Egyre több a szemét az App Store-ban

Jönnek az ünnepek, százszámra tűnnek fel nagy márkákat utánzó alkalmazások. Van, ami csak reklámokkal bombáz, és olyan is, ami zsarolóprogramot rejt.

Több száz olyan alkalmazás került be az Apple alkalmazásboltjába, melyek az ünnepi készülődésben könnyelművé váló felhasználókra vadásznak, és neves gyártók szoftvereinek mutatják magukat.

A hamisított alkalmazások között vannak kevésbé veszélyesek, mint az egyszerűen semmire sem jó, ám reklámokkal telepakolt darabok, viszont akadnak olyanok is, melyek bankkártya adatokat kérnek, vagy zsarolóvírusként működnek - állítja Chris Mason, a Branding Brand vezetője.

A legtöbb friss hamis program kínai fejlesztők munkája, és bár elsőre meglepő, hogy átmentek az Apple hírhedten szigorú ellenőrzésén, de a szűrés elsősorban a kártékony kódra, és nem a szerzői jogra irányul. A megoldást éppen ezért nem is lehet az üzemeltetőtől várni, a jogtulajdonosok képviselőinek kell figyelni, és jelenteni a hamisítványokat. Ez egyébként is fontos, hiszen egy-egy prémium márkának oda kell figyelnie, hogyan használják a nevét - nyilatkozta a New York Timesnak egy fejlesztő.

Az Apple egyébként a NYT cikkének megjelenése után jónéhány ilyen típusú alkalmazást törölt, a szóvivő pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a fejlesztők és a felhasználók is jelenthetik, ha nem megfelelő minőségű, vagy káros alkalmazást találnak. "Nagyon komolyan vesszük a felhasználóink biztonságát, és igyekszünk a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítani számukra".

Csakhogy ez egy macska-egér harc, a csütörtökön törölt programok helyett napról-napra jönnek újak: már pénteken volt olyan alkalmazás a boltban, ami a megszólalásig hasonlított az előző napon eltávolítottra, ráadásul a fejlesztő is ugyanaz a cég. A NYT megkereste a fejlesztőcég vezetőjét, aki elmondta, hogy háromezer dollárért írnak alkalmazásokat a megrendelőiknek, de a belső tartalomért felelősséget nem vállalt.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények