Riport a DirectX 8.0-ról

Willy "Wicked" Wilson, a Voodoo Extreme frontembere készített egy nem mindennapi riportot, nem mindennapi emberekkel!

A kérdés: "Van-e tényleges előnye a DirectX 7-ről (netán DirectX 6.0-ról) DirectX 8-ra való áttérésnek? Mint szoftverfejlesztő, mi a véleménye erről, valamint arról a hiedelemről, hogy egy upgrade azonnali sebességnövekedést jelent a játékok zöménél? Esetleg az új, támogatott feature-ök a fontosabbak? Végül: mi a véleménye a hardveres Transform & Lighting-ról? Beváltotta a hozzáfűzött ígéreteket?"

A kérdésre olyan neves programozók/fejlesztők feleltek, mint John Carmack (id), Jake Simpson (Raven), Patrick Moynihan, ...

A poént nem szeretnénk lelőni, a válaszok elég vegyesek. Az azonban tisztán látszik, hogy még mindig sokan preferálják az OpenGL-t a DirectX-szel szemben, annak flexibilitása és egyszerűsége miatt. Ugyanakkor abban mindenki egyetértett, hogy a DirectX jó úton halad (végre valamit az M$ is jól csinál :-)).

A T&L esete már nem ilyen tiszta, a válaszokból még mindig az derül ki, hogy várni kell rá.. (holott több, mint 1 éve indult hódító útjára). A DirectX 8 végre teljes mértékben támogatja, így most már biztos az elterjedés, feltehetően mostantól lesz "must-have feature".