Az EV-töltő az ingatlanok új úszómedencéje

Érdekes példa erre India: nőnek az EV-k eladásai, az ingatlanfejlesztők pedig EV-töltőkkel fújnák fel az árakat.

Bár globális szinten minden jelentés arról szól, hogy a magas árak miatt súlyosan megtorpantak az EV-k eladásai, számos óriási gyártó pedig igen nehéz közeli jövőre készül.

Egyelőre azért kár lenne temetni az EV-szektort, és sokan gondolkoznak is rajta, hogyan profitálhatnak a trendekből. Érdekes példa erre India, ahol az EV-eladások az első félévben csak a teljes eladások 2,4 százalékát tették ki, de éves szinten 137 százalékkal nőttek, és 2030-ra az összes értékesítés harmadát adhatják. A gond az, hogy kevés a nyilvános EV-töltő, a hivatalos adatok szerint egy ilyenre 435 elektromos autó jut, míg az USA-ban csak 26.

Itt jönnek képbe az ingatlanfejlesztők, amelyek felpumpálnák az ingatlanárakat és több vevőt csalogatnának az országba. A Sobha és a Prestige, Mahindra Lifespace, Kolte-Patil, Brigade és DLF például előnyt kovácsolna a töltőhiányból, mivel az ingatlanok új úszómedencéjének látják az EV-töltőket. Vagyis árfelhajtó luxustételnek.

Az érintettek szerint az EV-vásárlók garanciát akarnak, hogy lakóhelyüknél tudják járművüket tölteni, ezért is veszik célba ezt az irányt. Van, ahol minden parkolóhelyet EV-töltővel látnak el. A töltőtelepítéseket kormányzati szinten is ösztönzik, szabályozzák, de a cégek szerint akkor is oda kell menni és megállni, míg az otthoni töltés éjszaka történik, kényelmesen. 2030-ra Indiában évi több mint 10 millió EV fogy majd a jóslatok szerint.

Azóta történt

Előzmények