A mai naptól a YouTube oldala lehetőséget biztosít a hirdetni kívánóknak is, hogy termékeiket reklámozzák a részükre létrehozott „csatornák” segítségével. Első lépésként Paris Hiltonnak szenteltek egy csatornát, ahol Paris új albumát népszerűsíti a Warner Bros, s a Fox Broadcasting Co. is itt kívánja promotálni a szállodalánc-örökös új tévéshow-ját, a Prison Break-et.
A kezdeményezés alapja az, hogy a honlap működtetői szerint a fiatalok nem is olyan elutasítóak a reklámokkal szemben, mint azt gondolhatnánk. Véleményük szerint olyan időkben, amikor a fogyasztók TiVó-kkal mászkálnak az utcákon (mely kiváló eszköz arra, hogy ki tudjanak szűrni minden olyan tartalmat, amelyre nem kíváncsiak), más hirdetési stratégiához kell folyamodni. Ezt a médiatudatos generációt másképpen kell elcsípni, valami különlegeset, unikálisat kell nekik nyújtani, hogy megragadják a figyelmüket. Az oldal működtetőinek eddigi tapasztalatai alapján a YouTube felhasználói nem zárkóznak el a hirdetők által készített képi anyagok elől.
Bár a YouTube szinte az online média emblémájának tekinthető, a San Mateo-i cégnek nem lesz könnyű a 17 milliárd dolláros hirdetési piacra betörnie. A hirdetők vonakodnak egy olyan terepen megjelenni, ahol a résztvevők érzéketlenek vagy éppen ellenségesek a szerzői jogokkal szemben. A YouTube körülbelül 20 millió látogatót vonz amatőr videóival, low-budget filmjeivel és tévéshow-ival havonta, s az utánközlések általában nem jogtiszták.
A kezdeményezők mégis bizakodóak: „A hirdetők és a nagy világmárkák részvétele a mi közösségünkben lehetőséget biztosít a számukra, hogy a róluk alkotott képet és a velük kapcsolatos érzelmeket az itteni adottságokhoz szabják, kialakítsanak egy rájuk figyelő közönséget, s megengedjék, hogy a felhasználók aktívan bekapcsolódjanak a tartalom alakításába” – mondta Chad Hurley, a YouTube alapítója és vezetője.
Allen Weiner, a Gartnerrel együttműködő elemző szerint viszont a kezdeményezés eleinte talán növelheti a YouTube bevételeit, de mégis kockázatos út. „Rövid távon bizonyosan pénzt fog hozni. Ám nem oldja meg a legnagyobb problémát, hogy miképpen lehet pénzzé tenni a fogyasztók által alkotott tartalmakat.”
Egy másik kezdeményezés (Participatory Video Ad) úgy kezeli a hirdetési videókat, mint a YouTube más képi anyagait – rangsorolhatóvá, megoszthatóvá és kommentálhatóvá teszik őket. Az első ilyen a Pulse című horrorfilm hirdetése volt, melynek előzetesét a Deep Focus hirdetési ügynökség tette fel a YouTube-ra. Ian Schafer, a Deep Focus vezetője szerint ez is egy út a YouTube felhasználóihoz. Cége szerződést kötött a portállal, s a bemutató előtt felrakták a trailert. Schafer igen hatásosnak találta ezt a módszert: „A felhasználók döntöttek úgy, hogy megnézik az előzetest, ők fűztek hozzá kommentárokat, és ők küldték tovább a barátaiknak. Úgy vélem, a hirdetők számára ez egy különösen hatékony módszer.”
A YouTube vezető marketingigazgatója szerint a felhasználóknál egyáltalán nem tapasztaltak ellenérzéseket a kereskedelmi célú videók megjelenésével kapcsolatban, hiszen a filmelőzetest több mint egymillió látogató nézte meg. Véleménye szerint az online hirdetés a legjobb módszer a figyelem megragadására. A sikeren felbuzdulva a YouTube vezetői az elmúlt héten találkozóra hívták a legnagyobb hirdetőket New York-ba, hogy meggyőzzék őket az ilyen típusú internetes reklámozás különleges előnyeiről.
Az ártatlanság korának vége
- Írta: Dajkó Pál
- Forrás: latimes.com
Azóta történt
-
Hitleren röhög a YouTube
Egy Hitlerről szóló szatirikusnak szánt animációs film kavart vihart Németországban.
Közösségi média 13
-
A YouTube is a Napster sorsára jut?
A világ harmadik leglátogatottabb weboldala belebukhat a szerzői jogok miatti pereskedésbe.
Mérleg 0
-
Megkezdődött a videók törlése a YouTube-ról
A YouTube japán cégek követelésére közel 30 000 videót törölt weboldaláról.
Mérleg 21
-
Elindult a Ziddio, egy új videomegosztó oldal
A Comcast, az USA legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltatója meg kívánja hódítani az internetes piacot is.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Honosította a YouTube-ot a T-Online
A Videa.hu címen videomegosztó webkettes oldalt indított a hazai tartalom- és internetszolgáltató.
Közösségi média 13
-
Az interneten a Chili Peppers új lemeze
Már a hivatalos bemutató előtt letölthető az együttes új albuma. A zenekar ezen meglepődött.
Közösségi média 34
Percről percre
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs