Gonosz telefonos átverés egyszerű kérdéssel

Hall engem? Igen? Akkor köszönjük megrendelését!

A telefonos átverések korának még nincs vége, sőt. Egyik olvasónk azzal kapcsolatban keresett meg, hogy ismeretlen számról kap rendszeresen hívásokat. A vonal végén legtöbbször néma csönd fogadja, de nem mindig van ez így.

Először meg akartam nyugtatni, bejövő hívásért nem számlázhat a szolgáltató, ám válasza alapján, miszerint néha előfordul, hogy egy kedves női hang némi várakozást követően angolul megkérdezi, hallani-e a hangját, megpróbáltam alaposabban utánanézni a kérdésnek. A Daily Dot még február elején írt egy hasonló esetről, ahol valamilyen szolgáltatást próbáltak rásózni a vonal túlsó felén lévőnek, majd szintén feltették a kérdést: hall engem?

A jelek szerint Magyarországon is felütötte a fejét az az alattomos módszer, amiről a Better Business Bureau jelentése is ír. Eszerint az USA és Kanada területén egyre gyakoribb, a kéretlen esetek több mint felében előforduló, egyébként a telefonhívások során nem ritka kérdést azért teszik fel az egyébként az előre felvett hanganyagban (robocall), hogy az áldozat hangját és igenjét bizonyítékként használhassák fel, mintha szolgáltatást rendelt volna. Amennyiben a készülék kijelzi a hívó számát, lehetőség van annak blokkolására, illetve jelenteni is lehet a szolgáltató felé, amelyik megfelelő számú bejelentés alapján intézkedni képes.

Többféle módon is védekezhetünk az ilyen típusú csalások ellen: vannak, akik nem veszik fel az ismeretlen, vagy rejtett számról érkező hívásokat, de ez nem minden esetben kivitelezhető. Ha mégis felvesszük a telefont és kiderül hogy robothívást kaptunk, semmiképp ne kezdjünk "navigálni a menüben" élő operátor után kutatva, hanem bontsuk a vonalat. A bejövő hívásokért belföldön nem kér pénzt egyik hazai szolgáltató sem, így attól nem kell félni, hogy indokolatlanul nagy számlát küldenének. Érdemes lehet feljegyezni a hívás pontos időpontját, ha esetleg a későbbiekben szükség volna rá. A számokat a mai modern telefonokon is lehet blokkolni, illetve a szolgáltatónál is kérhető ez az intézkedés.

Előzmények