Gyorsabb, okosabb és szebb lett a megújult SkyDrive

A Windows Live hivatalos blogjában Omar Shahine tegnap mutatta be a Microsoft ingyenes, 25 gigabájtnyi helyet biztosító online tároló- és megosztó szolgáltatásának, a SkyDrive-nak a frissített változatát. A változtatások többsége összhangban Anand Babu termékmenedzser múlt heti nyilatkozatával, amikor arra utalt, hogy az új SkyDrive elsősorban a megosztási funkciók terén bővíti a lehetőségeket. A bejelentés ideje sem véletlen, mivel a Windows Phone új változata, a Mango natív módon támogatja a felhős tárhelyet, automatikusan oda menti a képeket és dokumentumokat.

Az „arcfelvarrás” során átalakították a fő felhasználói felületet is, a mentett tartalmak most már egy könnyen áttekinthető listában vannak felsorolva a korábbi, hierarchikus rendszerben elrendezett ikonok helyett. A felhasználó itt most már láthatja, akár gyorsnézetben is, azokat az általa megosztott tartalmakat is, melyeket egy másik Live-alkalmazással készítettek (Hotmail, Messenger stb.). A jobb oldali panelből eltűntek a reklámok is, hogy átadják helyüket releváns információknak.

Az online tárolt fotók esetében a leglátványosabb a változás, mivel a galérianézet nem egyszerűen előnézetet ad, hanem több új lehetőséget is kínál, és egy CSS3 használatával kialakított animációs módszerrel automatikusan (és látványosan) méretezi át a képeket a legjobb megjelenítés érdekében. A gyorsaság érdekében a legtöbb böngésző által támogatott hardveres gyorsítást is használják a képek közötti böngészés közben (a korábbi körülbelül 6-9 másodperces betöltési időket sikerült letornázniuk 100-300 milliszekundumra), és ezt a technológiát a HTML5-re alapozták, nem szükséges hozzá a Silverlight használata. Emellett a SkyDrive már képes videókat is lejátszani a böngészőben. (Azoknál a böngészőknél, mint például a Chrome, melyek nem támogatják natív módon a H.264-et, szükséges a Windows Media Player plugin telepítése.) A Microsoft a videók népszerűsége miatt a feltölthető fájlok méretét 50-ről 100 megabájtra emelte.

Azóta történt

Előzmények

  • Microsoft: nem fogunk WebGL-t használni

    A vállalat szerint a háromdimenziós megjelenítésre kitalált specifikáció a működésénél fogva biztonsági kockázatot jelent.