A Mitsubishi is megbukott

A Volkswagen botránya után szinte egyöntetű volt a szakmai vélemény a sajtóban, hogy az ő esetük csak a jéghegy csúcsa: az autók fogyasztási és károsanyag-kibocsátási adatait szoftveresen manipuláló gyakorlat az egész iparágban elterjedtté vált, és csak idő kérdése, hogy újabb botrányok robbanjanak ki.

Ezt a véleményt támasztja alá, hogy tegnap a Mitsubishi vezetői ismerték el, hogy valótlan fogyasztási adatokat adtak ki, mivel manipulálták a tesztkörülményeket.

Ennek következtében ma az ügyben illetékes közlekedési minisztérium razziát tartott a gyártónál Okazakiban, és bizonyítékokat foglaltak le.

Tegnap a Mitsubishi Motors Corp. vezérigazgatója sajtótájékoztatón ismerte be, hogy 625 ezer, kizárólag Japánban értékesített, úgynevezett Kei-Car kategóriába tartozó kisautónál nem a valóságnak megfelelő fogyasztási értékeket tüntettek fel. A 625 ezer autóból 468 ezret a Nissan Motor számára gyártott a Mitsubishi. A valótlan fogyasztási értékeket a Nissan együttműködő partnere, a Renault fedezte fel. A szóban forgó modellek, a Mitsubishi eK Wagon és eK Space modelljei, valamint a Nissan Dayz és Dayz Roox modellek a gyárilag megadott értéknél valójában 5-10 százalékkal többet fogyasztanak. Ezek a modellek igen népszerűek Japánban.

Előzmények