezhetik utazási szándékukat, a szigeti járaton pedig egy másik alkalmazást, a SWATRide nevűt kell használni. Az eltérések oka, hogy a fejlesztők minél megoldást minél több közlekedési helyzetben kipróbálhassanak.

E pilot mellett egyéb programok is folynak, pl. a tömegközlekedési vállalatok már megkezdték az egyeztetést a szakszervezetekkel, hogy a buszsofőröket továbbképezzék olyan munkakörökre, melyeket majd az autonóm buszközlekedés bevezetése során hoznak létre.

Szingapúrban egyébként már 2015 óta több autonóm járművekkel kapcsolatos pilotot is levezényeltek már, és létrehozták már azt a törvényi és szabványosítási keretrendszert is, mely az önvezető járművek biztonságos működtetését lesz hivatva biztosítani.

Azóta történt

Előzmények