A világ egyik legjobbja a magyar LTE-hálózat

A magyar szolgáltatók közül a Telekom a legjobb, kicsit megelőzve a Telenort, de a Vodafone messze leszakadva követi őket.

Előkelő helyezést kapott Magyarország az OpenSignal globális felmérésében 4G letöltési sebesség és lefedettség kategóriában. A legfrissebb, februári jelentésük szerint a 4G letöltési sebességet tekintve Magyarország világviszonylatban a harmadik helyen áll.

Letöltési sebesség - rangsor
[+]

Az OpenSignal méréseinek átlagai szerint a Magyar Telekom 4G szolgáltatásai átlagban 30 Mbit/s-os letöltési sebességet biztosítanak a felhasználóknak, amellyel a világ kilencedik, Európa harmadik leggyorsabb 4G szolgáltatását nyújtja. A lista elején szereplő Szingapúrban 37 Mbit/s-os átlagot mértek, míg a 4G letöltési sebesség globális átlaga csupán 13,5 Mbit/s – derül ki a jelentésből. A felmérésben vizsgálták azt is, hogy a mobilhálózatra kapcsolódó eszközök idejük mekkora részében használnak negyedik generációs mobil szolgáltatásokat, ebben a tekintetben is az élvonalban van Magyarország, 79 százalékos átlagával a kilencedik helyre került.

A magyar szolgáltatók
[+]

Az OpenSignal a jelentésében a 4G-hálózatok rendkívül gyors fejlődési ütemét is kiemeli: míg egy évvel korábban egy 20 Mbit/s-ot meghaladó átlagos letöltési sebesség még kiemelkedő eredménynek számított, addig az idén már a világ 142 4G-vel lefedett országából 15-ben érhető el ennél gyorsabb 4G mobilinternet.

Lefedettség
[+]

Az OpenSignal az iOS-re és Androidra letölthető ingyenes hálózati sebességmérő alkalmazásaival globálisan, a 4G szabványt támogató mobiltelefonok több millió felhasználójának segítségével gyűjt adatokat a hálózatok minőségéről. A most kiadott jelentéshez tavaly október és december között, három hónapon át gyűjtötték az információkat.

Azóta történt

  • Digitális Paradicsom lesz Magyarország

    A Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program pályázatának nyertesei 2016 második félévében 139 járásban kezdhetik meg a fejlesztéseket.

  • Ügyintézés? – Inkább online!

    Az internetezők számára az ügyintézés világa is alapvetően online képzelhető el: körükben ez nem csupán a leginkább kedvelt, de egyben a leggyakrabban használt csatorna is az ügyek intézésére.

Előzmények