Az internet koncepciózus fejlesztésében kulcsszerepet játszó szervezet, az idén 20 éves Internet Society tegnap jelentette be, hogy az új protokoll, az IPv6 népszerűsítését célzó kampánya június 6-án fontos állomásához érkezik. E napon önkéntes alapon a világ (főként észak-amerikai, illetve multinacionális) nagy szolgáltatói, hálózatieszköz-gyártói és vezető internetes vállalkozások egyszerre vezetik be (engedélyezik) az IPv6-os protokoll használatát. A résztvevők között találjuk az AT&T-t, a Comcastot, a Ciscót, a D-Linket, illetve a Facebookot, a Google-t és a Microsoftot is, de az Akamai is a támogatók közé tartozik.
A kampány során már tavaly is megrendeztek egy nemzetközi eseményt, a World IPv6 Dayt 2011. június 8-án, amikor az önként csatlakozó nagy cégek, szervezetek – jelentős részben azok, akikről fentebb is szó volt – egy 24 órás tesztüzemmel egyrészt tapasztalatokat gyűjtöttek, másrészt felhívták a figyelmet a váltás szükségességre.
Az elérhető címek számának drasztikus megnövelése egyrészt szorító szükség, mivel a korábbi protokoll, az IPv4 által biztosított címek – most már valóban – elfogyóban vannak, másrészt pedig az IPv6 új lehetőségeket biztosít a digitális gazdaságban.
Az átállás (ami a kompatibilitás biztosítását jelenti) egyébként, ha vontatottan is, de már jó ideje folyik a nagy iparági szereplőknél – a Magyar Telekom például már tavaly megtette.