A Prezi terjeszkedik és állásokat kínál

Ritkaság, hogy a mérvadó nyugati technológiai lapok magyar kezdeményezésekkel foglalkozzanak. Nos, a Prezivel ez már nem először történik meg, sőt: a magyarok a világ egyik legnépszerűbb informatikai lapjából, a TechCrunch tegnapi összefoglaló cikkéből értesülhettek arról, hogy a szolgáltatás már harminc millió felhasználóval rendelkezik, és roppant dinamikusan növekednek,ugyanis havonta másfél millió új felhasználó jelenik meg, így év végére 36 milliósra bővülhet a tábor.

A tényekhez ragaszkodva azért azt illik megjegyezni, ahogy a TechCrunch is megteszi, hogy a 30 millió felhasználóra mindössze 96 millió elkészített prezentáció jut, vagyis sokan nem aktív felhasználók, vagy csak kipróbálták egyszer. A lap kérdésére Árvai Péter, a cég vezetője és társalapítója sem kívánt arról nyilatkozni, hogy hányan fizetnek a Prezi használatáért, illetve hányan vannak az ingyenes változat felhasználói.

A Prezi egyébként márciusban ugrotta meg a 20 milliós határt, és akkor jelentettek be egy komoly és várt fejlesztést: a hanganyaggal bővített bemutatók elérhetőségét. A cikk szerint jelen pillanatban a vállalkozás nem elsősorban a technológiai fejlesztésre koncentrál, hanem a terjeszkedés fázisában vannak, igyekeznek mind több piacon megjelenni és ott megnyerni a felhasználókat. Ezt mutatja az is, hogy a bővülés érdekében kiemelten fontos amerikai piacon meglehetősen komoly szakembereket szereztek meg, olyanokat, akik korábban az Apple-nél, a Sprintnél, illetve a Google-nál dolgoztak. Ez a bővítési törekvés elég nyilvánvaló azok számára, akik pl. követik a Prezi Twitter-fiókját: az utóbbi időben hetente több állásajánlat is megjelenik ott. A cég vezetője elmondta, hogy még 25 betöltetlen álláshelyük van a már meglévő 170 mellett.

Korábbi nyilatkozataikban a cég alapítói már többször elmondták, hogy sikerük titka összetett, de a legfontosabb az, hogy az alapötletet csak bázisnak használták, és pontosan tudták, hogy egy invenció önmagában semmi: a lényeg az, hogy képesek-e professzionális üzletet építeni rá. A jelen folyamatok szépen példázzák ezt, hiszen látható, hogy egy már hírnevet szerzett startupot most erős vállalkozássá akarnak alakítani, amely a jövőben már stabil lábakon állva lesz képes újabb fejlesztésekkel megjelenni – ilyenek egyébként szép számmal zajlanak jelenleg is: dolgoznak az okostelefonos, tabletes megoldásokon, illetve azon, hogy a Prezi ne egyszerűen a PowerPoint egy változata legyen, hanem egy teljesen új megközelítésű prezentációs rendszert kínáljon.

Azóta történt

Előzmények