Felrobbanthatja a kábeltévés piacot a csomagok szétbontása

Az amerikai kábeltelevíziós társaságok állítólag egy olyan tervezeten dolgoznak, melynek célja, hogy a műsorszolgáltatókat rákényszerítsék arra, hogy szétbontsák a programcsomagokat, és így lehetővé tegyék, hogy minden egyes ügyfél egyénileg döntse el, mely csatornákért kíván fizetni – értesült a Reuters New York-i tudósítója.

Az már rég nem kérdés, sem a szakemberek, sem a laikusok számára, hogy hosszabb távon a televíziós ipar csak mély reformmal lesz képes egy megújult formában fennmaradni, ám az elmúlt évtizedben egyre fokozódó nyomás ellenére szinte semmi sem történt ezen a piacon: a programcsomagok bontására irányuló javaslatokat, az „á la carte” csatornaválasztást eddig mind a tartalomszolgáltatók, mind a kábeles társaságok egyöntetűen elutasították. Ha helytállóak a Reuters értesülései, akkor a cégek valószínűleg belátták, hogy a folyamatosan emelkedő költségek mellett drasztikus előfizetőszám-csökkenéssel számolhatnak, ha nem változtatnak korábbi üzleti modelljükön (a két legnagyobb amerikai szolgáltató, a Comcast és a Time Warner Cable az elmúlt 12 hónapban 1,2 millió előfizetés lemondását volt kénytelen elkönyvelni).

A csomagok szétbontása az ügyfelek számára nyilvánvalóan előnyös lenne, ugyanis például azok, akik nem kedvelik a sportot, ebben az új rendszerben egyszerűen nem fizetnének rá elő – márpedig ez jelentős megtakarítást jelentene nekik, ugyanis a sportcsatornák előfizetési díja a többihez képest igen magas. Ez utóbbi is az egyik motivációs tényező lehet a szolgáltatók törekvéseiben, ugyanis az utóbbi években nagyon elszaladtak a sportközvetítések jogdíjai, s ha ez a trend továbbra is emelkedő tendenciát mutat, akkor félő, hogy a sportcsatornák miatt oly magasra emelkednek a csomagok díjai, hogy a szolgáltatók emiatt is sok ügyfelet veszítenek.

Habár egy ilyen amerikai változás feltehetően az egész világ számára mintát adna, a szakértők ugyanakkor figyelmeztetnek arra, hogy a teljes csomagbontás kivitelezhetetlen, az iparág összeomlásához vezetne, így feltehetően egy vegyes modell jön létre, melynek fő jellemzője az lesz, hogy a csomagdrágító csatornák kerülnek ki a kötelező választásból, de egyébként továbbra is csomagalapú előfizetéseket kínálnak majd a társaságok.

Azóta történt

Előzmények