Közösségi kockamegosztó a LEGO-tól

Kifejezetten 13 éven aluliak számára hozott létre közösségi platformot a LEGO, ami egy jól átgondolt, élhető megoldásnak tűnik. Az UNICEF segítette az ötletelést.

Az internet alapvetően nem egy biztonságos hely gyerekek számára, miközben az igény lenne rá, hogy ők is tarthassák a kapcsolatot kortársaikkal. A LEGO éppen ezért hozta létre a LEGO Life közösségi platformot, amit kifejezetten 13 év alattiaknak szánnak.

A felület biztonságos használatáért az UNICEF és az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága is segítette a LEGO Life létrehozását, illetve annak felhasználási feltételeit. Jó példa erre, hogy első belépéskor létre kell hozni egy LEGO ID-t, amihez szülői e-mail fiók kell, a gyerekek pedig nem használhatják a saját nevüket. Ehelyett egy véletlengenerátor háromtagú beceneveket javasol, amiben különböző állatfajok is felbukkannak. Ezek közül lehet kiválasztani a szimpatikusat.


[+]

Miután a gyerek elkészült legós avatarjával (amit máshol is használhat), megtekintheti a többiek munkáit, a LEGO saját kreálmányait és oktató animációit, illetve feltöltheti saját munkáit. A tartalom egy részét a gyártó válogatja és helyezi el, de jórészt felhasználói tartalmak jönnek szembe. Ahogy a jónak ítélt megoldásokat kedveli a felhasználó, úgy változik a tartalom, erről a beépített algoritmus gondoskodik.

A gyerekek követhetnek témákat, egymást, illetve híres LEGO figurák profiljait is, amelyeket mögött valójában a LEGO emberei állnak, és inspirációs bejegyzésekkel segítik az építkezést.


[+]

A fotófeltöltés meglehetősen egyszerű, mégis jól végiggondolt. Az eszköz kamerájával lehet lefotózni a megosztani kívánt objektumot, amit aztán el kell nevezni, megadni a témáját, és már mehet is ellenőrzésre.

Első körben ezt egy képfelismerő szoftver nézi át emberi arcot, feliratokat, számokat kutatva. Ha nem tudja értelmezni a látott képet, akkor továbbküldi emberi jóváhagyásra. A képeknek kapcsolódniuk kell a LEGO univerzumhoz, tehát a kutyáról, macskáról készült képeket a rendszer vissza fogja dobni. Lehet viszont másfajta kockákat használni, nyugodtan készülhetnek képek a Duplo, vagy a Play-Doh alkotásokról is.

Mivel a felhasználói célcsoport könnyen megbántódik, ezért a gyerekek alkotásait szövegesen nem, csak a LEGO speciális emoji készletével lehet kommentálni, míg a hivatásosok által feltöltött képeket szabadon véleményezhetik a gyerekek (moderáció természetesen itt is van).


[+]

A LEGO Life összeköthető a Boost alkalmazással, így a gyerekek megoszthatják a kódokat, amiket a LEGO robotokhoz írtak. A tervek szerint a jövőben videófeltöltésre is lesz mód, itt csak egyedül azzal van baj, ha narrációt is készíthetnek hozzá a srácok, akkor ahhoz újabb felügyeleti eszközök kellenek anonimitásuk garantálásához.

Az alkalmazás Android és iOS eszközökön, illetve az Amazon Kindle Fire készüléken érhető el. A szoftver angol, francia, német, dán, svéd, norvég, finn, holland, lengyel, és cseh nyelven lesz elérhető. Jelenleg a brit tesztidőszak után járunk, tehát még földrajzi alapú korlátozásokba bele lehet futni, hivatalosan az USA, az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország területén érhető el.

Azóta történt

Előzmények

  • Kémkedő babák

    Az IoT betört a játékok piacára is, ám mindennek komoly adatvédelmi következményei lehetnek.

  • Instant játékok a Messengeren

    A kosárra dobálós unaloműző nem várt sikert hozott, ezért a Facebook elindította a chatprogramba épített játékplatformját.

  • Google Activity - rajzban mondom el

    A keresőóriás a mesterséges intelligenciát kívánja közelebb hozni addiktív játékával az emberekhez. A rajzokat érteni próbáló szoftver kifejezetten szórakoztató.