2020-ban 50 millió fölötti OEM beágyazott telematikai rendszert szállíthatnak le

A Berg Insight egyik új kutatása szerint az OEM beágyazott telematikai rendszerekből a 2013-ban leszállított 8,4 millió egység hely helyett 2020-ban már 54,5 milliós darabszámról beszélhetünk majd, ami évenkénti 30,6 százalékos növekedést jelent. Ennél is komolyabb ugrás várható azonban a készülékalapú telematikai képességekkel rendelkező autóknál, amelyekből tavaly 7 millió talált gazdára, de 2020-ban ez a szám elérheti a 68,5 milliót is. A Berg Insight az elsőre furcsán hangzó kifejezés alatt olyan személyautókba épített, automatikus rendszereket ért, amelyek valamilyen célból telekommunikációs hálózaton keresztül kommunikálnak.

A csatlakoztatott autók kínálta plusz opciók már ma sem feltétlenül kell, hogy drága szolgáltatások legyenek, viszont annál hasznosabbak. A legelterjedtebbek a baleset esetén automatikusan segítséget hívó megoldások, amelyek az autó pontos pozícióját is elküldik az illetékes szerveknek, de a beágyazott rendszerek akár a sofőr vezetési stílusáról is rögzíthetnek adatokat, amik alapján a biztonságosan vezető, mondjuk hirtelen gázadásokkal és fékezésekkel nem operáló sofőrök kedvezményeket kaphatnak a biztosítóknál. A különféle szolgáltatások kapcsán ugyanakkor még nem is látszik az út vége, nincs minden lehetőség kihasználva; egyre elterjedtebbek a lopott autók helyzetét azonosító rendszerek (ennek rövidítése az SVT, vagyis: stolen vehicle tracking), a különféle diagnosztikai eszközök és az infotainment szolgáltatások, amelyek még mindig csak a jéghegy csúcsát jelentik. A nagy autógyárak egyébként már be is építenek efféle megoldásokat a gépjárművekbe.

A Berg Insight szerint a beágyazott telematikai rendszerek előfizetőinek száma esetében 38,1 százalékos növekedéssel lehet számolni, a tavalyi 16,6 millió helyett 2020-ban már közel 160 millió előfizetővel rendelkezhetnek majd a cégek. André Malm, a Berg Insight egyik vezető elemzője szerint a növekedés mögött az lehet a kulcs, hogy az autógyártók egyre hosszabb ingyenes szolgáltatási időszakot adhatnak az új autókhoz (amit persze nyilván beépítenek a gépjárművek árába). A Chrysler, a GM, a Mercedes-Benz, a Toyota és a Volkswagen esetében ez az ingyenes időszak jelenleg jellemzően 6-12 hónap, míg a Hyundainál 3, a BMW-nél pedig 10 év.

A következő nagy lépést a felhőalapú telematikai rendszerek, illetve az autók rendszereire letölthető alkalmazások jelenthetik.

Azóta történt

Előzmények