Headsetben verhetetlen a Motorola

Tavaly 33 millió Bluetooth headsetet adtak el világszerte, 153 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A piac ezzel 1 milliárd dollárosra nőtt, és az idén várhatóan további 70 százalékkal bővül – ismerteti a Strategy Analytics piackutató jelentését a Reuters. A legnagyobb headsetgyártó az amerikai Motorola, amely a piac 28,2 százalékát mondhatja magáénak. A második helyen a dán GN Mobile Jabra brandje áll 16,3 százalékkal, míg a harmadik a Plantronics 12,3 százalékkal.

A piackutató értékelése szerint a látványos növekedés hátterében részben a Bluetooth headsetek árának csökkenése, részben pedig az autóvezetés közbeni telefonálásra vonatkozó szabályozások állnak. (Ahogy Magyarországon is, számos országban tilos mobillal a kézben vezetni.) Az eszközök átlagára ma 20 euró körül mozog. A Strategy Analytics szerint a közeljövőben a ma még 80 euró körüli áron kínált sztereó headsetek térhódítása várható, de tömegtermékké ezek csak egy jelentős, 50 százalék körüli árcsökkenés után válhatnak – jósolják.

Azóta történt

  • A Motorola tovább terjeszkedik

    A Motorola újabb vállalkozást vásárolt fel, s mind erősebb pozíciókat szerez a hordozható eszközök piacán.

Előzmények