Az idei VMR2005 médiakutatás adatai szerint a 14-69 éves, gyakori – legalább hetente egy alkalommal – internetezők között még mindig a férfiak és a fiatalok vannak többségben. Az internet-felhasználó magyarok 59 százaléka férfi, 55 százaléka pedig 30 év alatti. Azok körében, akik napi rendszerességgel használják a világhálót, még erőteljesebben érvényesül a férfias jelleg: 65 százalék a férfiak aránya, és a napi használók több mint fele a fővárosban él.
Magyarország legnagyobb online médiakutatásának, a Visitor Media Research-nek 2005-ös adatfelvétele során az NRC Piackutató és a TNS a magyar internet több mint 300 pontjáról gyűjtött válaszadókat, hogy információkat szerezzen az internet-felhasználókról és a kutatásban részt vevő 96 honlap látogatóiról.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hetente legalább egyszer internetezők 58 százaléka használja a világhálót otthonában – a naponta internetezők körében ez az arány természetesen magasabb: 83 százalék. A magyarországi internet-felhasználók 38 százaléka munkahelyéről is, 26 százaléka pedig valamilyen tanintézményből is eléri a internetet. A 14-24 évesek körében ugyanakkor 62 százalék az iskolából internetezők aránya – magasabb, mint azon fiataloké, akik otthonukban (is) elérik a világhálót (58 százalék) –, ráadásul e korcsoport közel egyharmada tanintézményben internetezik a legtöbbet.
Még mindig a levelezés
A legjellemzőbb internetes tevékenység még mindig a levelezés, valamint az általános információkeresés: előbbire 96, utóbbira 91 százalék használja rendszeresen (legalább hetente) az internetet. Online magazinokat az internetezők 77 százaléka olvas rendszeresen.
Az internethasználat tudatosabbá válására utal ugyanakkor, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás, utazás előtti információgyűjtésre az internetezők 54 százaléka hívja rendszeresen segítségül a világhálót – és csak egytizedük nem használja ilyen célra soha –, gazdasági információkat 56 százalékuk keres legalább heti rendszerességgel, hivatali ügyek online módon történő intézése pedig a gyakori internetezők 35 százalékára jellemző.
Szeretünk játszani, de nem szeretünk fizetni
Az internetezők 37 százaléka rendszeresen játszik a hálón; fizetős szerencse-, illetve nyereményjátékokban ugyanakkor csak 4 százalékuk vesz részt. Hasonló arányok figyelhetők meg az online tartalmak letöltése esetén is: 40 százalék rendszeresen tölt le online tartalmakat, de csak 4 százalék szokott fizetni is ezért.
Termékek, szolgáltatások rendelésére, megvásárlására a gyakori internetezők 6 százaléka használja legalább hetente az internetet, további 31 százalék pedig ritkábban, nagyjából havonta ad le online rendelést. Az internetes vásárlást azonban ennél valamivel többen próbálták már ki: 44 százalék vásárolt már így, és 10 százalék azok aránya, akik az online fizetést is kipróbálták. A 14-69 éves gyakori internetezők 15 százaléka biztos abban, hogy fél éven belül rendelni fog valamit az interneten keresztül, további 27 százalékuk pedig valószínűnek tartja ezt.
Vesszen a pop-up!
A 14-69 éves gyakori internetezők körében a banner a legelfogadottabb online hirdetési forma: 44 százalékuknak ez a kedvence. Csaknem ugyanennyien tartják elfogadhatónak a nyereményjátékkal egybekötött hirdetéseket (43 százalék), valamint a weblapok, rovatok, fórumok vagy online játékok szponzorálását (41 százalék). A hírlevélben látott reklámot az internetezők 35, a megrendelt reklámlevelet 27 százaléka fogadja el.
Az internetezők leginkább a kéretlen levélreklámokkal (spam) és az egérkövető hirdetésekkel szemben elutasítók, előbbit mindössze 1 százalékuk, utóbbit pedig 2 százalékuk tolerálja, de a pop-up vagy felugró hirdetések elfogadottsága is csupán 6 százalékos.
Érdekes adat ugyanakkor, hogy az internetezők valamivel több mint egytizede abszolút elutasít minden online hirdetési formát.
Problémák az internettel
A spameknek nem csak az elutasítottsága magas, de az internetezők fele a kéretlen reklámleveleket az internet második legnagyobb problémájának tartja. Az első helyet – megszokott módon – ismét a vírusok foglalták el. A gyakori internetezők 45 százaléka gyakran, 41 százaléka pedig alkalmanként szokott spamet kapni, ennek ellenére mindössze 31 százalékuk rendelkezik saját vagy a szolgáltató által biztosított spamszűrő megoldással – az internethasználók fele manuálisan törli a postaládájába került kéretlen leveleket.
A magyar netező csak elvétve fizet internetes tartalomért
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
Azóta történt
-
Az IHM behálózná a nőket
A szélessávú internetezést népszerűsítő online játékot indított a szaktárca.
Közösségi média 0
-
Médiabéke-kötés a honoráriumról
Tiszteletdíj jár az Egyesült Államokban az online másodközlésért az újságíróknak.
Társadalom 0
-
Elég más országba telepíteni a betiltott webhelyet
Szélmalomharc a szerencsejátékokat reklámozó internes hirdetések ellen.
Közösségi média 0
Előzmények
-
Megszokjuk a spamet
Az internetezők megtanultak együtt élni a kéretlen reklámlevelekkel.
Közösségi média 5
-
Érthetetlen az it-biztonsági szakzsargon
A netezők jelentős része azt sem tudja, mitől illene megvédenie számítógépét.
Biztonság 13
-
Szót kapnak az internetezők
Hétfőn indul Magyarország legnagyobb online médiakutatása.
Közösségi média 0
Percről percre
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
gp Ki gondolta volna, hogy az élet és halál közti rés ennyire élvezetes lehet? Igaz, szín nem sok fért ebbe a birodalomba, de a Hauntii hangulatával, harcaival és apró fejtörőivel is képes elvarázsolni.
gp A Ubisoft évek óta készül arra, hogy belépjen a gyors iramú hero shooterek piacára is: sok félbehagyott rivális és megannyi halasztás után megjelent végre a fura nevű xDefiant.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Ukrajnai háború
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- World of Tanks - MMO
- Samsung kijelző - A vagy S széria kijelzője jobb a szemnek?
- Samsung Galaxy A35 5G - fordulópont
- Kerékpársportok
- Xbox tulajok OFF topicja
- Formula-1
- E-roller topik
- További aktív témák...