Elon Musk tervei eddig sem feltétlen úgy alakultak az X kapcsán, mint azt remélte, most azonban különösen fájhat a feje.
A Media Matters jelentése szerint többek között az IBM, az Apple, az Oracle, a Comcast és az Xfinity hirdetéseit is antiszemita tartalmak mellett jelenítette meg az X. Olaj a tűzre, hogy Musk óriási botrányt okozott azzal, hogy az X-en egy olyan antiszemita bejegyzés mellé állt, amely a jelentések alapján hamisan vádolta a zsidó közösséget a fehér emberek gyűlöletével.
Ha ennyi nem lett volna elég, akkor kiderült, hogy a nagy cégek reklámjait olyan tartalmakhoz is mellékelték, amelyek Adolf Hitlert és a náci pártot hirdették az X-en.
Az IBM zéró toleranciára hivatkozva azonnali hatállyal minden hirdetést felfüggesztett az X-en.
Lépett a Lionsgate Entertainment is, szintén felfüggesztették a reklámokat a platformon. Majd ugyanígy tett az Apple is. A dominó pedig elindult, a Disney is csatlakozott a sorhoz.
Ezzel párhuzamosan arra kéri a Center for Countering Digital Hate a bírót, hogy utasítsa el az X nevetségesnek mondott perét, amelyet azért indítottak, mert szerintük a CCDH elűzi a hirdetőket. A CCDH szerint ők csak megmutatták, hogy a platformot elárasztja a gyűlölet és az egyéb káros tartalom. Az X pere szerint dollártízmilliókat veszítettek, mert a CCDH hamis és félrevezető kutatásai ideológiai buborékban visszhangoztatják a nekik tetsző nézeteket.