A kéretlen levelek ellen a BSA

Érdekes eredménnyel zárult egy csütörtökön nyilvánosságra hozott közvélemény-kutatás a kéretlen levelek hatékonyságáról. A felmérés szerint a spamek – széleskörű elutasítottságuk ellenére – hasznot és jelentős számú vásárlót hoznak a hirdetések küldőinek, ugyanis a megkérdezettek 29 százaléka vásárolt már kereskedelmi célú e-mail hatására – olvasható a német ZDNet.de tudósításában.

A felmérésből kiderül, hogy az internetezők 90 százaléka találkozik rendszeresen vásárlásra ösztönző hirdetésekkel elektronikus postaládájában. Bár csupán minden harmadik spam kerül megnyitásra, a válaszadók 29 százalékát győzték már meg promóciós e-mailek. A válaszadók körében elsősorban a szoftverek hirdetőinek ajánlatai voltak népszerűek.

A világ szoftver- és internetiparágát képviselő szervezetként a BSA a felmérés eredményeire reagálva felhívta a figyelmet, hogy a kéretlen levelek letörik az online eladások dinamikus növekedési ütemét, és felmérhetetlen károkat okoznak az ágazat megítélésében. A spamek köztudottan hozzájárulnak a fogyasztói bizalom megrendüléséhez, negatívan érintve tehát ezáltal az ágazat szereplőinek hitelességét és az eladásokat is.

Bár a felmérés szerint a spamek hatékonyabban érnek célba, mint hinnénk, a felhasználók nagy hányada azért bizalmatlanul szemléli az egyre növekvő áradatot, a német értékelések szerint a legtöbben adataik nem megfelelő kezelése és sokszorosítása miatt aggódnak, és ezért olvasatlanul a szemétbe dobják a már megérkezett kéretlen leveleket.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BSA

Azóta történt

Előzmények