Több száz olyan alkalmazás került be az Apple alkalmazásboltjába, melyek az ünnepi készülődésben könnyelművé váló felhasználókra vadásznak, és neves gyártók szoftvereinek mutatják magukat.
A hamisított alkalmazások között vannak kevésbé veszélyesek, mint az egyszerűen semmire sem jó, ám reklámokkal telepakolt darabok, viszont akadnak olyanok is, melyek bankkártya adatokat kérnek, vagy zsarolóvírusként működnek - állítja Chris Mason, a Branding Brand vezetője.
A legtöbb friss hamis program kínai fejlesztők munkája, és bár elsőre meglepő, hogy átmentek az Apple hírhedten szigorú ellenőrzésén, de a szűrés elsősorban a kártékony kódra, és nem a szerzői jogra irányul. A megoldást éppen ezért nem is lehet az üzemeltetőtől várni, a jogtulajdonosok képviselőinek kell figyelni, és jelenteni a hamisítványokat. Ez egyébként is fontos, hiszen egy-egy prémium márkának oda kell figyelnie, hogyan használják a nevét - nyilatkozta a New York Timesnak egy fejlesztő.
Az Apple egyébként a NYT cikkének megjelenése után jónéhány ilyen típusú alkalmazást törölt, a szóvivő pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy a fejlesztők és a felhasználók is jelenthetik, ha nem megfelelő minőségű, vagy káros alkalmazást találnak. "Nagyon komolyan vesszük a felhasználóink biztonságát, és igyekszünk a lehető legjobb ügyfélélményt biztosítani számukra".
Csakhogy ez egy macska-egér harc, a csütörtökön törölt programok helyett napról-napra jönnek újak: már pénteken volt olyan alkalmazás a boltban, ami a megszólalásig hasonlított az előző napon eltávolítottra, ráadásul a fejlesztő is ugyanaz a cég. A NYT megkereste a fejlesztőcég vezetőjét, aki elmondta, hogy háromezer dollárért írnak alkalmazásokat a megrendelőiknek, de a belső tartalomért felelősséget nem vállalt.